PRIJAVE DO 10. LISTOPADA

Paviljon I na Centralnoj tržnici u Rijeci daje se u zakup. Objavljen Javni natječaj

TD RIJEKA plus objavio je javni natječaj za davanje u zakup poslovnog prostora – prizemlja i prvog kata Paviljona I na Centralnoj gradskoj tržnici u Rijeci.

Prijave na Javni natječaj za davanje u zakup poslovnog prostora – Paviljona I na Centralnoj tržnici u Rijeci se primaju do četvrtka 10. listopada 2024. godine do 15:30 sati.

Paviljon I po prvi se puta daje u zakup kao jedan prodajni prostor, što je omogućeno izmjenom Općih uvjeta isporuke komunalne usluge javnih tržnica na malo u gradu Rijeci.

Gradsko vijeće Grada Rijeke krajem 2023. godine dalo je prethodnu suglasnost trgovačkom društvu Rijeka plus d.o.o. na Opće uvjete. Opći uvjeti doneseni su kao rezultat detaljne analize koju je provelo to trgovačko društvo, a s ciljem detektiranja problema u poslovanju javnih tržnica na malo u gradu Rijeci, kao i predlaganja modaliteta za njihovo rješavanje.

Analizom primjera iz bližeg i šireg okruženja, ali i gradova iz europskog mediteranskog okruženja uočeni su slični problemi pa tako i krovna udruga koja okuplja predstavnike tržnica na području Republike Hrvatske, Udruga hrvatskih tržnica, ukazuje da se isti problem pojavljuje na cijelom području njena djelovanja. Naime, sveopće gospodarske prilike kupce su usmjerili u trgovačke centre koji povoljnijom ponudom robe šire potrošnje i prehrambenih proizvoda konkuriraju kupovini na tržnicama. S druge strane, vidljiv je i nedostatan broj lokalnih nositelja OPG-ova i malih proizvođača.

Revitaliziranje prostora tržnica u gradu Rijeci od iznimne je važnosti i za građane grada, ali i za turiste koji u sve većem broju posjećuju Rijeku kao turističko odredište. Stoga su Općim uvjetima predložene i usvojene osnovne pretpostavke za revitalizaciju tržnice kroz olakšanje kontinuiteta poslovanja postojećim zakupcima i širu i bogatiju ponudu na zatvorenim dijelovima riječkih tržnica, što se ponajprije odnosi na prostor Paviljona I na Centralnoj tržnici.

Tako je Općim uvjetima omogućeno objedinjavanje prodajnih prostora Paviljona I u jedan prodajni prostor, zajednički zakup prodajnih prostora, davanje prodajnih prostora u podzakup, mogućnost organiziranja manifestacija u prostoru tržnice, mogućnost degustacije proizvoda na licu mjesta, fleksibilizacija radnog vremena i slično.

Cilj je postići zadovoljstvo korisnika, građana, turista i zakupaca te stvoriti veću prepoznatljivost prostora tržnice kao mjesta koje nije namijenjeno samo za prodaju i kupnju robe, već i za susrete i druženja.

Paviljon I Centralne tržnice

Paviljon I predstavlja jedno objedinjeno prodajno mjesto, unutar kojeg je postotno utvrđeno koliki dio je namijenjen za obavljanje pojedine djelatnosti. Navedeni postoci utvrđeni su analizom prostora na drugim tržnicama na kojima se već primjenjuje ovakav koncept, na način da se uvažila potreba za površinom na kojoj će se vršiti prodaja i kupnja proizvoda na jednom mjestu, kao i površina za degustaciju, pripremu, usluživanje i konzumaciju hrane, slastica, pića i napitaka, odnosno okupljanje i druženje posjetitelja. Također, konačno utvrđeni postoci uvjetovani su i zadanošću samog prostora Paviljona I (primjerice lokacijom i površinom postojećeg stubišta, otvorenog prostora iznad stubišta, terase i dr., potrebom za određenim prostorom koji će predstavljati prolazni prostor, evakuacijski prostor i slično).

