25 milijuna kuna – toliko je dosad potrošeno na promociju i uvođenje eura – od letaka i brošura do call centara i spotova. No, je li kampanja doprla do građana?
“Bako, bako! Jesi vidjela ti ovo? Sve će ti poskupjeti.” Tako govore u jednom od dva videospota za edukaciju građana o uvođenju eura.
“Ej, a što s kunama kad dođe euro? Treba ih zamijeniti…” A kampanju platiti. Po spotu 135.000 kuna, a to je samo dio velike kampanje.
“Uglavnom nas uvjeravaju da se ništa ne mijenja, da je sve sigurno. Da nije poskupljenje”, govori Zagrepčanka Katica Petrović.
A u poštanske sandučiće stižu brošure. Tisak – 85 lipa po komadu i stići će u svako domaćinstvo. Prevedena je na romski jezik, a bit će izdana i na Brailleovom pismu.
“Ja sam jučer dobila u pošti i pitam se šta je ovo novo. Baš su bacali… I još sliku Plenkovića stavili”, govori Nada Krišto iz Splita.
Euro je i na kotačima. Na sva pitanja građana odgovaraju edukatori i predstavnici HNB-a.
“Radi se o putujućoj izložbi koja putuje od Slavonije pa do središnje Hrvatske, pa preko Primorja i Dalmacije. Trajat će sve do prosinca”, kazala je savjetnica u Hrvatskoj narodnoj banci Maja Pečenić.
Obići će 27 gradova, a mobilni timovi još 70-ak mjesta kako bi educirali građane.
Da bi građani o euru sve naučili, ovako izgledaju troškovi. Novac se potrošio na promidžbu, oglašavanje u medijima, odnose s javnošću, organizaciju pozivnog centra, istraživanja, putujuću izložbu i brošure – ukupno gotovo 25 milijuna kuna.
Predsjednik Vlade poručuje – dva milijuna eura za kampanju će dati oni, a dva Europska komisija.
“Nema nekog detalja. Ima jedna velika cjelina, sustavnog, sistematskog, javno dostupnog procesa i rasprave. Imate sada ovu turu na koju idu stručnjaci po Hrvatskoj. Obilaze sve gradove. Imate autobuse, imate medijsku kampanju”, kazao je Andrej Plenković.
Do uvođenja je ostalo 67 dana, a kampanja će trajati do ožujka sljedeće godine. Kad se podvuče crta – iznos cijele kampanje je 1 euro po stanovniku, prenosi RTL.