
Tijekom nedavne spašavateljske akcije na Sljemenu, zagrebački tim Hrvatske gorske službe spašavanja (HGSS) susreo se s neuobičajenom situacijom. Osoba koja se izgubila nije odmah pozvala broj 112, već je pokušala potražiti pomoć preko umjetne inteligencije (AI).
Iz HGSS-a su pojasnili da je chatbot osobi savjetovao da krene niz potok, što ju je dovelo u još zahtjevniji teren i dodatne probleme. “Zabrinjavajuće je što AI ni u jednom trenutku nije predložio da se pozove broj 112”, upozorili su spasioci.
Srećom, osoba je ubrzo pronađena živa i neozlijeđena.
HGSS ističe da u trenucima panike ljudi često traže najbrže i naizgled logično rješenje, no tehnologija u prirodi ne jamči sigurnost. “Baterija mobitela se može isprazniti, signal nestati, a pogrešna odluka može imati ozbiljne posljedice”, poručuju spasioci.
Dodaju da su u akcijama spašavanja presudni iskustvo i procjena spasioca – ono što nijedan algoritam ne može zamijeniti, ljudska odluka. Poruka HGSS-a ostaje jasna: “Kad se izgubiš, nazovi 112. Ostani na mjestu, slijedi upute spašavatelja i čuvaj bateriju mobitela.”
Zaključuju da će umjetna inteligencija sigurno mijenjati svijet, ali dok god u spašavanju postoji čovjek u nevolji, u formuli mora ostati i čovjek koji dolazi po njega, prenose brojni hrvatski mediji.







