Puno je proizvoda domaćih i stranih brendova koje ljudi svakodnevno kupuju, no čije su količine u pakiranje sve manje
Bezbroj je načina zahvaljujući kojima proizvođači i trgovci obmanjuju kupce, no neki od popularnijih i ponovno učestalijih su trikovi s gramažom. Naime sve više kupaca primijetilo je kako proizvođači pokušavaju sakriti rekordnu stopu inflacije tako što nude manju količinu sadržaja u pakiranju iste veličine. Proizvođači i trgovci nadaju se kako potrošači neće primijetiti da se smanjila gramaža određenih proizvoda, piše Slobodna Dalmacija.
Uz to zabrinjava i što sve više proizvođača i korištenju jeftinijih sastojaka, mijenjaju recepture i smanjuju kvalitetu proizvoda, što kupci još teže prepoznaju. Jedna Splićanka se požalila kako je u jednoj trgovini na Sućidru primijetila kako se klasično Ledo pakiranje smrznutog voća 450 grama prodaje za 24,98 kuna, a do njega novo Ledo pakiranje od 300 grama za istu cijenu – 24,98 kuna.
“Prodavačica mi kaže kako će Ledo slati samo pakiranje od 300 g čim se prodaju zalihe od 450 g i tako će manje pakiranje zamijeniti veće, a cijena ostaje ista’’, rekla je Splićanka.
Asortiman smrznutih proizvoda popularnog domaćeg brenda tek je kap u moru istovjetnih ili sličnih poteza ovdašnjih, ali i stranih proizvođača artikala koje svakodnevno kupujemo, a čija se količina smanjuje.
“Uglavnom, ako ne diraju cijene, onda smanjuju gramaže. Ili dignu cijene, a kad novi proizvod smanjene količine stave na akciju, onda se nađe u prodaji po nekadašnjoj cijeni po kojoj se kupovala veća količina”, pojasnila je I. R., voditeljica dućana robe široke potrošnje u vlasništvu poznatog domaćeg trgovačkog lanca.
“Sklizak je to teren… U slučajevima kad je cijena identična, a gramaža nekog proizvoda manja, uistinu se može govoriti o zavaravajućoj poslovnoj praksi, iako im nitko ne može zabraniti da imaju istu cijenu po novoj gramaži. To je jedna stvar, ali s druge strane može dovesti potrošača u zabludu”, komentirala je Tanja Popović Filipović, voditeljica Centra za edukaciju i informiranje potrošača (CEIP) sa sjedištem u Osijeku.
“Dužnost trgovca bi pak bila da ne dovodi potrošača u zabludu ne primjenjujući zavaravajući poslovnu praksu s ostavljanjem identične cijene, jer ću, ako određeni proizvod po toj i toj cijeni kupujem godinama, posegnuti za njim misleći kako je sve ostalo isto. A nije”, dodaje Popović Filipović.
Voditeljica CEIP-a naglašava kako takvim svojim postupkom trgovac utječe na odluku potrošača da odabere baš taj proizvod, koji inače ne bi odabrao, nego bi možda posegnuo za jeftinijim ili bi kupio neku robnu marku.
“Taj dio točno stoji u Zakonu o zaštiti potrošača ,a glasi ‘doveo u obmanu potrošača da se odluči i učini što inače ne bi’”, navodi Popović Filipović.
Zanimljivo je kako Popović Filipović priznaje da se u njezin Centar za edukaciju i informiranje potrošača Hrvati uopće ne javljaju s pritužbama ovakvoga tipa, jer su zapravo potpuno izbezumljeni zbog brojnih poskupljenja i priče oko uvođenja eura. Fokus im je na cijenama, prenose RTL Vijesti.