KONFERENCIJA ZA MEDIJE

Rijeka od ljeta testira ‘Zeleni val’ za sigurniji i brži promet, no stari semafori iz 1996. i dalje predstavljaju izazov

Grad Rijeka tijekom Adventa planira uvesti sat besplatnog parkiranja na frekventnim lokacijama oko tržnice, kao i besplatni adventski autobus koji će povezivati Jadranski trg i Trsat. Iako će ove mjere olakšati promet u blagdanskom razdoblju, rješavaju tek manji dio problema na gradskim prometnicama, što je bilo jasno istaknuto na nedavnoj konferenciji za novinare čelnika gradske uprave i poduzeća Rijeka Plus.

Građani već dugo upozoravaju na velike gužve i neusklađenost semafora s prometnom frekvencijom u središtu grada. Grad Rijeka je od kolovoza u procesu testiranja projekta Zeleni val, koji je službeno pokrenut krajem studenog i pokazuje prve rezultate. Ipak, zastarjeli signalizacijski sustav zahtijeva dodatna ulaganja.

Gradonačelnica Iva Rinčić objasnila je da je projekt pokrenut na potezu od Rive i Žabice do Hotela Kontinental. Sinkronizacija semafora omogućila je sigurniji, brži i predvidljiviji protok prometa. Projekt se trenutno provodi na osam raskrižja, a na tim lokacijama postavljene su i analitičke kamere koje prate promet.

Direktor Rijeka Plusa, Vlado Mezak, naglasio je da, iako se projekt pokazuje obećavajućim, mnogi semafori još uvijek potječu iz 1996. godine i njihovo upravljanje nije jednostavno. Dugoročni cilj je zamjena starih semafora modernijom signalizacijom koja bi bila umrežena s gradskim prometnim centrom, čime bi se promet mogao koordinirati i upravljati znatno učinkovitije. Trenutno se semafori i dalje uštimavaju ručno.

Uz zastarjelu infrastrukturu, promet u Rijeci proteklih mjeseci dodatno je otežan zbog vremenskih neprilika. Posebno obilne kiše u rujnu i listopadu pokazale su potrebu za unapređenjem sustava prevencije. Kao odgovor na to, osnovan je tim za krizna stanja koji će objedinjavati i koordinirati djelovanje ključnih gradskih i komunalnih službi.

Primarni cilj tima je učinkovitija prevencija i reakcija u izvanrednim situacijama, uključujući i odluke o zatvaranju prometnica ili brzu sanaciju nastalih šteta. Dugoročno, tim će raditi na mjerama koje smanjuju učestalost i posljedice urbanih poplava, uključujući jačanje sustava odvodnje, izgradnju retencija i izradu karata rizika od poplava, uz veću uključenost akademske zajednice.

Iz naše mreže
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite na Whatsapp, Viber, MMS 097 64 65 419 ili na mail vijesti@riportal.hr ili putem Facebooka i podijeliti ćemo ju sa tisućama naših čitatelja.
Komentari