Na Vučevici kreće naplata cestarine bez blagajnika! Vučevica je godinama punila medijske stupce zbog neisplativosti, ali i sumnjive blizine selu Dugobabe
Najneprofitnija naplatna postaja Hrvatske, ujedno i jedna od najpoznatijih jer je korisna samo rijetkim selima od kojih je jedno i ono bivšega premijera Ive Sanadera.
“Ovo nije samo cesta od Zagreba do Splita, ovo je i put kroz povijest”, davno je kazao Sanader. A u ne tako davnoj povijesti, mediji su pisali kako je Sanader potrošio 42 milijuna naših kuna da svom selu napravi izlaz s autoceste, izlaz koji je i danas sablasno prazan.
No upravo zbog najmanjega prometnog opterećenja u državi, HAC je odlučio koristiti se njime za pilot-projekt u kojem će, u idućih mjesec dana, prolazak noću biti moguć samo uz ENC. Projekt kreće večeras u 22:00.
Minimalno sto tisuća kuna godišnje na jednoj osobi
“On košta 380 kuna, unutra se nalazi ENC uređaj koji vrijedi 120 kuna i imate 333 kune cestarine”, kazao je Ivan Ribičić, direktor Sektora za naplatu cestarine HAC-a. Građani bi tako, osim čekanja, mogli uštedjeti i oko 20 posto novca za cestarinu, a zbog manjeg broja radnika, štedio bi i HAC.
“Uz sve one energente i ono što se mora koristiti to je minimalno sto tisuća kuna godišnje na jednoj osobi”, tvrdi Ribičić. Ako vam automatizacija naplatnih kućica i smanjenje broja radnika u HAC-u zvuči poznato, sjećanje vas dobro služi jer je automatizacija Vučevice najavljena još za Milanovićeve Vlade.
“Nama je generalno cilj, Hrvatskim autocestama, da smanje operativni trošak kako bi imali više novaca za vraćanje kredita.”, kazao je 2015. godine bivši ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić.
Građani pozdravljaju ideju o jeftinijim cestarinama
Četiri godine poslije promijenio se samo ministar, a smanjenje troškova HAC-a i dalje je u fazi planiranja. “U sklopu tog programa je i budući sustav naplate cestarine koji će ove 2019. godine odlučen kako će izgledati”, kazao je Oleg Butković, ministar mora, prometa i infrastrukture.
Građani ideju o manjim gužvama i jeftinijim cestarinama, naravno, pozdravljaju. Do 2021. godine, prema planovima HAC-a, cijela bi autocesta trebala biti automatizirana. No povijest nas uči kako su planovi jedno, a realizacija nešto sasvim drugo.
Hari Kočić
Više u VIDEOPRILOGU IZNAD!