MUKE PO KRUŽNOM TOKU

Video | Kružni tok za mnoge je i dalje enigma, a evo što kažu stručnjaci o greškama koje domaći vozači najčešće rade!

Pri ulasku, osim ako znak ne pokazuje drukčije, prednost imaju vozila koja su unutar kružnog toka

Ulaz na kružni tok pokušaj jedan: automobil skreće lijevo i vozi u suprotnom smjeru. Pokušaj drugi: ovaj put vozač prelazi preko kružnog toka i umalo se zabija u drugi auto. Kružni tok u Koprivnici kasnije je uređen signalizacijom, no ni svi znakovi ni rubnjaci na kružnim tokovima diljem zemlje ne mogu pomoći domaćim vozačima da se riješe ove stare prometne muke, piše Net.hr.

“A čujte, ovisi o vozaču kakav je”, kaže Ivica iz Zagreba.

Vožnja rotorima za mnoge je velika enigma što se vidi i po policijskoj statistici. Prošle godine zabilježene su 624 prometne nesreće na kružnim tokovima, ove godine već 161.

Osnovna ‘rotor’ pravila

Za one koji ne žele biti dio crne statistike donosimo i osnovna “rotor” pravila. Pri ulasku, osim ako znak ne pokazuje drukčije, prednost imaju vozila koja su unutar kružnog toka. Pri uključenju nije potrebno dati žmigavac, ali zato je jako važno uključiti ga pri izlasku s kružnog toka, upozorava policija.

“Apeliram i primijećeno je da vozači manje koriste pokazivač smjera u kružnom toku, prilikom izlaska i evo apeliramo da se on obvezno koristi. Tu bude često nesreća s obzirom da drugi vozači ne znaju koja je vaša namjera”, ističe Krešimir Mišić, voditelj Službe prometne Policije PU zagrebačke.

Prometni stručnjak s kojim smo krenuli u vožnju ukazuje na još neke opasnosti kružnih tokova. Vožnju po sredini trake i neoprezno mijenjanje traka.

“Morate paziti na traku. Na promjenu prometne trake koja mora biti izvedena na način da ne mijenjate prometnu traku unutar kružnog toga bez da se uvjerite da to možete napraviti na siguran način”, ističe Marko Ševrović, prometni stručnjak s Fakulteta prometnih znanosti.

Postoje različiti kružni tokovi

Prestrojavanje unutar rotora je dopušteno, ali mnogi griješe pri izlasku kada to rade preko više traka što može biti vrlo opasno.

“Najčešće greške su što ljudi misle da mogu iz središnje prometne trake izaći van iz rotora. Ili iz one lijeve, unutarnje prometne trake, to onda budu najčešće prometne nesreće na tim raskrižjima. Vi u principu morate iz krajnje desne izlaziti van osim ako nije signalizacijom označeno drugačije”, kaže.

I ako sve ovo nije dovoljno zbunjujuće, osim klasičnih i dvostrukih rotora, te onih elipsastog oblika – postoje i oni na kojima prednost imaju vozači koji na njih ulaze, a ne oni koji su unutar njih.

“Postoje kružni tokovi na kojima je zaustavna crta prije raskrižja sa drugom cestom koja se spaja s desne strane i doista vozač u kružnom toku nema prednost i zato je potrebno gledati prometne znakove, obratiti pozornost tko nam nailazi s koje strane i poštivati prometna pravila”, govori Mišić.

Ako nekom ni nakon ovog priloga pravila vožnje nisu jasna – neka samo zamisli kakve sve drame prolaze Britanci koji se nađu u megatorotu sa čak sedam manjih rotora u sebi. Savršeni scenarij za novi nastavak legandarnog filma Chevyja Chasea koji je davne 1985. u filmu Izgubljeni u Europi ušao u rotor – i veliko je pitanje jeli do dan danas iz njega – izašao.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite na Whatsapp, Viber, MMS 097 64 65 419 ili na mail vijesti@riportal.hr ili putem Facebooka i podijeliti ćemo ju sa tisućama naših čitatelja.
Komentari