Prema dosadašnjim pravilima, minimalna cijena nastavnog sata u autoškoli za B kategoriju iznosila 115 kuna, zbog čega autošklole nisu mogle spustiti cijenu usluge ispod te minimalne
Od početka studenog na snazi su nova pravila poslovanja autoškola koja donose više poduzetničke slobode na ovom dosad strogo reguliranom području. Stručnjaci su podijeljeni oko učinkovitosti nove regulative jer jedni smatraju da će liberalizacija dovesti od pada kvalitete usluga i dampinga, drugi vjeruju da će potrošači profitirati jer će tržište donijeti bolji omjer cijene i kvalitete, piše tportal.
Prema dosadašnjim pravilima, minimalna cijena nastavnog sata u autoškoli za B kategoriju iznosila 115 kuna, zbog čega autošklole nisu mogle spustiti cijenu usluge ispod te minimalne, čime se nastojao zaštititi određeni kvalitativni minimum usluge.
Kako pravila Europske unije nalažu formiranje cijena po tržišnom modelu kao i druge uslužnih djelatnosti i tržište autoškola našlo se na udaru liberalizacije. U Zakonu o sigurnosti prometa na cestama koji je usvojen krajem listopada, glavna je novost ukidanje regulirane minimalne cijene čime se otvara prostor za snižavanje cijena, a nestaju i odredbe koje su ograničavale ulazak na tržište novim poduzetnicima.
Ukida se i “mreža autoškola” kroz koju se ograničavao dozvoljeni broj autoškola po svakoj županiji, ovisno o broju kandidata. Time je svim poduzetnicima omogućeno slobodno otvaranje auto škola što će sigurno zaoštriti konkurenciju.
Ukinuto je i pravilo po kojem se nova autoškola može otvoriti u mjestu koje ima status grada, ako u tom gradu ne postoji ni jedna autoškola. Liberalizacija omogućava slobodu ugovaranja rada u autoškoli na puno ili nepuno radno vrijeme, kako bi se rad prilagodio tržišnim potrebama, a također je uvedeno i nekoliko mjera kojima će se smanjiti troškovi poslovanja autoškola.
Podignuta je granica dopuštene starosti vozila B kategorije sa 7 na 10 godina te s 12 na 15 godina za autobuse u autoškolama uz obveznu tehnički ispravnost vozila čime je smanjena učestalost obnove voznog parka.
Rasterećenje će donijeti i odredba po kojoj se za nova vozila tek nakon dvije godine mora obaviti tehnički pregled. Prometni stručnjak Željko Marušić ne protivi se liberalizaciji, ali boji se da će uvođenje isključivo tržišnih kriterija dovesti do pada kvalitete usluga te smatra da država najprije mora postaviti standarde, a tek onda prepustiti tržištu da prisili auto škole na poboljšanje omjera kvalitete i cijene, piše tportal.
Vijesti.hr