Hrvatska je završila svoju dionicu europskog Koridora Vc, a od Budimpešte, preko Osijeka i Sarajeva, do luke Ploče moći će se putovati autocestom kada Bosna i Hercegovina dovrši i svojih 200 kilometara.
Završena je i posljednja dionica hrvatskog dijela europskog prometnog Koridora Vc, koji će autocestom povezivati Budimpeštu, Osijek, Sarajevo i Ploče.
Riječ je o pet kilometara dugoj cesti koja prolazi kroz Baranju sve do mađarske granice. U njezinu je izgradnju uloženo 46 milijuna eura, a svečano je otvorena u ponedjeljak. Promet će njome krenuti već u utorak ujutro. „Kada se spojimo na mrežu mađarskih autocesta, dionica A5 bit će ukupno duljine 88,6 kilometara kroz Republiku Hrvatsku – od mosta Svilaj, koji smo pustili prije tri godine, do danas“, izjavio je Boris Huzjan, predsjednik Uprave Hrvatskih autocesta.
Koridor Vc u Baranju ulazi preko Mosta 3. gardijske brigade na Dravi, dugog 2485 metara, što ga čini najdužim mostom u Hrvatskoj.
Za posljednjih pet kilometara autoceste utrošeno je oko pola milijuna kilograma armature i 30 tisuća kubičnih metara betona, a radovi su se odvijali i tijekom ljeta, na temperaturama višim od 30 stupnjeva Celzija.
Uloženo gotovo 900 mil. eura
Odluka o izgradnji punog četverotračnog profila Koridora Vc kroz Hrvatsku donesena je 2019. godine, a u 88 kilometara autoceste uloženo je ukupno 875 milijuna eura. „Ovo je veliki dan jer smo uspjeli, nakon dosta godina, spojiti Koridor Vc, spojiti Hrvatsku i Mađarsku, spojiti našu zemlju sa srednjom Europom“, izjavio je Oleg Butković, ministar mora, prometa i infrastrukture.
Svoju je dionicu završila i Mađarska, pa autocesta sada vodi sve do Budimpešte, koja je sjecište važnih europskih prometnih pravaca.
„Granica nas ne razdvaja, nego povezuje. Približimo se jedni drugima i pojačajmo našu suradnju – time možemo doprinijeti obnovi cijele europske zajednice“, poručio je János Lázár, mađarski ministar izgradnje i prometa.
Hrvatska je time dovršila svoj dio Koridora Vc, a autocesta će se u punom profilu moći koristiti na relaciji Budimpešta – Osijek – Sarajevo – Ploče tek kada Bosna i Hercegovina izgradi preostalih 200 kilometara.
„Kada se taj dio kroz Bosnu i Hercegovinu dovrši, tada ćemo osjetiti intenzitet prometa i sveukupni razvojni zamah koji ova četverotračna autocesta donosi – i za Hrvatsku, i za Mađarsku, i za Bosnu i Hercegovinu, te općenito za povezivanje zemalja srednje Europe“, rekao je premijer Andrej Plenković.
Do tada će nova prometnica osiguravati brzu i sigurnu vezu između Zagreba, Osijeka i Budimpešte, ali i potaknuti gospodarsku suradnju Hrvatske i Mađarske. Na svečanosti otvaranja nije sudjelovao mađarski premijer Viktor Orbán.
„On je imao druge obveze. Razgovarali smo o tome, ali nije mogao doći. Budući da je cesta gotova, Hrvatska, niti HAC, ni Ministarstvo ni Vlada nisu željeli čekati neki imaginarni datum koji bi odgovarao i nama i njima, nego smo odlučili prvi radni dan u tjednu, kada su dobivene sve dozvole za funkcioniranje autoceste, pustiti je u promet“, objasnio je Plenković.
Na šefa HAC-a pao dio tehnike
Tijekom same svečanosti dogodio se i peh – predsjednik Uprave Hrvatskih autocesta zadobio je ozljedu glave kada mu je nakon govora na glavu pao dio tehničke opreme. Ožiljak će ga podsjećati na ovaj događaj.
Nakon otvorenja, promet na novoj autocesti krenut će sutra ujutro od šest sati, prenosi Danas.hr.







