Strože provjere brzine na autocestama već su uspješno uvele Norveška, Nizozemska, Austrija i Italija
Više u VIDEOPRILOGU IZNAD!
Pijana vožnja u suprotnom smjeru na istarskom ipsilonu. Jurnjava bijesnim Mercedesom na zagrebačkoj Aleji Bologne… Mučnih slučajeva kojih se nerado prisjećamo ove godine ima i previše jer dosad je u prometu poginulo 280 ljudi.
Od osamostaljenja Hrvatske, više je ljudi umrlo na cesti nego u Domovinskom ratu i jasno je da je vrijeme za drastične mjere.
“Rigoroznije kazne apsolutno i pravosuđe koje bi trebalo biti efikasnije, brže, konkretnije. Trajanje postupaka u kaznenom i prekršajnom je nemoguće dugačko. Koriste se sva sredstva da se izbjegne ono što bi trebalo doći, a to je kazna. Zločin i kazna”, kazao je Mihael Hribar iz Udruge stradalih u prometu.
Jako stroge kazne
A kazne bi, prema novom zakonu, trebale biti jako stroge. 3 do 7 tisuća kuna i oduzimanje dozvole za zaobilaženje rampe. Dvije tisuće kuna za blendanje na autocesti ili vožnju slaloma. A kamere bi se kao dokazi trebale koristiti mnogo više.
Na autocestama bi se maksimalna brzina trebala povećati sa 130 na 140 kilometara na sat, ali će se postrožiti kontrole. A novosti u kontroli brzine najavljuje i HAC.
Osim klasične provjere brzine ili presretača, po novome bi kao dokaz moglo poslužiti vrijeme ulaska i silaska s autoceste. Ako vam je primjerice od Zagreba do Splita trebalo tri sata ili manje, to je već dokaz da ste vozili debelo iznad ograničenja.
Strože provjere brzine na autocestama već su uspješno uvele Norveška, Nizozemska, Austrija i Italija.
A mi ne moramo ići daleko da odjednom svi počnemo voziti prema propisima. Čim naši vozači pređu granicu sa Slovenijom, voze kao bubice. Jer kod njih nema pregovora, a već dugo imaju drastične kazne slične onima o kakvim se u Hrvatskoj tek počinje raspravljati.
Kakve su kazne u Sloveniji?
Sad, a možda i ubuduće ćete kod nas slobodno moći napuhati do pola promila dok ćete u Sloveniji za to dobiti 2100 kuna kazne i 4 kaznena boda.
Ukoliko kod nas prođete kroz crveno, nove kazne bi bile od 3 do 7 tisuća kuna, te oduzimanje dozvole na mjesec dana do pola godine, dok se u Sloveniji se za to plaća 2100 kuna i dobiva 5 kaznenih bodova. Ako ćete kod nas u naseljenom mjestu juriti 50 na sat brže od dozvoljenog, kazna bi bila od 10 do 20 tisuća kuna, a bez dozvole biste ostali od pola do čak dvije godine. U Sloveniji se već sad plaća 9000 kuna i oduzima dozvola.
Vidi se da su novi, neslužbeni prijedlozi, još restriktivniji nego u Sloveniji gdje je maksimalna kazna 1200 eura. Ali, nema više mjesta za mlake mjere.
Treba biti rigorozan za prolazak kroz crveno i vožnju u pijanom stanju
“Trebamo biti rigorozni u nekim stvarima. Prolazak kroz crveno i vožnja u pijanom stanju. To bi treblo biti u Austriji gdje je kao kršenje ustava. To nije stvar s kojom se treba šaliti i nema odvjetnika, nema kombinacija, nema ničega, čovjek za to jednostavno treba odgovarati”, rekao je novinar Autozone Branimir Tomurad.
Osobito recidivisti jer samo njih 3000 okorjelih naprave više od petine svih prekršaja u Hrvatskoj.
Zato se predlaže se oduzimanje automobila vozaču koji je najmanje dva puta pravomoćno kažnjen za vožnju u krivom smjeru, ako je opet napuhao do pola do 1,5 promila ili je vozio auto dok mu je vozačka dozvola oduzeta. A ako netko prijeđe kroz više crvenih svjetala zaredom, čeka ga dvomjesečni zatvor.
Očekuje se da će većina od nabrojanih mjera doista i postati službeni prijedlog Zakona o sigurnosti prometa na cestama koje su među najnesigurnijima u Europi.
Dario Todorović