KAKO NASTAJE NEVERA?

Video | Od prve žice do jurilice vrijedne dva milijuna eura: S kamerama ‘upali’ u Rimčevu tvornicu, pogledajte što su snimili

Živčani sustav Nevere mora biti sto posto ispravan, jer inače moraju raditi sve iznova

Mate Rimac otvorio je vrata tvornice gdje se rađa Nevera. Od prve žice do auta od dva milijuna eura, u proizvodnji sudjeluje 470 radnika.

Neveru se ne smije dirati bez rukavica niti snimati izbliza. Jedan automobil ima 25 kilometara žica i dovoljno struje za 25 domova. Da može ići 400 kilometara na sat svi znamo, ali kako Nevera dođe do toga – RTL Direkt je provjerio u Rimčevoj tvornici na Jankomiru.

Dio posla je robotiziran. “Slaganje žica kao što vidite radi se ručno. Imamo automatizirane procese, ali finalno je sve ručno. U jedan auto utrošimo 25 kilometara žice”, govori koordinator Odjela ožičenja Boris Habulin.

Živčani sustav Nevere mora biti sto posto ispravan, jer inače moraju raditi sve iznova. Nevera je jako osjetljiva – u nju se ne može ući, ne smijete je dotaknuti, ne smijete joj se ni previše približiti, možete samo gledati. “Ovo je Nevera u prvoj zoni. Ovo je ta zona nula, tu sve panele stavljamo na auto, da vidimo paše li sve i imamo li kakvih problema. Cilj je provjeriti sve luftove, potencijalne greške, jer jednom kad ode na lakiranje nije baš jednostavno”, kazao je voditelj proizvodnje hiperautomobila Ivan Fumić.

Baterija – ključ svega

A ključ svega je baterija. Jedna puna vozi od Zagreba do Splita. A može napajati recimo manju hidroelektranu ili preko 20 kućanstava. Baterije su Rimca i proslavile, a radi se na novim, još boljim i modernijim. Tek će za dvije godine biti u prodaji, nema ih na cesti, ali jednu smo uspjeli vidjeti izbliza. Jedna mala ćelija baterije trenutno može napajati dva daljinska upravljača u kućanstvu, ali kada se spoji u jednu veliku bateriju napajat će jedan sportski auto. U Rimcu će takvih baterija proizvoditi godišnje 45 tisuća.

Pet tjedana im treba da proizvedu samo jednu Neveru – koja bez dodatne opreme košta dva milijuna eura. Prodano ih je do sada 50, sve skupa će ih na cesti biti 150, a samo dva Hrvata je voze. Mate Rimac i jedan liječnik. Prije ceste, auto prolazi rigorozne provjere. Nakon nulte zone sve ide u proizvodnu liniju. Ovdje ih je 5. Na trećoj se recimo stavlja baterija, na četvrtoj eksterijer, a onda slijedi kontrola kvalitete. Nju provodi Aleksandar sa svojim timom.

“Njihova odjeća je anti scratch. Veoma smo oprezni, koristimo rukavice. Unutra imamo testni tepih, sjedala sve. Testiramo auto prvo s mini washom. Onda aktiviramo sustav koji simulira snažnu monsunsku kišu, u trajanju 10 do 15 minuta. Da potvrdimo da nigdje nema curenja, znači Nevera mora preživjeti Neveru”, kazao je voditelj tima za inspekciju kvalitete Aleksandar Pavlov.

Kada preživi sve nevere i bure ide na testnu vožnju s profesionalnim vozačem. Tek onda dobiva originalne gume i spremna je za posljednju inspekciju. “Auto parkiramo u ovaj svjetlosni tunel. Tu se provjerava interijer, eksterijer, gleda se ima li kakva ogrebotina – da se može to popraviti”, govori Pavlov, prenosi Net.hr.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite na Whatsapp, Viber, MMS 097 64 65 419 ili na mail vijesti@riportal.hr ili putem Facebooka i podijeliti ćemo ju sa tisućama naših čitatelja.
Komentari