
“Problem parkiranja u Rijeci je potrebno riješiti, ali ne na način na koji SDP to predlaže“, istaknuo je na današnjoj konferenciji za medije Aleksandar-Saša Milaković (Fokus)
“Rotacijski parkinzi i montažne garaže su brza i pametna rješenja za problem parkinga u Rijeci”, mišljenja je Aleksandar-Saša Milaković, predsjednik riječkog ogranka stranke Fokus i kandidat za gradonačelnika Rijeke.

Na današnjoj konferenciji za medije održanoj na riječkoj Delti predložio je rješenja za problem nedostatka parkinga u gradu Rijeci:
“SDP ponovo srlja bez ikakvog plana i dugoročne vizije”
„SDP ponovo srlja bez ikakvog plana i dugoročne vizije. Gradonačelnik Marko Filipović se kao i obično, uoči izbora, sjetio da bi bilo politički oportuno obećati izgradnju kvartovskih garaža jer građani muku muče s parkingom. I zaista, problem parkinga je potrebno riješiti, ali ne na način na koji SDP to predlaže.“ – započeo je Milaković.

Potom je nastavio: „Naime, megalomanski projekti kakve je SDP navikao raditi, i kakve ponovo predlaže u vidu novih najavljenih kvartovskih garaža, nisu adekvatno rješenje. Takvi projekti su izuzetno skupi – oko 25.000 EUR po parkirnom mjestu, dugotrajni za izgradnju – po nekoliko godina, i što je najvažnije, dugoročno zaključavaju prostor. Industrija mobilnosti je jedna od najbrže rastućih svjetskih industrija koja se izuzetno brzo mijenja te se postavlja pitanje što ćemo s tim betonskim mega garažama ako se za 10 ili 15 godina snažno promijeni potreba za brojem parkirnih mjesta?“ – nastavio je Milaković.
Fokusov prijedlog za rješavanje problema
Nakon toga je iznio Fokusov prijedlog za rješavanje ovog problema: „Stoga, predlažem montažne garaže i rotacijske parkinge što su rješenja koja su jeftinija – oko 15.000 EUR po parkirnom mjestu, brža – montaža i demontaža u nekoliko tjedana ili mjeseci, te koja dugoročno ne zaključavaju prostor, koji se onda lako može prenamijeniti ukoliko se potreba za parkingom smanji.”

Nastavio je objašnjenjem Fokusovih rješenja: „Montažne garaže su modularni čelični objekti koji se brzo montiraju i demontiraju i koji se mogu prilagoditi bilo kojem prostoru, a na čijem vrhu se mogu graditi sadržaji poput dječjih igrališta i slično. Rotacijski parkinzi, pak, su jednostavne montažne građevine za koje niti građevinska dozvola nije potrebna, što ih čini brzim i efikasnim rješenjem, a koje funkcioniraju na principu liftova koji podižu automobile u visinu. Rotacijski parkinzi omogućavaju da se na jedno parkirno mjesto smjesti do 5 automobila, što je sjajno rješenje ili za smanjivanje površina trenutnih parkinga ili za rješavanje problema parkinga u kvartovima gdje nema dostatne površine za izgradnju montažnih garaža.”

Zaključio je predstavljanjem idejnog rješenja rotacijskog parkinga na parkiralištu Gomila te istaknuo da se zasad jedini takav parking u Hrvatskoj nalazi u Puli, gdje je potvrđeno da tehnologija funkcionira, a Fokus želi Rijeku učiniti prvim gradom u Hrvatskoj koji će ovo rješenje sustavno primijeniti na većoj skali.