
U Salonu Grada Rijeke svečano su uručeni ugovori gospodarskim subjektima koji su temeljem javnog poziva ostvarili pravo na nepovratne subvencije za organizaciju događanja na području grada Rijeke u 2025. godini.
Riječ je o nepovratnim sredstvima koja Grad Rijeka dodjeljuje gospodarskim subjektima putem mjere „Subvencioniranje organizacije sajamskih manifestacija“ koja se provodi s ciljem promocije i razvoja riječkog gospodarstva, poduzetništva i obrta, razvoja investicijskog potencijala riječkog područja, promocije i razvoja turizma, a posebno kongresnog, nautičkog, zdravstvenog, eno-gastro i ostalih selektivnih oblika turizma.
Gospodarstvenicima su ugovore uručili gradonačelnik Rijeke Marko Filipović te pročelnica Upravnog odjela za gospodarstvo, ekologiju i europske projekte Grada Rijeke Jana Sertić.
„Ovakve manifestacije ne samo da jačaju poduzetničku klimu, već i obogaćuju turističku ponudu grada te doprinose pozicioniraju Rijeke kao prepoznatljive turističke destinacije. Tome u prilog govore i brojke Porezne uprave o fiskaliziranim računima za djelatnost pripreme i usluživanja hrane i pića na dan održavanja Međunarodne karnevalske povorke protekle i ove godine. U nedjelju 2. ožujka 2025. godine, ukupan broj fiskaliziranih računa bio je 52.109 računa, a iznos računa iznosio je 554.877,95 eura, a u nedjelju 11.2.2024. godine, ukupan broj fiskaliziranih računa bio je 47.285 računa, a iznos računa iznosio je 441.590,80 eura. Iz podataka je vidljivo da je broj računa na dan održavanja povorke u 2025. godini godine u odnosu na 2024. godinu veći za 10 %, dok je iznos računa veći za 26 %. Ima naravno na ovo utjecaja i inflacija, no vjerujem da ovi brojevi govore sami za sebe“, kazao je gradonačelnik Filipović, zahvalivši se svim organizatorima manifestacijama na entuzijazmu i trudu u organizaciju manifestacija koje su na ponos svih Riječanki i Riječana.
Ugovore su danas preuzeli Ivana Delač iz tvrtke Spectaculum d.o.o. za organizaciju 17. riječkih stepenica, Dantes Begić iz obrta RI – CERCA MERCATO koja organizira Wine ViP Event, Marino Dedić iz tvrtke Web 360 za organizaciju manifestacije Unlock Rijeka, Valentina Mišković Yoe u ime tvrtke Rivira d.o.o. kao organizatora Rikona 2025, Karin Mimica, Abisal d.o.o. – Strukovni gastro-eno event – dodjelu plaketa 100 vodećih hrvatskih restorana, te Marino Srdoč iz tvrtke Aurea Ark za organizaciju Rijeka Craft Beer Festa.
Potpore za troškove organizacije i promocije sajmova te sličnih manifestacija
Podsjetimo, mjera „Subvencioniranje organizacije sajamskih manifestacija“ dio je područja „Promicanje poduzetničke kulture“ u Općem programu mjera poticanja razvoja poduzetništva na području grada Rijeke. Nositelj mjere je Grad Rijeka odnosno Upravni odjel za gospodarstvo, razvoj, ekologiju i europske projekte, dok su korisnici gospodarski subjekti, bez obzira na veličinu, koji organiziraju sajamske manifestacije.
Nepovratne potpore dodjeljuju se za troškove organizacije i promocije sajmova te sličnih manifestacija na području grada Rijeke te je od 2022. godine do sada dodijeljeno preko 90.000,00 eura za 16 događanja.
U 2025. godini za ovu je mjeru sredstva su povećana te je u gradskom proračunu osigurano 63.000,00 eura. Sredstva potpore odobrena su za organizaciju i realizaciju događanja koja se održavaju u 2025. godini na području grada Rijeke i to: gospodarskih događanja, kongresa, sajmova i sajamskih manifestacija na području grada Rijeke, eno – gastronomskih događanja na području grada Rijeke kao i ostalih događanja na području grada Rijeke koja za cilj imaju promociju poduzetništva i razvoj Rijeke kao turističke destinacije.
Minimalni iznos financijskih sredstava po pojedinom događanju ovisno o kategoriji događanja i broju bodova ostvarenih prema kriterijima iz Javnog poziva iznosi 500,00 eura, dok je maksimalan iznos potpore 10.000,00 eura.
Ove godine nepovratne potpore dobilo 18 organizatora događaja
Na Javni poziv koje je bio je otvoren 29. siječnja do 14. veljače 2025. godine pristigle su ukupno 23 prijave, od čega je 1 prijava povučena dok 3 prijave nisu zadovoljile administrativne uvjete Javnog poziva.
Ostale prijave su nakon administrativne kontrole bodovane prema kriterijima iz Javnog poziva. Da bi se prijavitelj smatrao prihvatljivim za ostvarenje prava na dodjelu nepovratnih potpora morao je ostvariti najmanje 55 bodova. 1 prijava nije prešla minimalni bodovni prag dok su ostale prijave rangirane sukladno ostvarenom broju bodova.
Pravo na nepovratne potpore ostvarilo je sljedećih 18 prijavitelja:
- Trgovačko društvo THORAX d.o.o., potpora za nadoknadu dijela troškova organizacije događanja „Rijeka Boat Show“ u iznosu od 10.000,00 eura.
