Pandemija koronavirusa uzrokovala je značajan pad turističkog prometa u 2020. godini u Rijeci u odnosu na rekordnu 2019. godinu, no značajno su unaprijeđene promotivne aktivnosti.
U usporedbi s 2019. godinom ostvareno 37% dolazaka i 47% noćenja
Zbog propisanih epidemioloških mjera tijekom proljeća i jeseni kao i radi stavljanja Hrvatske na „crvenu listu“ za svoje građane koji dolaze iz naših najjačih emitivnih turističkih tržišta sredinom kolovoza, veliki broj smještajnih objekata nije radio ili je radio sa znatno smanjenim kapacitetima.
Tijekom 2020.godine ostvareno je 61.675 dolazaka, što je 37% od ukupnog broja dolazaka ostvarenih u istom razdoblju 2019. godine. Ostvaren je turistički promet od 219.795 noćenja, što je 47% od ukupnog broja noćenja ostvarenih u istom razdoblju 2019. godine. Strani turisti ostvarili su 163.675 noćenja. U usporedbi s istim razdobljem 2019. godine ostvareno je 42% prošlogodišnjih noćenja stranih turista. Domaći turisti ostvarili su 56.120 noćenja, što je 70% noćenja domaćih turista ostvarenih u istom razdoblju 2019. godine.
Četiri najvažnija tržišta tj. najveći ostvareni turistički promet ostvarili su domaći turisti te turisti iz Njemačke, Italije, Češke. Najviše noćenja ostvareno je u privatnom smještaju sa 66,9%, slijede hoteli s 13,8%, ostali objekti u nekomercijalnom smještaju s ostvarenim udjelom od 11,3%, hosteli sa 7,4% te prenoćišta s ostvarenim udjelom od 0,6% u ukupnom turističkom prometu Rijeke.
„Iza nas je godina od koje smo očekivali mnogo. Počela je obećavajući. 19% više dolazaka u prva dva mjeseca, brojni strani i domaći mediji pisali su o Rijeci, Europskoj prijestolnici kulture. Ostvarili smo uspjeh s našim novim promotivnim filmom „Rijeka – I miss you“ koji je u 2020. godini dobio devet nagrada na prestižnim svjetskim festivalima. Otvoren je novi gradski muzej u Palači šećerane, Ex port na Delti ugostio je mnoge izložbe, održana je Fiumanka u novom terminu. Unatoč svemu i upravo zahvaljujući svima koji su se pridržavali epidemioloških mjere ostvarili smo 47% turističkog prometa. U 2021. očekuje nas izazovna godina, povratak na staro normalno, Riječki karneval u nešto skromnijem izdanju od kakvog smo navikli. Zadnja velika manifestacija prije lock downa bio je Riječki karneval i nadamo se da ova pandemija završava paljenjem ovogodišnjeg pusta tj. svega lošega 2020. Godine“, kazao je direktor Turističke zajednice grada Rijeke Petar Škarpa.
U kategoriji malih destinacija Rijeka s riječkim prstenom od 2015. do 2019. godine ima najveći rast
Turistička zajednica grada Rijeke član je specijalizirane međunarodne asocijacije, European cities marketing (ECM), neprofitne međunarodne organizacije koja provodi analize i pored brojnih drugih aktivnosti omogućuje uvid u primjere dobre prakse svojih članica s glavnim ciljem unapređenja konkurentnosti vodećih turističkih destinacija Europe koji su i članice asocijacije.
U upravo objavljenoj analizi postignutih rezultata turističkog prometa u preko 100 članova asocijacije, Rijeka i prsten u kategoriji manjih destinacija u periodu od 2015. do 2019. godine ima najveći postotni i nominalni rast. Prosječni rast na razini promatranih gradova je 4.7 % godišnje, dok Rijeka i prsten imaju 22.7 % godišnji rast, odnosno 129.108 nominalni rast godišnje, dok je prosječni rast 29.721 na razini promatranih destinacija.
