Od rekordnih iznosa PPMV-a koje su hrvatski kupci morali do sada platiti, izdvaja se iznos od 103.101 eura na jedan rabljeni Ferrari 2022. godine
Gleda li se statistika, ispalo bi da Hrvati vole rabljene automobile. Naravno, radi se o tome da su građani primorani kupovati rabljene automobile jer si ne mogu priuštiti nove.
Kako javlja N1, prošle godine u Hrvatsku je uvezeno 63.514 rabljenih osobnih vozila, dok je 2021. ta brojka iznosila 65.908 automobila (+3,6 posto). Za usporedbu, novih osobnih automobila prošle je godine prodano 44.088, a u 2021. njih 1201 manje. To bi značilo da je u Hrvatskoj prošle godine prodano čak 20.000 rabljenih osobnih automobila nego novih vozila.
Rabljeni dizelaši, novi benzinci
Svaki drugi novi prodani automobil u 2022. bio je na benzinski pogon (51,8 posto ukupne prodaje). Podatak za rabljene automobile još nije dostupan, a podatak o prodanim rabljenim automobilima iz 2021. godine pokazuje da je njih 78,2 posto na dizelski pogon.
Iz Carinske uprave poručuju da je važno znati razliku između uvoza i unosa vozila. Naime, kada je riječ o uvozu vozila iz trećih zemalja, Carinska uprava naplaćuje uvozna davanja (carinu i PDV), te posebni porez na motorna vozila (PPMV), koji su prihod državnog proračuna.
U slučaju unosa vozila iz druge države članice EU, naplaćuje se poseban porez na motorna vozila, a ukoliko se radi o unosu vozilu koje se smatra novim, naplaćuje se i PDV na stjecanje novih prijevoznih sredstava.
Novim vozilima smatraju se kopnena motorna vozila radnog obujma motora iznad 48 cm3 ili snage motora iznad 7,2 kW isporučena unutar šest mjeseci od datuma prve uporabe ili koja nisu prešla više od 6.000 km. Ukoliko je automobil, kupljen izvan Hrvatske, jači do 10 KS, stariji od šest mjeseci i prešao je više od 6.000 km, vodi se kao rabljeni.
Carinska uprava naplaćuje i naknadu za gospodarenje otpadnim vozilima koja je u nadležnosti Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost, što je dodatno davanje prilikom uvoza rabljenog automobila.
Prosječan Hrvatski automobil stariji od 10 godina
U 2021. država je naplatila 58.464.749 eura PPMV-a na osobna rabljena vozila. Iako je u 2022. uvezeno manje automobila, naplaćeno je više PPMV-a, točnije 61.709.918 eura.
Od rekordnih iznosa PPMV-a koje su hrvatski kupci morali do sada platiti, izdvaja se iznos od 103.101 eura na jedan rabljeni Ferrari 2022. godine.
Podaci Centra za vozila Hrvatske (CVH) pokazuju da je tijekom 2022. u Hrvatskoj bilo 2,5 milijuna registriranih vozila čija je prosječna starost iznosila 14,59 godina. Starost vozila 2021. je iznosila 14,3 godine.
Posebno zabrinjava podatak da je čak 67,7 posto registriranih vozila staro deset i više godina. Naime, starost vozila utječe sigurnost u prometu, a prema broju stradalih na cestama Hrvatska je na začelju EU-a, prenosi Net.hr.