
Sjedala uz prolaz smatraju se sigurnijim od onih uz prozor
Vlakovi se i dalje smatraju jednim od najsigurnijih oblika prijevoza, unatoč povremenim nesrećama. Prema podacima Saveznog statističkog ureda Njemačke, u željezničkim nesrećama tijekom 2022. godine ozlijeđeno je tek 250 osoba, dok je osam putnika smrtno stradalo. Usporedbe radi, na cestama je iste godine život izgubilo čak 2.788 ljudi, navodi Fenix magazin.
Iako se većina nezgoda ne događa unutar putničkih vagona, mnoge i dalje zanima koje je mjesto u vlaku najsigurnije. Stručnjaci iz Inicijative Srednonjemačke regionalne željeznice (MRB) naglašavaju kako nema jedinstvenog odgovora na to pitanje – razina sigurnosti ovisi o vrsti vlaka i konkretnoj situaciji u slučaju nesreće.
Koji dio vlaka pruža veću sigurnost?
U slučaju frontalnog sudara, najrizičnije je nalaziti se u prednjem dijelu vlaka jer upravo on preuzima najveću silinu udara. Nasuprot tome, putnici u stražnjim vagonima često prođu s manjim posljedicama. No, ako dođe do naleta drugog vlaka s leđa, tada prednji dio postaje sigurnija opcija.
Kod izlijetanja vlaka s tračnica, situacija je drukčija – srednji vagoni imaju veću vjerojatnost da se prevrnu, a sjedala uz prozore dodatno su rizična zbog mogućnosti razbijanja stakla.
Središnji dio vlaka obično se smatra najboljim kompromisom kad su u pitanju različiti scenariji nesreća.
Sjedeća mjesta uz prolaz često su sigurnija od onih uz prozor. Stručnjaci preporučuju odabir desne strane u smjeru kretanja, jer su sudari s vlakovima iz suprotnog smjera na toj strani statistički rjeđi. Također, sjedite li u smjeru suprotnom od vožnje, tijelo bolje apsorbira udarce.
U usporedbi s otvorenim vagonima, kupei nude veću zaštitu od letećih predmeta i prtljage.
Sigurnosni testovi za vlakove
Sigurnost vlakova provjerava se prema normi DIN EN 15227, koja je u zemljama Europske unije na snazi od 2008. godine. Ova norma određuje kriterije otpornosti na udarce za sve vrste vlakova – od brzih do lokalnih – i uključuje simulacije različitih sudara koje vlak mora proći kako bi dobio odobrenje za vožnju.
Iako bi sigurnosni pojasevi mogli teoretski ublažiti posljedice nezgoda, stručnjaci smatraju da bi ih putnici rijetko koristili. Osim toga, u vlakovima koji su često prenatrpani i u kojima mnogi putuju stojeći, uvođenje pojaseva bilo bi teško provesti i nepravedno prema onima bez osiguranog sjedala, prenosi Net.hr.