Nastavak programa EPK do travnja 2021. godine
Iako je najveći dio programa u sklopu projekta Rijeka – Europska prijestolnica kulture 2020 morao je biti ili otkazan ili održan u prilagođenom obliku no projekt je usprkos svim izazovima i problemima koje je imao bio odličan promidžbeni motiv prema svim zainteresiranim gostima i medijskim predstavnicima. Europska prijestolnica kulture iznimno se nastavlja do travnja 2021. godine i gdje će nas očekuju brojni programi koji će se održati u sigurnim uvjetima.
Direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić ističe kako unatoč svim izazovima hrvatski je turizam tijekom 2020. godine ostvario jedan od najboljih rezultata na Mediteranu s realiziranih više od 54 milijuna noćenja, odnosno 50 posto turističkog prometa iz 2019. godine.
„Dobri rezultati ostvareni su i na Kvarneru gdje je pozitivnim trendovima, između ostalog, zasigurno doprinijela i prva željeznička linija RegioJeta na relaciji Prag-Rijeka kojom je tijekom ljetnih mjeseci prevezeno više od 60 tisuća putnika u oba smjera, a zbog velikog interesa ista linija prometovat će i u 2021. godini što nas posebice veseli.
Tu je i titula Rijeke kao Europske prijestolnice kulture koju će ovaj grad, u produženom roku, s ponosom nositi do kraja travnja što je dodatna prilika za predstavljanje kulturnog bogatstva Rijeke i Kvarnera te svih prvotno planiranih aktivnosti. Ponosni smo i na uspješnu realizaciju prvog vodiča za talijansko tržište, nastalog u suradnji s najtiražnijim talijanskim novinama La Repubblica, a kojim je talijanskim gostima predstavljena turistička ponuda Rijeke, Kvarnera i Gorskog kotara.
Optimistično vjerujem kako će cjelokupni turistički sektor u ovoj godini postići puno bolje rezultate, imajući na umu da su naši prioriteti prije svega odgovorno ponašanje, gradnja imidža hrvatskog turizma na temeljima održivog razvoja i sigurnosti te na daljnjem kreiranju turističke ponude bazirane na kvaliteti i inovativnosti“, rekao je Staničić.
Promidžbene aktivnosti i na digitalnim platformama
Odmah na početku pandemije sve promidžbene aktivnosti koje su se planirale prilagođene su novim uvjetima i koordinirane sa svim važnim partnerima i dionicima turističke ponude destinacije. Odmah na početku godine pokrenuta je online kampanja #FromRijekaWithLove gdje je stavljen naglasak na glavne turističke atribute Rijeke i gdje su se gosti pozivali na virtualne šetnje destinacijom sve do trenutka otvaranja tržišta koje je uslijedilo početkom ljetne sezone.
Stranica je inovativna u dijelu koji je pokreće odnosno u dijelu nove online banke svih podataka destinacije koju smo kao prva turistička zajednica kreirali u potpuno online obliku i koja je dostupna 24/7/365 svim članovima i partnerima koji objavljuju podatke na našim stranicama. Taj novi način prikupljanja i ažuriranja podataka omogućuje svim našim partnerima da direktno i samostalno odlučuju o informacijama koje se objavljuju. Objavom stranice i početkom korištenja online banke podataka pod imenom ODIS-Objedinjeni destinacijski informativni sustav Turistička zajednica grada Rijeke završila je aktivnost potpune digitalizacije destinacijskih informacija.
U suradnji s riječkom tvrtkom Iconis mrežna stranica Turističke zajednice grada Rijeke je programirana i objavljena u novom dizajnu. Stranica sa svojim redovnim dnevnim ažuriranjem i ažuriranjem partnera koji direktno ažuriraju svoje informacije, kroz tu veliku online banku podataka koja okuplja sve destinacijske informacije, predstavlja najtočniju stranicu Rijeke ne samo za opće destinacijske informacije već i za sva događanja ili kontakt podatke smještajnih i ugostiteljskih objekata sa njihovim ponudama. Mrežna stranica Turističke zajednice grada Rijeke također je i prva stranica koja je objavljena i sukladna Zakonu o pristupačnosti mrežnih stranica i programskih rješenja za pokretne uređaje.