U sklopu MAN-ove europske turneje #ElectrifyingEurope baterijsko-električni gradski autobus MAN Lion’s City 12E došao je i u Hrvatsku, a prezentacija je održana i u Rijeci.
Elektromobilnost na gradske prometnice donosi održivi javni prijevoz koji gradove čini tišim i čišćim, smanjujući emisiju stakleničkih plinova.
Prema riječima direktora prodaje autobusa u tvrtki MAN Importer Hrvatska Zvonka Gabuda zbog sve većeg fokusa na ekologiju i čišći zrak i strožih europskih normi po pitanju vozila javnog gradskog prijevoza, sustav javnog prijevoza ide prema novoj fazi, orijentiranoj prema vozilima nulte emisije štetnih plinova. Prezentaciji ovog autobusa prisustvovali su i riječki gradonačelnik Marko Filipović i direktor Autotroleja Alberto Kontuš.
MAN Lion’s City 12E je 12-metarski niskopodni gradski autobus, s kapacitetom do 88 putnika. Pogon MAN-ovog električnog autobus je elektromotor koji se nalazi na stražnjoj osovini, dok energija za električni pogon dolazi iz baterija koje se nalaze na krovu vozila i kapaciteta je 480kWh.
VIDEO DANA:
„Jačina baterije omogućuje da ovaj konkretan autobus s punom baterijom može prijeći između 300 i 350 kilometara, za ponovno punjenje mu je potrebno između dva i pol do tri sata, a predviđeno je da se puni preko noći. Cijena jednog ovakvog autobusa varira ovisno o željama i potrebama korisnika, o opremi i popratnim uslugama, duljini jamstva i slično, a kreće se između 500.000 i 550.000 eura“, kazao je Gabud i dodao kako je prema nacionalnom planu oporavka koji je prihvaćen od strane Vlade Republike Hrvatske predviđena nabavka 70 vozila ovog tipa nulte emisije štetnih plinova. „Teško mi je u ovom trenutku reći točan iznos sufinanciranja, ali do sada je bila praksa da se iz fondova Europske unije sufinancira 85% vrijednosti vozila“, rekao je Gabud i dodao kako se nada da će na hrvatskim cestama ovakvi autobusi početi voziti za oko dvije godine.
„Vozila na električni pogon skuplja su, ali isto tako smatram da je dugoročno ta priča održivija, a i europski zeleni plan kao i strateški razvojni dokumenti predviđaju potpuni prelazak na autobuse na električni pogon do 2050. godine, a to su i neka općenita predviđanja za autoindustriju. Novi nacionalni plan oporavka predviđa nabavku ovakvih autobusa i svakako ćemo razmotriti tu mogućnost. Ove godine očekujemo 37 novih autobusa za vozni park Autotroleja, ali svakako ćemo dobro proučiti mogućnosti financiranja ovakvih autobusa europskim sredstvima te istražiti koje su njihove mogućnosti kada se u obzir uzme i konfiguracija terena grada Rijeke“, rekao je gradonačelnik Filipović.
Prema riječima direktora Autotroleja Alberta Kontuša, autobusi na električni pogon na hrvatskim bi se cestama mogli naći za oko dvije godine. „MAN se odlučio na ovakvu prezentaciju od grada do grada. Nedavno smo bili u Zagrebu na prezentaciji ovakve vrste autobusa jednog drugog proizvođača. Usporedbe radi, cijena 12-metarskog autobusa, kao što je ovaj, ali pogonjenog na dizel je oko 250.000 eura. U svakom slučaju, valja razmotriti sve opcije, ali i napraviti određene studije o korištenju električnih autobusa na našem terenu koji je dosta brdovit“, zaključio je Kontuš i dodao kako je resorno ministarstvo okvirno objavilo da će se na razini Hrvatske za javne prijevoznike nabaviti 70 vozila ovog tipa, ali da ne može sa sigurnošću reći koliko će ih doći u Rijeku.