MALI GRADSKI AUTO

Galerija | Cijeli svijet priča o ovom automobilu: Hipster će koštati manje od 15.000 eura?

Dacia, poznata kao Renaultov povoljni brend, predstavila je Hipster Concept – prototip električnog gradskog automobila čija bi cijena na tržištu trebala biti ispod 15.000 eura.

Riječ je o izuzetno kompaktnom vozilu, dugačkom svega tri metra i lakšem od 800 kilograma. Za usporedbu, Leapmotor T03 iz Kine, trenutno najmanji model dostupan u Europi, ipak je 62 centimetra duži od Hipstera.

“Hipster je koncept Dacijine odvažne vizije za lokalnu, priuštivu, svakodnevnu mobilnost. Ako se pojavi mogućnost da on uđe u masovnu proizvodnju, mi smo spremni”, poručila je Katrin Adt, predsjednica uprave Dacije, koja je u tvrtku došla iz njemačkog Mercedes-Benza.

Maksimalna brzina 90 km/h, doseg 150 km

Kockasti Hipster dolazi s troje vrata, a njegova maksimalna brzina trebala bi biti oko 90 km/h, dok mu je doseg jednog punjenja baterije 150 km. Prema podacima Dacije, prosječni vozači dnevno prijeđu manje od 40 kilometara, pri prosječnoj brzini od 56 km/h.

Dizajn Hipstera je maksimalno pojednostavljen kako bi se smanjili troškovi proizvodnje: sjedala su presvučena platnom, elektronike je minimalno, prozori se podižu ručno, a vrata se otvaraju pomoću vrpci umjesto kvaka. Vjerojatno će automobil na tržištu biti dostupan u jednoj boji, najvjerojatnije sivo-plavoj, kao što je i prototip.

“Jednostavan i inovativan. Robustan izgled s karakterom, kutijaste linije i ravna stakla koja maksimalno iskorištavaju unutarnji prostor: svaki detalj izražava funkcionalnu jednostavnost. Više od stila, to je obećanje: sigurnost, svakodnevna praktičnost i udobnost u unutrašnjosti, u prepoznatljivom dizajnu”, opisuje Dacia Hipster na svojim službenim stranicama.

Prtljažnik od 70 do 500 litara

Konceptni Hipster jednako je prikladan za vožnju gradskim ulicama, seoskim putevima i prigradskim cestama. Dizajniran je za svakodnevnu upotrebu, a može se puniti i preko obične kućne utičnice. Prema podacima Dacije, dva punjenja tjedno dovoljna su za uobičajene dnevne vožnje.

Vozilo raspolaže s modularnim prtljažnikom od 70 litara, koji se može proširiti do 500 litara.

Inovativni sustav YouClip omogućuje jednostavno pričvršćivanje različitih dodataka, poput pametnih telefona, torbi i posudica, pružajući pritom široke mogućnosti prilagodbe unutrašnjosti Hipstera.

Kako do serijske proizvodnje?

Hipster bi mogao prijeći u serijsku proizvodnju ukoliko Europska unija odgovori na inicijative nekih proizvođača i uvede novu kategoriju malih gradskih automobila.

Renault i Stellantis predvode inicijativu prema europskim regulatorima kako bi se stvorila kategorija slična japanskim Kei vozilima, u kojoj bi zbog manjeg formata automobili mogli imati manju zakonski propisanu opremu – posebice sigurnosnu – u odnosu na veća vozila. Zagovornici smatraju da bi gradski i prigradski automobili mogli biti sigurni i bez te dodatne opreme, a to bi istovremeno značajno smanjilo njihovu masu i troškove proizvodnje, prenosi Danas.hr.

Još u travnju Renault i Stellantis su intenzivnije pokrenuli lobiranje za novu kategoriju. Europski proizvođači su se do sada uglavnom odmakli od malih vozila, smatrajući ih neprofitabilnima, za što krive europske propise koji vozila čine većim, težim i skupljim. Predsjednik Stellantisa, John Elkann, u lipnju je izjavio da Europi treba vlastita verzija japanskih Kei automobila – malih urbanih vozila s ograničenim dimenzijama i snagom motora, koja zbog toga plaćaju niže poreze i osiguranje. U Japanu ovakvi automobili zauzimaju oko 40 posto tržišta.

Iako mali automobili danas čine tek pet posto europskog tržišta – dok su osamdesetih činili gotovo polovicu – industrija vjeruje da bi udio mogao ponovno rasti uz nove modele. Prema procjenama S&P Global, prodaja u ovom segmentu mogla bi do 2030. doseći 600.000 vozila godišnje, što je oko 20 posto više nego 2024. godine. Proizvođači okupljeni u udruzi ACEA lobiraju za izmjene sigurnosne regulative GSR2, koja definira pravila za zračne jastuke i senzore testirane u laboratorijskim sudarima, jer troškovi tih propisa, uz druge regulative o emisijama i zagađenju, povećavaju proizvodnju svakog novog vozila za 850 do 1.400 eura, piše portal financije.hr.

Cijena novih automobila u 20 godina porasla za 63 posto

ACEA ističe da mnoge regulative nisu nužne za male automobile namijenjene isključivo gradskoj vožnji i traži od Europske komisije da se uvede posebna kategorija pod nazivom MO, odnosno e-automobil, namijenjena malim električnim vozilima. Iz Komisije su u lipnju naveli da razmatraju ovu inicijativu. Trenutačno nije jasno kada bi nova pravila mogla stupiti na snagu, no Hipster je jedan od modela kojim se proizvođači žele pripremiti na promjene.

Prema procjenama Dacije, prosječna cijena novih automobila između 2001. i 2020. porasla je za 63 posto, pa europski kupci sve više trebaju pristupačnije modele. Ipak, nova kategorija automobila, koja je još predmet pregovora sa zakonodavcima, vjerojatno će imati određene uvjete.

“Propisi će vrlo vjerojatno tražiti da se ti modeli proizvode u Europi. Također bismo trebali razviti i industrijski model koji bi išao zajedno s takvim modelima”, rekao je David Durand, voditelj dizajna brenda Dacia za Reuters.

Iz naše mreže
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite na Whatsapp, Viber, MMS 097 64 65 419 ili na mail vijesti@riportal.hr ili putem Facebooka i podijeliti ćemo ju sa tisućama naših čitatelja.
Komentari