- Trgovačko društvo Web 360 j.d.o.o., potpora za nadoknadu dijela troškova organizacije događanja „Unlock Rijeka“ u iznosu od 7.000,00 eura.
- Trgovačko društvo Rivira d.o.o., potpora za nadoknadu dijela troškova organizacije događanja „Rikon 2025“ u iznosu od 7.000,00 eura.
- Obrt „MIA FIGLIA“, potpora za nadoknadu dijela troškova organizacije događanja „RIpost konferencija“ u iznosu od 4.000,00 eura.
- Trgovačko društvo FERALIS GROUP d.o.o., potpora za nadoknadu dijela troškova organizacije događanja „Kongres o zaštiti osobnih podataka #DPOconference“ u iznosu od 4.000,00 eura.
- Zadruga vinara Proizvođačka organizacija Vina Kvarnera, potpora za nadoknadu dijela troškova organizacije događanja „Međunarodni eno – gastro festival WineRi“ u iznosu od 7.000,00 eura.
- Uslužni obrta “RI – CERCA MERCATO”, potpora za nadoknadu dijela troškova organizacije događanja „WINE ViP Event“ u iznosu od 4.000,00 eura.
- Trgovačko društvo Abisal d.o.o., potpora za nadoknadu dijela troškova organizacije događanja „Strukovni gastro – eno event, dodjela plaketa 100 vodećih hrvatskih restorana“ u iznosu od 2.000,00 eura.
- Trgovačko društvo Aurea Ark j.d.o.o., potpora za nadoknadu dijela troškova organizacije događanja „Rijeka Craft Beer Fest“ u iznosu od 2.000,00 eura.
- Trgovačko društvo Spectaculum d.o.o., potpora za nadoknadu dijela troškova organizacije događanja „17.Riječke stepenice“ u iznosu od 4.000,00 eura.
- Udruga MEETING OF DESIGN STUDENTS HRVATSKA, potpora za nadoknadu dijela troškova organizacije događanja „City of textures“ u iznosu od 4.000,00 eura.
- Trgovačko društvo R.M. ARHITEKTURA d.o.o., potpora za nadoknadu dijela troškova organizacije događanja „Quorum International Art & Music “Q I AM” u iznosu od 2.000,00 eura.
- Obrt „SINTEZA“, potpora za nadoknadu dijela troškova organizacije događanja „STEM piknik 3.0“ u iznosu od 1.000,00 eura.
- Trgovačko društvo KIGO Charter d.o.o., potpora za nadoknadu dijela troškova organizacije događanja „Dani otvorenih vrata nautičkog turizma – Rijeka 2025″ u iznosu od 1.000,00 eura.
- Umjetnička organizacija „Istra film“ studio za film i dizajn, potpora za nadoknadu dijela troškova organizacije događanja „9. HISTORY FILM FESTIVAL” u iznosu od 1.000,00 eura.
- Udruga SPORTAKL za promociju, razvoj i organizaciju sportskih događanja, potpora za nadoknadu dijela troškova organizacije događanja „Fiba 3×3 Rijeka ” u iznosu od 1.000,00 eura.
- Trgovačko društvo Vanavi j.d.o.o., potpora za nadoknadu dijela troškova organizacije događanja „Cro Manager ” u iznosu od 1.000,00 eura.
- Ustanova Veleučilište PAR, potpora za nadoknadu dijela troškova organizacije događanja „International Carnival School INCASO 2025″ u iznosu od 1.000,00 eura.
Nepovratne potpore poduzetnicima
Grad Rijeka od 2008. godine dodjeljuje nepovratne potpore riječkim poduzetnicima temeljem 11 mjera definiranih u Općem programu mjera poticanja razvoja poduzetništva na području grada Rijeke koji je tijekom vremena mijenjan i nadopunjavan u skladu s potrebama i interesima poduzetnika, kao i izmjenama u vidu uvođenja kvalitativnih kriterija za ocjenjivanje prijava.
Nepovratne potpore dodjeljuju se s ciljem jačanja tržišne pozicije i konkurentnosti riječkih poduzetnika putem subvencije troškova nabave i ugradnje novih strojeva i opreme, informatizacije poslovanja, brendiranja proizvoda ili usluga, povlačenja sredstava iz fondova EU, uvođenja i obnove certifikata te stručnog osposobljavanja i usavršavanja zaposlenika. Cilj je i poticanje poduzetnika početnika, odnosno pomoć poduzetnicima u početnoj fazi poslovanja i opstanka na tržištu putem subvencioniranja inicijalnih troškova i troškova poslovanja do dvije godine.
Sustav nepovratnih subvencija (potpora malih vrijednosti) provodi se kroz dodjelu potpora u visini od 50 % do 80 % realiziranih troškova (ovisno o pojedinoj mjeri). Iznos subvencije ovisi o pojedinoj mjeri, a iznosi maksimalno 10 tisuća eura.
Od početka realizacije mjera do 2025. godine dodijeljeno je 2.261 potpora u vrijednosti nešto većoj od 4,6 milijuna eura.
Podsjetimo, u 2024. godini raspisano je pet javnih poziva poduzetnicima za dodjelu nepovratnih potpora (subvencija), temeljem kojih je dodijeljeno 245 potpora, a poduzetnici su ostvarili 528 tisuća eura nepovratnih sredstava.
U 2025. godini je za provedbu mjera iz Općeg programa mjera te mjera kojima Grad nastoji pomoći poduzetnicima koji posluju na koridoru radova koji se izvode u sklopu projekta „Poboljšanje vodno-komunalne infrastrukture na području aglomeracije Rijeka“ osigurano ukupno 920 tisuća eura.