Hoće li biti kupaca da i ostali proizvođači ugledaju svjetlo na kraju tunela, ovisit će opet o uspjehu turističke sezone
Više u VIDEOPRILOGU:
Dok nižu svjetska priznanja za izvornost i kvalitetu, istarski poljoprivrednici i dalje su u problemima jer svoje proizvode nemaju kome prodati. Razlog je naravno koronakriza.
Usto, vinari i maslinari svoje delicije ne mogu čuvati jer ih nemaju gdje čuvati. No, nije sve tako crno. Dobre vijesti donosi Ivan Dobran.
Cabernet sauvignon istarske vinarije Poletti uspio se plasirati na peto mjesto u svijetu. Prestižnu nagradu dodijelio mu je žiri sastavljen od vrhunskih svjetskih sommeliera.
“Mi smo znali da je dobro, ali da će toliko visoko kotirati i skočiti, nismo se nadali ni u najljepšim snovima”, izjavio je Petar Poletti iz Vinarije Poletti iz Višnjana.
Vrhunsko će se vino lako prodati, tvrde, ali 70 posto njihove proizvodnje čine pristupačnija vina koja nakon jesenske berbe neće imati kamo uskladištiti ako do tad ne isprazne bačve.
“Problema s ovim redovitim vinima bit će sigurno jer su počeli već spuštati, damping cijene, tako da situacija koja će biti ako dođe malo turista i da malo počnu trošiti bit će puno povoljnije, ali da ćemo sve prodati, neće nitko sve prodati pa tako ni ja”, rekao je Poletti.
Istarski maslinari prošle su jeseni pokrenuli zadrugu koja se našla u još većim problemima jer maslinovo ulje ne smije ležati dulje od dvije godine.
“Tako da smo se mi našli u situaciji prije korone ustvari da smo tek krenuli s plasmanom. I dalje na stanju imamo većinu berbe iz 2019. i sad ustvari će trebati uhvatiti korak i što više pokušati prodati, a takoreći već nam je pred vratima nova berba”, kazala je Katja Gašparini, upraviteljica Poljoprivredne zadruge Maslinari Istre.
“Najveći problem ove godine je naravno prodaja zbog toga što su granice bile zatvorene”, rekao je Roberto Rota, potpredsjednik Skupštine Poljoprivredne zadruge Maslinari Istre.
U nešto boljem položaju su proizvođači pršuta i suhomesnatih proizvoda. Posebice oni koji se mogu pohvaliti oznakom izvornosti.
“Bilo je jako, jako loše. Jednostavno dva mjeseca korone – mi smo stali. Znači nije bilo prodaje. Sada, zadnjih deset dana tržište se počelo buditi, dakle restorani, konobe, sad se otvaraju hoteli, a to su naši kupci”, kazao je Mladen Dujmović, vlasnik pršutane iz Kringe.
Hoće li biti kupaca da i ostali proizvođači ugledaju svjetlo na kraju tunela, ovisit će opet o uspjehu turističke sezone.
Ivan Dobran