Treba ograničiti ono čemu su djeca izložena i sadržaj prilagoditi njihovoj dobi, kao i intelektualnim i emocionalnim potrebama
Nema Facebooka, Instagrama, Tik Toka ni Snapchata za djecu. Takav svijet žele zakonodavci u Floridi gdje su donijeli zakon o zabrani društvenih mreža za one mlađe od 16 godina. Tako ih žele zaštiti od ovisnosti i negativnog utjecaja na mentalno zdravlje.
“Dizajn društvenih mreža mijenja način na koji naša djeca razmišljaju i uče, kako se ponašaju, kako reagiraju na pritisak vršnjaka, kako ostvaruju odnose i razlikuju dobro od lošeg”, istaknuo je zastupnik u parlamentu Floride Tyler I. Sirosis.
Ovaj zakon još uvijek čeka potpis guvernera Rona DeSantisa, a prođe li, društvene platforme bi trebale izbrisati one korisnike koji su mlađi, kao i spriječiti prijavljivanje novih korisnika. Kao i u Floridi, građani u Hrvatskoj su oko ovoga podijeljeni.
“Zabrane nikada nisu dobre, po mome. Stvar je obitelji, roditelja, što će učiniti s tim”, objašnjava Ana iz Zagreba.
“Smatram da nije primjereno da mlađi od 16 godina pristupaju takvim mrežama i da budu na toliki način informirani, čak po mojem mišljenju negativno, o tim nekim stvarima”, ističe Vedran.
Na pitanje o negativnim utjecajima društvenih mreža na mlade nema jednoznačnog odgovora tvrdi psiholog Božidar Nikša Tarabić i dodaje kako to uvijek ovisi o načinu na koji se one koriste. Rješenje ne vidi u zabrani.
“Jedino je zapravo, u krajnjoj liniji, zakonodavac taj koji ima moć ograničiti korištenje društvenih mreža, koji ima moć naložiti firmama da se naprave posebne verzije aplikacija za mlade gdje će roditelji kontrolirati koje kanale mladi mogu pratiti, s kim mogu biti prijatelji i onda tek možemo govoriti o tome da uistinu možemo koristiti društvene mreže kao alate za konzumaciju onih sadržaja koji su kvalitetni”, objašnjava voditelj Ureda za psihološku podršku i zaštitu mentalnog zdravlja Sveučilišta u Zagrebu Božidar Nikša Tarabić.
Što znači da se treba ograničiti ono čemu su djeca izložena i sadržaj prilagoditi njihovoj dobi, kao i intelektualnim i emocionalnim potrebama.
“Zabrana uvijek kreira tu pomamu za zabranjenim voćem. Tako da može kreirati novi interes djece prema društvenim mrežama. Činjenica je da mlade društvene mreže puno ni ne zanimaju, osim Tik Toka i eventualno Instagrama, sve ove druge im uopće nisu interesantne”, zaključuje IT stručnjak i urednik časopisa Bug, Dragan Petric, prenosi Danas.hr.