Postotni udjeli prostora namijenjeni za obavljanje pojedine djelatnosti:

  • 12,00% Trgovačka djelatnost – Prodaja prehrambenih proizvoda s degustacijom
  • 21,00% Ugostiteljska djelatnost – Priprema, usluživanje i konzumacija hrane, slastica, pića i napitaka s degustacijom
  • 5,00% Ugostiteljska djelatnost – Priprema, usluživanje i konzumacija pića i napitaka s degustacijom
  • 2,00% Organizacija manifestacija – Organizacija prigodnih edukativno-zabavnih manifestacija
  • 60,00% Zajednički dijelovi – Zajednički prostori i prostori za konzumaciju i degustaciju

Ocijenjeno je da je svrsishodno da se prostor Paviljona I objedini u jedan jedinstveni prodajni prostor te da unutar tog prodajnog prostora zakupniku omogući sloboda pri određivanju rasporeda unutar pojedinih namjena. Napominje se da sloboda zakupnika nije neograničena, već je vezana uz postotke namjene za pojedinu djelatnost koji su utvrđeni samim Planom. Tako primjerice zakupnik može samostalno odrediti mjesto u prodajnom prostoru koje će biti namijenjeno za organizaciju prigodno-zabavnih manifestacija sukladno konceptu kojeg je zamislio i postaviti primjerice pozornicu za takve manifestacije, ali pritom ne smije zauzeti više od 2% ukupnog prostora.

Također se napominje da prema Odluci o uvjetima i postupku provođenja javnog natječaja za davanje u zakup prodajnog prostora na tržnici, zasnivanju i prestanku zakupa te međusobnim pravima i obvezama zakupodavca i zakupnika, prijavitelj na javni natječaj za Paviljon I dužan je dostaviti kao dio natječajne dokumentacije Viziju tržnice za razdoblje trajanja zakupa, u kojoj je natjecatelj dužan prikazati koncept uređenja prostora Paviljona I. na Centralnoj tržnici te sadržaj ponude, programa i aktivnosti koje namjerava provoditi u svrhu revitalizacije prostora tržnice.

Paviljon I. može raditi od ponedjeljka do četvrtka od 7 do 24 sata, a petkom, subotom, nedjeljom i dane uoči blagdana od 7 do 2 sata.

Dodatno, za Paviljon I i Paviljon III (ribarnica) petkom, subotom, ili uoči blagdana kada se organiziraju manifestacije, priredbe, koncerti i druga događanja od značaja za revitalizaciju prostora tržnice, Uprava Društva Rijeka plus može odlukom odrediti drugačije vrijeme obavljanja usluge u Paviljonu I i Paviljonu III, a najduže do 06:00 sati. U tom slučaju, korisnik usluge javne tržnice na malo dužan je ispuniti uvjete za rad noću te provoditi mjere zaštite od buke noću.

Formirana je jedinstvena početna cijena za zakup Paviljona (grupirano prodajno mjesto) uzimajući u obzir sljedeće parametre i djelatnosti koje će obavljati u objektu:

  • Trgovačka djelatnost (prodaja prehrambenih proizvoda sa degustacijom) obavljat će se na površini od 12% od ukupne površine Paviljona I, dakle na 113,16 m². Za tu djelatnosti početna cijena je 12,00 EUR/m².
  • Ugostiteljska djelatnost 1 (priprema, usluživanje i konzumacija hrane i slastica, pića i napitaka s degustacijom) obavljat će se na površini od 21% od ukupne površine Paviljona I, dakle na 198,03 m². Za tu djelatnost početna cijena je 6,00 EUR/m².
  • Ugostiteljska djelatnost 2 (priprema, usluživanje i konzumacija pića i napitaka sa degustacijom) obavljat će se na površini od 5% od ukupne površine Paviljona I, dakle na 47,15 m². Za tu djelatnost je početna cijena 12,00 EUR/m².
  • Organizacija prigodnih edukativno-zabavnih manifestacija obavljat će se na površini od 2% od ukupne površine Paviljona I, dakle na 18,86 m². Za tu djelatnost je početna cijena 2,00 EUR/m².

 Navedene početne cijene po m² mjesečno utvrđene su na temelju cijena sadržanih u Pravilniku o utvrđivanju zakupnine i djelatnosti u poslovnom prostoru („Službene novine Grada Rijeke“ broj 7/21).

Osim toga, 60% površine od ukupne površine Paviljona I., odnosno 565,80 m², bit će zajednički prostor.

Zbrojem ukupnog iznosa za prostor na kojem će se obavljati djelatnosti (3.149,50 eura) i zajedničkog prostora (4.724,43 eura) te dodavanjem postotka umanjenja u iznosu od 25,00% za površine veće od 500 m² dolazimo do početne cijene u iznosu 6.949,91 eura mjesečno.

Podijelimo li ukupnu cijenu od 6.949,91 eura s ukupno 943 m² prostora Paviljona I, dobijemo cijenu po m² prostora, odnosno 7,37 eura po m². Pridodamo li tome porez na dodatnu vrijednost, početna cijena za natječaj po m² iznosi 9,21 euro mjesečn

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite na Whatsapp, Viber, MMS 097 64 65 419 ili na mail vijesti@riportal.hr ili putem Facebooka i podijeliti ćemo ju sa tisućama naših čitatelja.
Komentari