Sa prvim danom svibnja, na snagu je stupio novi, odnosno izmijenjeni pravilnik kojim će se pokušati pomiriti često zaraćene strane – krajnje korisnike i davatelje mobilnih usluga. Naime od sada će prava i obveze za obje strane biti detaljnije regulirana kako bi se na vrijeme spriječili mogući budući nesporazumi.
Razlog tomu su česti prigovori krajnjih korisnika (kupaca) na ne pružanje dovoljno informacija tijekom potpisivanja novih ugovora. HAKOM pritom navodi kako su posebno česti prigovori na ugovore koji su potpisani izvan poslovnica tvrtki, odnosno, ispred trgovačkih centara ili putem prodajnih predstavnika koji vam dolaze direktno na vrata stana ili kuće.
Kako bi se nesporazumi u tumačenju prava i obveza sveli na najmanju moguću mjeru, od sada svaki ugovor morat će po principu „crno na bijelo“ sadržavati i detaljne informacije vezano uz uslugu na koju se kupac svojim potpisom obvezuje. Tako sada po pitanju pretplatničkih tarifa ugovor mora sadržavati osnovnu cijenu usluge, ali i popis svih dodatnih troškova koje će kupac po dospijeću mjesečnog računa morati podmiriti. Potonje će svakako pomoći korisnicima da dobiju detaljni uvid u što se upuštaju potpisivanjem ugovora, ali će od toga izravne koristiti imati i prodavatelji tih usluga, jer se kupci više neće moći pozivati na nedovoljnu upućenost u konačne troškove.
Korisnici koji svoje uređaje nadoplaćuju putem bonova također su obuhvaćeni ovim pravilnikom, a od prvog svibnja svi bonaši dobit će i posebnu pogodnost – dulje razdoblje trajanja bonova bez obzira na iznos uplate. Naime dosadašnja praksa mobilnih operatera je da bonovi vrijednosti ispod 50 kuna traju tek koji dan, dok za duže vrijeme trajanja treba kupiti bon od 50 ili više kuna. Od svibnja svi bonovi bez obzira na iznos uplate morat će trajati minimalno tri mjeseca.
Pravilnikom je bolje regulirano i vrijeme prelaska između operatera, te otključavanje zaključanih uređaja. Naime ove dvije radnje do sada su bile poprilično u „raskoraku“ – operateri su dužni broj prenijeti u roku od tri dana od dana zahtjeva, dok s druge strane operateri imaju čak petnaest dana za otključavanje uređaja. Potonje je često korišteno kao svojevrsna „kazna“ za korisnike koji su odlučili raskinuti ugovor s jednim i priječi kod drugog operatera, čime korisnici svoje uređaje nisu mogli koristiti i po tjedan dana nakon prelaska u drugu mrežu.
Po novome bez obzira imali vi ugovornu obvezu ili ne imate pravo od svog trenutnog operatera u svakom trenutku zatražiti otključavanje svog uređaja. Korisnici će profitirati i po pitanju „probne vožnje“ mobilnih usluga čije će se probno razdoblje produžiti s dva na pet dana kako bi se korisnici uvjerili da li ista pruža sve navedeno prilikom potpisivanja ugovora. Pravilnikom će biti regulirane i naknade u slučaju da vaš operater kasni ili odugovlači s prijenosom broja, te će ista vrijediti i za pokretne i nepokretne mreže.