Kada se otvara obnovljena dionica neke lokalne željezničke pruge u Zagorju, otvorenju u pravilu prisustvuje Ministar pomorstva. Kada se otvara obnovljeni najvažniji svjetski pomorski put, otvorenju iz našeg Ministarstva pomorstva ne prisustvuje nitko.
Stoga, usporedimo važnost jednog (zamišljenog) događaja kakvom u pravilu prisustvuje ministar pomorstva, i stvarnog povijesnog prometnog događaja.
(Izmišljeno) otvaranje pruge Zabok-Zagreb
Dana 6. kolovoza 2015. svečano je otvorena dvotračna željeznička pruga između Zaboka i Zagreba u dužini od čak 45 kilometara. Ovaj veličanstven poduhvat dovršen je u samo tri godine na inicijativu ministra Hajdaš Dončića.
Svečanom puštanju u promet ovog velebnog projekta nazočili su svi velikodostojnici i uzvanici iz mjesta uz prugu. Internacionalni značaj ove prometne povezanosti uveličali su i predsjednik Slovenije (otkazao je u posljednjem trenutku, ali je poslao Ljubljansku filharmoniju koja će prigodno izvesti koračnicu „Beži Jankec cug ti bu pobegel“) te predsjednik Madžarske (i on je otkazao, ali nije poslao nikoga zauzvrat).
Svečanost su uveličali maloljetna pjevačica (VHP – 8 godina – kćerka bivšeg vlakovođe, sada uposlenika javnog gradskog prijevoza u Muncehnu ) i Zbor željezničara Zagorja (ZŽZ), koji je prigodno izveo „Suze za zagorski bregi“, na opće oduševljenje prisutnih.
O važnosti ovog prometnog povezivanja govorio je ministar HD, a prigodne riječi uputili su i Ravnatelji Lučkih uprava Rijeke, Zadra, Ploča, i Splita. Naime, smatra se da će se nakon mogućnosti da se dvotračno povežu Zagreb i Zabok udvostručiti putnički promet (s 23 na čak 46 putnika tjedno), što će sigurno povećati i promet u našim morskim lukama!
Novi Sueski kanal
Naravno da je gore navedeno samo hiperbola stvaranog događaja koji je 06. kolovoza 2015. za dugo vremena obilježio svjetski pomorski promet – NOVI SUESKI KANAL. Naime, od sada promet Sueskim kanalom odjednom je moguć dvosmjerno, čime je njegov prometni kapacitet udvostručen. Što to znači za hrvatske morske luke, za hrvatski prometni sustav gotovo nikome nije potrebno objašnjavati… ili možda treba?
Samo onaj tko je prošao Sueski kanal razumije punu važnost ovog događaja. Takvih u ovom gradu ima mnogo, u Hrvatskoj još i više. Ali ne moraš biti pomorac da bi shvatio što znači mogućnost udvostručenja prometa svjetskom morskom žilom kucavicom, prolaz noću u oba smjera -ej.
Ne moraš biti Lesseps (projektant Sueskog kanala) da imaš viziju novog svijeta, ne moraš čak nikada čuti za Aidu (operu koji je skladao čuveni Giuseppe Verdi u čast otvorenja Sueskog kanala) da bi razumio što Suez znači za sve države Sredozemlja.
A Hrvatska je mediteranska zemlja i uvelike je ovisila i ovisit će i nadalje o Sueskom kanalu! Hrvatka je pomorska zemlja… ili možda nije?
Vidike suzili oplakani bregi
Stoga je zabrinjavajuće što hrvatski ministar pomorstva, dični mu zamjenici, savjetnici i prijatelji nisu našli za shodno pogledati to čudo tehnologije i graditeljstva, ideje dostojne najvećih vizionara čovječanstva. O ne, sve vidike su suzili oplakani bregi.
I najgore od svega, kad netko pročita novine i pristigle pozivnice pa odluči počastiti taj događaj svojom nazočnošću i k tome omogućiti relevantnim sudionicima pomorskog prometa da se susretnu s ljudima svog profila (gente di mare) i otvore vrata naših jadranskih luka toliko željenom povećanju prometa – dobiju zauzvrat packu, zabranu i oštro upozorenje.
A naš se Ministar čudi što barke plove, gliseri glisiraju, jedrilice jedre, a brodovi plove i sve to bez tračnica – kud ko hoće – ej.
Na znanje Ministru pomorstva: Verdi nije samo ime lokalne pizzerije, Aida nije samo ime hostese iz Sesveta, gosp. Abdel Fatah al-Sisi nije načelnik Zaboka, Sueski kanal nije kanal za prikupljanje i odvodnju oborinskih voda u nekom prigradskom zagorskom mjestu – samo mi nemojte reći da ste to znali – ej.