Provjerili smo s timom hitne pomoći poštuju li vozači hitni koridor
Preuzela je ulogu prometnog policajca u Splitu i pomogla vozilu hitne pomoći da prođe. Zove se Ana Drežnjak i medicinska je sestra.
“Svi auti su se počeli micati uz rub koliko su mogli. Na našem dijelu je bilo mjesta da kola prođu po sredini. Kad sam se okrenula iza vidjela sam da je s jedne strane autobus, a s druge strane kombi. Nije bilo šanse da se oni ikud pomaknu”, kaže medicinska sestra Ana Drežnjak.
Zato je uzela stvar u svoje ruke.
“I kako sam vidjela da se ništa ne događa i nitko se ne pomiče nekako je normalnije bile da izjedem van i zamolim vozače da uđu u uličice sa strane da se to pomakne. I s obzirom na to da sam sama kolegica bile mi je samo da čim prije prođu tamo gdje ih netko treba”, poručuje Drežnjak.
Danas opet. Hitna koja se probija do pacijenta u Splitu. I nije jedina. Događa se i drugima na terenu.
“Ne mogu se požaliti na to. Tu i tamo se dogodi, često iz neznanja jer ne znaju kako napraviti hitni koridor. Najgore su dionice sredinom grada kad se ljudi vraćaju s posla”, tvrdi medicinski tehničar Nastavnog zavoda za hitnu medicinu Karlovačke županije, Marin Rakocija.
Iz prve ruke s hitnjacima karlovačke županije odlučili smo provjeriti kako izgleda kad se upale rotacije.
“Ja bi ih ocijenio s pozitivnom ocjenom, ljudi se pomiču, odlaze u stranu”, kaže Rakocija.
Djelatnici hitne Karlovačke županije su često na autocesti i susreću se s gužvama.
“Za sada mirne intervencije. -Do podne koliko? Evo tri već. U Karlovcu su ljudi vrlo osviješteni što se tiče formiranja koridora”, tvrdi Bruno Sen, liječnik Nastavnog zavoda za hitnu medicinu Karlovačke županije.
Na graničnom prijelazu Bajakovo jutros su se stvarale kolone dugačke i do 13 kilometara. Znaju to iz prve ruke i hitnjaci s istoka zemlje.
Svaka sekunda znači
Ovo je izlazak šibenskog tima na teren zbog prometne nesreće na autoputu. Novi Zakon koji je na snagu stupio jučer jasno definira koridor za prolazak vozila hitnih službi.
Na cesti s dvosmjernim prometom automobili se pomiču u desnu stranu. Ako su dva prometna traka za jedan smjer vozila u desnom traku moraju se pomaknuti što više udesno, a vozila u lijevom traku što više ulijevo. Ako je riječ o prometnici s tri traka oslobađa se srednji trak tako što se vozila u srednjem traku pomaknu u desni i propuste interventna vozila.
“Uvijek se nađe netko tko pojača muziku pa ne čuje, ljudi su dekoncentrirani. To uvijek bude, pa mu trubite, trube mu ostali, pa se makne. Svi znate onaj događaj na Trgu bana Josipa Jelačića kad hitna nije mogla do unesrećenog. Zaista sramotno i drago mi je da je postalo i kažnjivo”, poručuje Nevena Đurović, voditeljica smjene Nastavnog zavoda za hitnu medicinu Grada Zagreba.
Ovako je izgledalo probijanje zagrebačke hitne među prosvjednicima u rujnu prije dvije godine.
“I nije mi na kraj pameti bilo da će to ovoliko odjeknuti. Mislim, to su onako neke situacije u kojima je dovoljno da netko, bilo tko tko vidi neko rješenje da malo pogura situaciju i da se to riješi. Stvarno to što sam napravila je bilo onako instinktivno”, tvrdi Drežnjak.
Kazna vozačima koji se ne pomaknu vozilu hitne, policije ili vatrogasaca je 500 kuna. Izgubljene sekunde na cesti mogu stajati i puno više – nečiji život, piše RTL.