Direktor Energa Sanjin Kirigin naglasio je kako su neki od ključnih događaja i promjena koji su obilježili 2016. godinu u Energu bili snižena cijena grijanja, tehnički logični računi i pozitivno poslovanje tvrtke
Prošla je godina za Energo bila godina pravične tarife, zadovoljnih korisnika i uspješnog poslovanja, ustvrdili su u Energu danas pred novinarima kojima su rezime 2016. godine dali direktor Energa Sanjin Kirigin, zamjenik direktora Energa Marko Križanec i direktor Sektora topline Energa Vatroslav Jukić.
Analiza računa toplinske energije za siječanj ove godine pokazuje da su računi manji, unatoč najnižim temperaturama u zadnje tri godine, rečeno je na konferenciji za medije na kojoj su ujedno najavljene nove investicije, podizanje razine automatizacije postojećih toplana te prelazak na 24-satni rad u toplovodnom režimu radi smanjenja gubitaka, prenose mrežne stranice Grada Rijeke.
Direktor Energa Sanjin Kirigin naglasio je kako su neki od ključnih događaja i promjena koji su obilježili 2016. godinu u Energu bili snižena cijena grijanja, tehnički logični računi i pozitivno poslovanje tvrtke. Naime, nadovezujući se na trend smanjenja cijena toplinske energije koji je započeo 2015. godine, cijena toplinske energije tijekom 2016. godine smanjivala se dva puta, i to ukupno za oko 30%. Trenutna cijena snage iznosi 18,50 kn/kW, a energije 0,35 kn/kWh. Istaknuto je kako smanjenje cijene grijanja nije ugrozilo poslovanje Energa.
Također, u 2016. godini gotovo da nije bilo prigovora na tehnički nelogične račune za toplinsku energiju, a na sve su postavljene upite Energove službe za korisnike reagirale promptno i kvalitetno.
Tijekom 2016. godine nastavilo se s ulaganjima i radovima u svrhu poboljšanja usluge za korisnike Energa pa je tako nastavljeno širenje i unaprjeđenje sustava javne rasvjete u gradu, izgradnja plinovoda u gradu Rijeci na području Srdoča i Martinkovca te u gradu Kastvu i Općini Viškovo, a dovršene su i pripremne radnje za drugu fazu obnove sustava toplovoda.
Provedbom reorganizacije, smanjenjem broja zaposlenih i uvođenjem novih funkcija u sistematizaciju radnih mjesta poboljšan je unutarnji ustroj tvrtke i njeno poslovanje, uz određene uštede, ustvrdili su iz Energa.
Zbog smanjenja cijene isporučene toplinske energije, ukupan prosječan račun za krajnjeg korisnika u siječnju u 2017. godini bio je niži od onih u siječnju 2015. i 2016. godine, unatoč znatno većoj potrošnji kWh toplinske energije za zagrijavanje prostora, što je posljedica značajno nižih temperatura.
Aktivnosti sa svrhom formiranja pravične tarife, zadovoljnog korisnika i uspješnog poslovanja Energa nastavit će se i u 2017. godini kroz unaprjeđenje komunikacije s korisnicima putem razgovora te suradnjom s ovlaštenim predstavnicima i zainteresiranim građanima, zaključuju u Energu.
Letak sa savjetima za učinkovitije korištenje centralnog grijanja
S ciljem još bolje informiranosti korisnika, izrađen je letak sa savjetima za pravilnije i učinkovitije korištenje centralnog grijanja koji je poslan na 10.000 adresa, odnosno svim korisnicima toplinske energije. Letak se temelji na iskustvima prikupljenim tijekom razgovora s ovlaštenim predstavnicima suvlasnika u zgradama koje su tijekom prethodne godine ostvarile regularnu potrošnju toplinske energije i pravične račune.
U 2017. godini će se nastaviti kapitalne investicije tvrtke
Iz Energa poručuju kako će se u 2017. godini nastaviti kapitalne investicije tvrtke u svim njenim djelatnostima, pri čemu posebno valja istaknuti obnovu sustava toplovoda. Riječ je o nastavku projekta započetom 2015. godine u suradnji s Europskom bankom za obnovu i razvoj. Radovi će se provoditi na čak pet lokacija u gradu – na području Podmurvica, Škurinja, Srdoča, Kozale i toplane PO-48, a obuhvatit će više od 2.000 korisnika toplinske energije. Izvršit će se zamjena 2.550 metara toplovoda. U planu je i zamjena 20 toplinskih podstanica, automatiziranim i daljinski upravljanim podstanicamana i to na području Vojaka.
Ukupna planirana investicija u 2017. godini doseže vrijednost od čak 2 milijuna eura.
Među novim unapređenjima, svakako je najvažnije podizanje razine automatizacije postojećih toplana i prelazak na 24-satni rad u toplovodnom režimu, radi smanjenja gubitaka. Toplana Gornja Vežica, a paralelno i objekti priključeni na sustav distribucije toplinske energije u naselju Gornja Vežica, već su u probnom radu 24-satnog režima. Odluka o probnom radu u novom režimu grijanja donesena je s ciljem što bolje iskoristivosti sustava i na temelju prethodnih iskustava na toplanama Vojak i PO-48 (Turnić), kada je provedeni testni period pokazao uštedu goriva od 10 do 13%., prenose mrežne stranice Grada Rijeke.