Nakon što je RTL Direkt otkrio pozadinu božićne nesreće u kojoj je poginuo vozač ralice Hrvatskih autocesta i objavio priznanja dvojice njegovih kolega da su te večeri usred smjene zajedno satima pili alkohol pa sjeli za volan – pljušte reakcije
Vozači ralica priznali su nadređenima – prije tragične nesreće u kojoj je jedan od njih poginuo na autocesti Zagreb – Rijeka, bili su u kafiću i pili alkohol. Samo jedan od njih četvorice nije pio. (OVDJE)
“Došli smo do NP Vrata te smo otišli u gostionu. Tamo smo se zadržali do 2:00 i pila se žestica”, otkrio je jedan od vozača. Dvije ralice u noći s Badnjaka na Božić krenule su iz Tehničke jedinice u Čavlima oko 22 sata.
Posipali su autocestu solju između Čavla i Vrata u smjeru Zagreba. U jednom trenutku otišli su u obližnji kafić gdje su se zadržali nekoliko sati. U dva sata i dvadeset minuta napustili su kafić. Jedini trijezan među njima pokušao je nagovoriti ostale da ne voze, ali bezuspješno.
“Više puta za redom sam pitao vozača da li je u stanju voziti. Rekao je da može voziti bez problema na šta sam mu ja rekao da ne vozi ako je pijan. Njegov odgovor je bio ‘Ajde mali ne pričaj gluposti, jučer si došao u firmu i sad ćeš meni govoriti kad i kako ću voziti'”.
Vozač koji je zgovorio ove riječi, kolegu nije poslušao. Sjeo je za volan i ubrzo se prevrnuo s ralicom. Obdukcija je pokazala da je preminuo od srčanog udara, dok je njegov suvozač u toj nesreći teško ozlijeđen.
Kako je moguće da netko usred radnog vremena provede nekoliko sati u kafiću, zatim pijan sjedne za volan, a praćen je GPS-om? U HAC-u inače postoje kontrole, kako sami tvrde, alkohol ne toleriraju te radnike kontroliraju.
“Imamo dvije kontrole. Jedna je unutarnja koja izlazi na teren ukoliko ima informacija da negdje radnici piju ili je čisto rutinski se vrši provjera. I imao odjel za zaštitu na radu. HAC su dosta rigorozne ukoliko uhvate radnike u alkoholiziranom stanju”, kazao je Mijat Stanić, predsjednik Nezavisnog cestarskog sindikata.
Uprava HAC-a ne žei ništa komentirati dok ne dobiju policijsko izvješće. Kratko poručuju kako su svoju internu kontrolu završili te da poduzimaju odgovarajuće mjere.
“Za konačno utvrđivanje svih relevantnih činjenica i odgovornosti radnika vezano za navedenu nesreću definitivno će se utvrditi po primitku policijskog zapisnika”, stoji u odgovoru HAC-a.
Koji su zaključci interne kontrole i tko će snositi odgovornost – Uprava HAC-a ne želi otkriti.
Goran Latković