Radilo se subotom, nedjeljom, dan, noć i uspjeli su
Veliko slavlje u riječkom brodogradilištu 3. maj jer isporučen je prvi brod nakon pune tri godine. To znači i vraćanje državnog jamstva i kredita kojim je građen brod, kao i dio kredita koji su imali za pokretanje proizvodnje. Direktor i radnici škvera nisu krili emocije.
‘Bilo je gusto’
Škver je bio na rubu provalije, posla i novca ni za lijek, a onda je uskočila država. 3. maj je spašen, a danas su kanadskom naručitelju predali brod.
„Bilo je jako, jako gusto, evo rezultat je jedan impresivan brod, vrhunska tehnologija i umijeće brodogradnje, 10 mjeseci požrtvovanja, 1100 ljudi je ginulo na ovom brodu“, izjavio je Dalibor Čupković, radnik Brodogradilišta 3. maj.
Više u VIDEOPRILOGU:
Radilo se subotom, nedjeljom, dan, noć i uspjeli su. Gradnja 733 bila je otkazana u jesen 2018., ali lani je 3. maj je potpisao novi ugovor o dovršetku, za što je Vlada dala državno jamstvo.
„Svi škverani ovo danas i s emocijama proživljavaju i možemo svi reć da smo dio jednog takvog ogromnog mozaika, ipak jedan dio svega toga, hvala svima koji su nam pomogli“, kazao je Predrag Knežević, radnik Brodogradilišta 3. maj.
Kažu, osobito premijeru čija je Vlada jamčila s 26 milijuna eura što se isplatilo jer je brod završen u roku.
„Vlada Republike Hrvatske će na tragu ovoga uspješnog projekta nastaviti davati podršku 3. maju i drugim hrvatskim brodogradilištima, ali pod ovim okolnostima koje ovakve brodove i ovakvu brodograđevnu industriju čine isplativom“, rekao je Andrej Plenković, predsjednik Vlade.
Ali nikako na štetu državnoga proračuna! 800 trećemajaca i 250 kooperanata uložilo je svoj rad, trud i znanje u izgradnju broda čije ime znači neustrašiv.
„Evo moram reć, suze mi naviru, proveo sam 39. godinu ovdje u brodogradilištu i ovo mi je možda jedan od najljepših trenutaka u mojoj karijeri“, izjavio je Edi Kučan, direktor Brodogradilišta 3. maj.
Samoiskrcavajući brod za rasuti teret plovit će velikim jezerima, a naručitelj ne skriva riječi hvale za riječke brodograđevne znalce.
„Bavim se brodogradnjom 46 godina i mogu vam reći da je ovo, što se tiče komunikacije i suradnje, najbolji projekt na kojemu sam ikada radio“, kazao je Robert Houston, direktor Algome za posebne projekte.
Uz himne i zamjenu državnih zastava brod je predan. Prvi nakon tri godine. To i dogovoreni novi poslovi, dokaz su da je gradnja brodova u Rijeci održiva.
Maja Brkljača/Vijesti.hr