U prvom poluvremenu bilježimo vrhunske rezultate, a vidno je da ćemo i ovogodišnju turističku utakmicu završiti s još jednim rekordom, u sportskom duhu poručio je Petar Hrg, direktor Turističke zajednice Gorski kotar jer je destinacija strateški usmjerena i na aktivan odmor uz brojne atraktivne sportsko-rekreativne mogućnosti. Naglasio je ako je destinacija pokazala izrazitu zrelost poglavito u segmentu omjera kvalitete i cijene što su posjetitelji itekako primijetili i kroz svoje ocjene.
U prvih šest mjeseci Gorski kotar zabilježio je 17,19% više dolazaka i 16,80% više noćenja u odnosu na rekordnu prošlu godinu, a u odnosu na 2019. godinu bilježi čak 31,82% više dolazaka i 36,68% više noćenja. U prvom polugodištu ove godine objekti u domaćinstvima jasno pokazuju trend rasta, a i dalje je zamjetno kako su u destinaciji najtraženiji smještaji više kategorije. Nadalje, sve jedinice lokalne samouprave i ove godine bilježe rast po broju noćenja i broju dolazaka u odnosu na prošlu rekordnu godinu što pokazuje kako destinacija ima jasnu viziju daljnjeg razvoja.
Posebno je bitno naglasiti kako broj ležajeva bilježi kontinuirani rast iz godine u godinu. Naime, zabilježeno je 30,35% više ležajeva u odnosu na 2019. godinu što dokazuje kako su vidna ulaganja u destinaciji. Ujedno, očekuju se ulaganja u turističku infrastrukturu vrijedna 20 milijuna eura što se odnosi na projekte koje su jedinice lokalne samouprave Gorskog kotara prijavile pod okriljem Nacionalnog plana oporavka i otpornosti. Destinacijska atraktivnost dokazuje se kroz sve segmente, a poglavito u event industriji u kojoj najveći organizatori izrazito pažljivo biraju mjesto održavanja događanja, gdje je Gorski kotar prepoznat kao kvalitetan i odgovoran domaćin.
Posjetitelji zadovoljni omjerom cijene i kvalitete
Destinacija bilježi izuzetnu kvalitetu od 92 od 100 u prvih 6 mjeseci 2023. godine, na osnovi 3386 recenzija (mišljenja posjetitelja). Atrakcije su zabilježile kvalitetu i zadovoljstvo gostiju 93 od 100, s povećanjem od 1%, a hoteli kvalitetu 86 od 100, s povećanjem od 8%. Privatni smještaj prema ocjenama gostiju ima kvalitetu od 95 od 100, a turističke agencije ocijenjene su sa 100 od 100. Kvaliteta u ugostiteljskim objektima bilježi ocjenu 90 od 100 s povećanjem od 3% na osnovi 2135 mišljenja gostiju u odnosu na prvih 6 mjeseci prošle godine. Dostupni pokazatelji rezultat su dugoročnog projekta proaktivnog upravljanja kvalitetom u destinaciji kojeg je Turistička zajednica Gorskog kotara pokrenula netom nakon osnivanja, točnije pred nešto više od dvije godine.
Posjetitelji su zadovoljni s odličnim odnosom cijene i kvalitete što je izuzetno bitno u vremenu kada je cjenovna osjetljivost domaćih posjetitelja iznimno visoka. Pohvalili su kvalitetu lokalne gastronomije, čistoću i gostoljubivost što je bazna osnova hospitality industrije. Primjetan je smjer ulaganja u turizam Gorskog kotara kako kroz investicije, kapitalne projekte, kao i u kvalitetu i zadovoljstvo gostiju.
Ostvarena je gotovo nemoguća misija ako se prati period od 2019. godine jer s gotovo minimalnim ulaganjima bilježimo trend rasta koji je zasigurno primjer dobre prakse, kako na razini županije, tako i države, poglavito ako se uzmu u obzir ulagački kapaciteti s kojima trenutno raspolažemo, kazuje Hrg. Zaključuje kako je Gorski kotar dokazano zelen raj koji ima potencijal izrasti u turističko-planinsku meku ovog dijela Europe na svega 20-tak minuta vožnje od mora.