Izvještaji o nesrećama, tehničkih kvarovima i tragičnim događajima samo su se nizali, posljednjih mjeseci gotovo učestalo
Najveći hrvatski brodar 2024. godinu neće imati u lijepom sjećanju. Izvještaji o nesrećama, tehničkih kvarovima i tragičnim događajima samo su se nizali, posljednjih mjeseci gotovo učestalo.
Neke od nesreća rezultirale su i ljudskim žrtvama te otvorilo pitanje sigurnosti i odgovornosti unutar Jadrolinije. Dalmacija Danas pobrojala je sve ovogodišnje incidente koji gotovo da se ne prestaju nizati od druge polovice godine, a mi smo ih poredali od najnovijih prema onima starijeg datuma:
Katamaran Silba udario u lukobran, more prodrlo u brod ‘Petar Hektorović’
katamaran Silba koji prometuje na liniji Zadar – Silba udario je 21. studenog u lukobran u luci Božava na Dugom otoku. Uzrok nesreće bio je tehnički problem koji je rezultirao zanošenjem plovila prema rivi. Putnici su iskrcani, nitko nije bio ozlijeđen. Katamaran koji prometuje već preko tri desetljeća čeka dozvolu za povratak u Zadar.
Istog dana, otkriven je prodor mora u jedan od tankova broda Petar Hektorović. Putnici su sigurno iskrcani, a stručnjaci su potvrdili da je uzrok proboja galvanska korozija – proces u kojem dolazi do oštećenja metala uslijed djelovanja elektrokemijskih reakcija, što kod starijih brodova nije rijetkost. Brod će prije povratka u promet proći detaljan remont.
Kvar na rampi trajekta Tin Ujević
Rampa trajekta Tin Ujević, koji je plovio na liniji Supetar – Split, 14. studenog je zapela zbog problema s hidraulikom. Iz Jadrolinije su potvrdili kako je kvar prouzročen manjim problemom na hidrauličnoj cijevi ukrcajno – iskrcajne rampe. Putnici i vozila bili su evakuirani korištenjem druge rampe, a istoga dana kvar je uspješno otklonjen.
Pad rampe na trajektu Supetar
Na trajektu Supetar, koji plovi na liniji Porozina – Brestova, 9. listopada je pala rampa. Srećom, nitko nije ozlijeđen. Trajekt je prvobitno bio namijenjen za održavanje linije Split – Supetar, na kojoj je plovio do 2008. godine, kada je preusmjeren na druge rute.
Incident s trajektom Mljet u Supetru
Tijekom večernje plovidbe 1. rujna na trajektu Mljet, koji iz Splita plovi prema Supetru, pala je rampa broda prilikom uplovljavanja u supetarsku luku. Prema iskazima svjedoka, voda je ušla u garažni prostor s vozilima, no Jadrolinija je to demantirala.
Trajekt je, unatoč problemu, uspio pristati u luku, a vozila su iskrcana pomoću druge rampe. Brod je idućeg jutra ostao u luci, čekajući tehničku provjeru.
Tehnički problemi s trajektom Hrvat
Otežano iskrcavanje putnika zabilježeno je 21. kolovoza zbog problema s rampom na trajektu Hrvat koji je isplovio iz Supetra prema Splitu. Putnici su se iskrcali preko druge rampe dok je posada procjenjivala ispravnost sustava. Problem je uskoro otklonjen, a brod je nastavio s plovidbom.
Tragedija na trajektu Lastovo u kojoj su poginula tri pomorca
Strašna nesreća dogodila se 11. kolovoza, kada je na trajektu Lastovo u luci Mali Lošinj pramčana rampa pala na članove posade pri čemu su smrtno stradala trojica pomoraca, a jedan član posade teško je ozlijeđen. Nesreća se dogodila sat vremena prije planiranog isplovljavanja broda prema Zadru. Očevici su ispričali da je rampa, teška oko 20 tona bila napola podignuta kako bi se spriječio preran ukrcaj vozila, ali je naglo popustila.
Početkom rujna, iz tog je razloga, ali i radi već nanizanih poteškoća, smijenjen izvršni direktor tehničkih i operativnih poslova, Egon Matešić.
Kašnjenje i kvarovi u jeku sezone
Na početku vrhunca turističke sezone 26. srpnja, trajekt Hrvat koji je trebao isploviti u 11:15, kasnio je zbog tehničkog kvara. Putnici su primijetili poteškoće, a neki su napustili trajekt iz straha. Situacija je stabilizirana pola sata kasnije, kada je brod krenuo prema Supetru.
Poseban problem predstavljala je situacija u supetarskoj luci gdje je veliki broj vozila čekao ukrcaj na trajekt za Split. Gužve su se nastavile tijekom dana.
Trajekt Oliver satima plutao u Korčulanskom kanalu
Trajekt Oliver je 25. srpnja ostao bez pogona u Korčulanskom kanalu tijekom plovidbe prema Veloj Luci, s čak 340 ukrcanih putnika. Višesatno plutanje bilo je posljedica kvara koji je nastao zbog problema s izmjenjivačem topline kompresora zraka što je rezultiralo pregrijavanjem glavnih motora. Nakon što je sustav prebačen na rezervni kompresor, brod je nastavio plovidbu, piše Danas.hr.