LISTA ZA RIJEKU I UNIJA KVARNERA: Protiv smo LNG terminala i protiv ignoriranja interesa Kvarnerske regije!

Predložena lokacija planiranog budućeg plutajućeg LNG terminala (Foto: Nel Pavletic/PIXSELL)

Ovakav projekt kakav nam se sada nameće nema nikakvu ekonomsku, ekološku i energetsku korist za našu regiju, poručuju iz Liste za Rijeku i Unije Kvarnera

Na današnjoj tiskovnoj konferenciji o projektu LNG terminala u Omišlju govorili su predsjednik Liste za Rijeku Danko Švorinić i programski koordinator Unije Kvarnera i gradski opatijski vijećnik Vedran Kružić.

Švorinić je ocijenio kako je neprihvatljivo da se o tako važnom infrastrukturnom projektu odluka donosi bez suradnje i suglasnosti s lokalnom zajednicom.

– Radi se o trošenju našeg prostora, a da pri tome u svemu regija ne ostvaruje nikakav interes odnosno nije adekvatno obeštećena. Osim toga, u pripremi projekta je izostale povezivanje samog projekta s mogućim potrošačima na Kvarneru poput plinske termoelektrane na Urinju, hladnjačama ili klima uređajima za turistički sektor u čemu bi naša regija mogla pronaći svoj interes, istaknuo je predsjednik Liste za Rijeku i pozvao Vladu da još jednom sjedne i u trokutu nacionalna razina vlasti – PGŽ – općina Omišalj, pokuša pronaći rješenje u interesu svih.

– Prostora ima jer predstavnici zajednice ni u jednom trenutku nisu rekli da su protiv LNG terminala nego protiv ovakvog projekta nametnutog na ovaj način, istaknuo je i zaključio.

– Ali ako se nastavi ignorirati Kvarnerska regija, i stavljati u neravnopravni položaj sa ostatkom države poput primjerice slučaja naplate mostova i autocesta, mi u Listi za Rijeku nismo za blokadu Krčkog mosta nego Banskih vrata ili nešto sjevernije od toga, kako neki naši sugrađani ne bi ostali s krive strane, poručio je.

Vedran Kružić ističe kako se u početnom projektu kopnenog terminala, za koji su ishodovane sve moguće dozvole, radilo o ulaganju od 500 milijuna eura od čega bi na poslovima od najmanje 200 milijuna eura bila angažirana domaća operativa te bi projekt imao brojne multiplikativne efekte ali i korist za lokalnu sredinu preko prihoda od komunalne naknade.

– Prema tadašnjim izračunima, samo taj projekt bi povećao domaći BDP za oko 0,5%, istaknuo je Kružić uz podatak da je EU za projekt kopnenog terminala već potrošila oko 5 milijuna eura.

– Ovakav projekt kakav nam se sada nameće nema nikakvu ekonomsku, ekološku i energetsku korist za našu regiju, a uvjeren sam da nam prodaju maglu pričom o mogućoj drugoj fazi u kojoj bi se gradio kopneni terminal. Zapravo se radi o jednom eksperimentu budući da su se do sada takvi projekti realizirali ili u tamnim vodama Baltika ili na plićinama oko Roviga pa mi ne znamo kako će ovakav terminal utjecati na Kvarnerski zaljev, istaknuo je Kružić i zaključio da se sada žuri s plutajućim terminalom isključivo zbog američkog interesa za plasmanom svog plina.

– Istovremeno Amerikanci ne žele biti investitori u ovom projektu niti su do sada u Hrvatskoj ostvarili niti jednu značajniju invesiticiju, kaže Kružić koji je sve naše sugrađane pozvao na prosvjed koji je najavljen za 3. ožujka.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite na Whatsapp, Viber, MMS 097 64 65 419 ili na mail vijesti@riportal.hr ili putem Facebooka i podijeliti ćemo ju sa tisućama naših čitatelja.
Komentari