
Strana turistkinja požalila se da ne radi taksimetar, a onda je nastao kaos
S krajnjeg juga Hrvatske stiže još jedna nevjerojatna priča iz taksi-prijevoza, ovaj put vezana uz majku s malim djetetom koja je, potaknuta pričama o ljepotama naše zemlje i na poziv prijatelja, odlučila posjetiti Dubrovnik.
Spakirala je nekoliko kofera i s djetetom stigla avionom tijekom uskršnjih blagdana u Zračnu luku Ruđer Bošković u Čilipima. Zbog malog djeteta i količine prtljage odlučila je umjesto autobusa uzeti taksi i zamolila vozača da je odveze do manjeg hotela na lapadskoj šetnici. No, umjesto da je odveze do parkirališta između hotela “Park” i fontane na šetnici – što je tek pedesetak metara od hotela – taksist ju je iskrcao punih 400 metara dalje, kod semafora na kružnom toku u Lapadu.
Prema informacijama Dubrovačkog dnevnika, putnicu je vozač tu “ostavio” zbog prepirke koja je nastala tijekom vožnje. Ona se požalila da taksimetar nije uključen, a vozač joj je navodno odgovorio kako vožnja od Zračne luke do Lapada košta 90 ili 100 eura.
Majka je pitala zašto cijena nije 50 eura, kako je navedeno na tabli, na što je vozač reagirao tako da ju iskrca na početku šetnice, daleko od hotela. Na inzistiranje putnice da joj se ipak izda račun, vozač je u konačnici to učinio.
Rukom ispisao račun, neveo lažne detalje, a tek datum…
No, vozač je to učinio na potpuno nepropisan način: umjesto fiskalnog računa, putnici je izdao tzv. paragon-blok, rukom ispisani račun na iznos od 70 eura! Na spornom računu netočno je naveo niz podataka, uključujući i datum vožnje, koji je, kao da je putovao vremenskim strojem, vratio čak tri godine unatrag – u 2022. godinu.
Na upit o ovom slučaju reagirali su i predstavnici Uprave Zračne luke te Policijske uprave dubrovačko-neretvanske. Putnica je navodno detaljno opisala svoje loše iskustvo i poslala im sve u pisanom obliku putem e-maila.
Iz Zračne luke “Ruđer Bošković” odgovorio je zamjenik glavnog direktora Ivan Maslać, koji je potvrdio da se incident dogodio krajem travnja.
Zabranili mu rad
“O predmetnom slučaju smo i mi obaviješteni. Nakon provjere utvrđeno je da je korisnik taksi parking kartice Zračne luke Ruđer Bošković prekršio niz obaveza preuzetih prilikom ugovaranja međusobnih prava i obveza između Zračne luke i pružatelja taksi usluge. Prvenstveno, nije poštovao razinu usluge, odobreni cjenik niti propise iz područja porezne politike. Zračna luka je stoga ukinula ovom obrtniku mogućnost obavljanja taksi prijevoza na području Zračne luke Ruđer Bošković na mjesec dana tijekom lipnja, što je dosad najstroža izrečena kazna, budući da se radilo o najtežem kršenju obveza do sada. Koliko nam je poznato, i Porezna uprava je poduzela mjere unutar svojih ovlasti”, rekao je Maslać, dodavši da smatra kako je izrečena penalizacija postigla željene rezultate.
Maslać je istaknuo da Zračna luka Dubrovnik d.o.o., u suradnji s Autotaksi udruženjem Konavle, već godinama ulaže maksimalne napore u podizanje kvalitete usluge, jer je prvi dojam destinacije izuzetno važan, što potvrđuju i brojni pohvalni komentari službenih taksista. “Na uslugu drugih prijevoznika teže možemo utjecati, ali i tu se trudimo osigurati da svi prilikom dolaska i odlaska s našeg područja dožive ugodna iskustva”, zaključio je Maslać.
PU dubrovačko-neretvanska potvrdila je da je policiju cijeli slučaj prijavila oštećena putnica. “Odmah nakon saznanja za događaj, nadležna Postaja aerodromske policije Čilipi pregledala je videosnimku dolaska strane državljanke i angažiranje taksi vozača kako bi se utvrdio njegov identitet. Utvrđeno je da se radi o 55-godišnjem hrvatskom državljaninu, s kojim je obavljen razgovor. Utvrđeno je da je vožnju naplatio 70 eura u gotovini, što je više od iskazane cijene u cjeniku, te da je izdao račun na paragon bloku koji nije fiskaliziran”, navodi policija.
Dodaju da su o svemu službenim dopisom obavijestili Ministarstvo financija, Carinsku upravu – Područni ured Split i Carinski ured Dubrovnik, sa zamolbom da poduzmu mjere iz svoje nadležnosti. Strana državljanka je obaviještena o postupcima koje je provela policija te je upoznata s mogućnošću kontakta od strane Ministarstva financija i/ili Državnog inspektorata tijekom prekršajnog postupka. Policija napominje da u ovom slučaju nisu utvrđene nepravilnosti koje spadaju u njihovu nadležnost.
Opomena pred isključenje
Neslužbene informacije upućuju da je isto loše iskustvo s ovim taksistom ranije imalo i jedno trgovačko društvo u suvlasništvu Grada Dubrovnika i nekoliko općina na jugu Hrvatske. Predsjednik Autotaksi udruženja Konavle, Antonio Račević, također je komentirao situaciju i naglasio dobru suradnju udruženja sa Zračnom lukom.
“Podržavamo ih jer reda mora biti! Za to se borimo maksimalno! Naše su cijene transparentne i istaknute na više mjesta i ne dopuštamo ovakve situacije. Sankcionirat ćemo svaki prekršaj članova našeg udruženja u suradnji sa Zračnom lukom, koja im je odobrila dozvolu za obavljanje autotaksi prijevoza, i bit ćemo vrlo oštri u borbi za maksimalni red i kvalitetu naših usluga”, rekao je Račević, dodajući da je i on bio upoznat s ovim slučajem, prenosi Danas.hr.







