
Unatoč sve većem naglasku na smislen rad i dostupnosti edukacija, mnogi hrvatski zaposlenici i dalje razmišljaju o promjeni posla, pokazalo je međunarodno istraživanje Alma Career. U istraživanju je sudjelovalo više od 11.000 ispitanika iz Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Sjeverne Makedonije, Češke, Slovačke, Estonije, Litve i Latvije.
Smisao u radu i profesionalni razvoj
Prema istraživanju, 59 posto hrvatskih zaposlenika smatra svoj posao izazovnim i privlačnim, dok 41 posto osjeća da njihov rad ima dublji smisao. Također, 48 posto radnika navodi da im svakodnevni zadaci omogućuju primjenu vještina i kvalifikacija, a 36 posto smatra da im ti zadaci pomažu u profesionalnom razvoju.
U promatranim europskim zemljama, slični su pokazatelji: 60 posto zaposlenika smatra posao zanimljivim, 52 posto primjenjuje vještine u svakodnevnim zadacima, a 41 posto vidi profesionalnu korist od svojih zadataka.
Želja za promjenom posla i utjecaj plaće
Više od polovice ispitanika otvoreno bi razmotrilo novu ponudu posla, dok svaki treći ozbiljno razmišlja o promjeni poslodavca. U Hrvatskoj, 55 posto zaposlenih bi prihvatilo zanimljivu ponudu, a 37 posto ozbiljno razmišlja o prelasku na drugo radno mjesto.
Istraživanje pokazuje i da bolje plaćeni zaposlenici osjećaju veći angažman, učinkovitije koriste svoje vještine i rjeđe razmišljaju o promjeni posla, iako bi i među njima gotovo polovica prihvatila bolju priliku. S druge strane, među radnicima s nižim primanjima, 50 posto aktivno traži novi posao, 42 posto smatra posao zanimljivim, a samo 28 posto vidi dublji smisao u radu.
Edukacije i profesionalni razvoj
Više od polovice zaposlenika sudjelovalo je u edukacijama financiranim od poslodavca u posljednjih šest mjeseci, dok je u Hrvatskoj taj udio nešto niži – 48 posto.
Među hrvatskim zaposlenicima, 43 posto u potpunosti ili većinom koristi ponuđene edukacije, 32 posto povremeno, 14 posto rijetko, a 11 posto uopće ne sudjeluje. Viša razina obrazovanja korelira s većom motivacijom za usavršavanje i napredovanjem.
Gotovo polovica sudionika u istraživanju gleda edukacije kao priliku za razvoj vještina i karijere, a u Hrvatskoj 47 posto zaposlenika koristi edukacije za približavanje zanimljivijem poslu i boljoj budućnosti, 37 posto kako ne bi zaostajali za kolegama, dok 16 posto edukacije pohađa isključivo zbog zahtjeva poslodavca, piše Poslovni dnevnik.







