ODLIČNI REZULTATI POSLOVANJA

Dvoznamenkasti rast farmaceutskog dijela JGL-a unatoč krizi zbog pandemije

U prvoj polovici ove godine JGL je u farmaceutskom dijelu poslovanja nastavio s trendom rasta prihoda i operativne profitabilnosti

Naime, poslovni prihodi JGL Pharme, sukladno preliminarnim, konsolidiranim rezultatima, dosegnuli su rekordnih 355 milijuna kuna. To čini rast od 16 posto, u uvjetima otežanog poslovanja zbog pandemije s koronavirusom, koja je dovela do naglog usporavanja potražnje u drugom kvartalu. Međutim, čak i u tim okolnostima JGL je uspio ostvariti dvoznamenkasti rast i rast brži od tržišta. Taj rezultat je tim veći, s obzirom da je zabilježen pad prodaje u Rusiji i Hrvatskoj, dva najveća tržišta JGL-a.

“Ovo je sjajan rezultat jer govori kako smo uspjeli izgraditi dovoljno veliko i rastuće poslovanje u Ukrajini, Kazahstanu, BiH, Bjelorusiji i B2B tržištima, a time i smanjili ovisnost o pojedinim tržištima. Rusija je i dalje naše najveće tržište, na kojem smo ostvarili 33 posto prihoda u prvoj polovici ove godine, ali je to smanjenje s 39 posto udjela lanjske godine. Međutim, ono što nas posebno veseli je rast u B2B biznisu za čak 87 posto. Time potvrđujemo konkurentnost JGL-a na europskoj sceni te osiguravamo jako važan izvor novih prihoda, u kojem nemamo rizik tečajnih razlika”, ističe Mislav Vučić, glavni izvršni direktor JGL-a. Dodaje da su dvoznamenkasti rast ostvarili svi ključni brendovi kompanije, od Vizola S koji raste preko 70 posto, do Aqua Marisa, Meralysa, Aknekutana i Folacina.

U JGL-u nastavljaju i sa smanjenjem duga i zaduženosti, unatoč financijskom šoku zbog pandemije. Na kraju prve polovice godine faktor zaduženosti (neto dug/EBITDA) dodatno je snižen s 2.8x s kraja 2019. godine, na 2.2x.

“S obzirom da smo imali snažan rast prihoda, a istodobno smo dobro kontrolirali troškove, u prvoj polovici 2020. smo povećali operativnu profitabilnost (EBITDA marža) s 13,5 na 17,7 posto. Povećanje profitabilnosti za 4 posto p.p. je uistinu izvanredan rezultat”, tumači Vučić i napominje da su u istom razdoblju imali negativan utjecaj tečajnih razlika u iznosu od 15,5 milijuna kuna. Izvrsnim rezultatima u prodaji te efikasnim upravljanjem troškovima, uspjeli su skoro u potpunosti nadoknaditi taj trošak.

U JGL-u ističu i kako u drugoj polovici godine nastavljaju s istom poslovnom strategijom koja uključuje još bržu i fokusiraniju prilagodbu potrebama kupaca, prodaji i izvozu, kao i dodatno širenje suradnji u ključnim terapijskim segmentima oftalmologije i otorinolaringologije.

Najveća ulaganja usmjerit će se prema JGL-ovom Aqua Maris i Meralys portfelju za prevenciju i higijenu u predstojećoj sezoni prehlade, gripe i virusa. Također, s obzirom da nas nove okolnosti života i rada sve više vežu uz boravak u zatvorenim, klimatiziranim prostorima, pred raznim elektronskim ekranima, u JGL-u predviđaju i porast potražnje za njihovim visokokvalitetnim Vizol S rješenjima bez konzervansa za probleme suhog i crvenog oka.

Poslovni prihodi na razini Grupe, uključujući ljekarnički dio poslovanja kroz ZU Pablo i segment dijetetike i kozmetike kroz tvrtku kćer Adrialab, u prvoj polovici 2020. također bilježe 16 posto rasta i dosežu 453 milijuna kuna. Operativna dobit (EBITDA) JGL Grupe iznosi 71 milijun kuna, što čini rast od 54 posto u odnosu na prvih šest mjeseci prošle godine, dok je dobit prije oporezivanja 28 milijuna kuna.

O JGL-u

JGL je hrvatska farmaceutska kompanija s globalnim dosegom, inovativni lider u segmentu nazalnih dekongestiva na bazi morske vode i oftalmika u cijelom terapijskom spektru. Već 29 godina JGL organski raste i internacionalno razvija poslovanje, specijalizirajući se za razvoj i proizvodnju sterilnih proizvoda s dodanom vrijednošću u oftalmologiji i ORL-u, kao i za korištenje morske vode za zdravlje. JGL je među vodećim europskim proizvođačima sterilnih farmaceutskih oblika – kapi, sprejeva i BoV sustava, a kao kompanija posvećena zdravstvu i dobrobiti ljudi, aktivno radi na razvoju novih formulacija i varijacija proizvoda u svim segmentima. S 1.002 zaposlenika u JGL Grupi, danas kompanija posluje na ukupno 50 tržišta, izravno i posredstvom partnera. Portfelj JGL-a čini 160 brendova, 460 proizvoda, 1.360 varijacija i 6.000 artikala prilagođenih potrebama specifičnih tržišta. Ukupni prihodi JGL Grupe u 2019. dosegnuli su 932 milijuna kuna, zabilježen je dvoznamenkasti rast prihoda od prodaje (14%), te dvoznamenkasta EBITDA marža (15%). Dobit poslije oporezivanja JGL Grupe, odnosno rezultat razdoblja, iznosi 78 milijuna kuna.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite na Whatsapp, Viber, MMS 097 64 65 419 ili na mail vijesti@riportal.hr ili putem Facebooka i podijeliti ćemo ju sa tisućama naših čitatelja.
Komentari