Prije godinu dana izvijestili smo da se za kupnju novog model automobila čekalo više od 450 dana. Je li se išta promijenilo? Pomaka ima, ali i dalje se na nova vozila čeka više od godinu dana
Prodao je automobil star 7 godina, nadoplatio razliku u cijeni od 10 tisuća eura, i sada u ruci drži ključ praktički novog vozila. Iako mu je plan bio kupiti potpuno novo, sve je ostalo samo na planu.
“Naručili smo ga prije više od godinu, i bilo mi je rečeno da bi isporuka trebala biti u godini dana. Kada smo nakon godinu dana nazvali dobili smo povratnu informaciju da autokuća ne zna kad će biti rok isporuke, i onda smo odustali i odlučili se za rabljeno”, kaže Slavko Bahtjuk iz Zagreba.
Od novih odustaju mnogi – što zbog roka isporuke, što zbog cijene koja je za neke nove modele drastično narasla.
“Proizvođači korigiraju svoje cijene, nagore što vam se može dogoditi da vi planirate cijenu i za pola godine dođe auto koji nema tu cijenu, i onda je vrlo nezgodno iskomunicirati sa strankom, a nitko ne može garantirati koja će cijena biti”, tvrdi Ivan Pehar, direktor salona rabljenih vozila.
Upravo takva situacija dogodila se i gospodinu Slavku.
“Razlika u cijenama je to što se u startu dogovori jedna cijena i onda ona naraste, u mom slučaju do 40-50 tisuća kuna”, kaže Bahtjuk.
Iako se rok isporuke novih automobila postupno smanjuje, ne ide ni približno tempom koji se očekivao.
“Danas vidimo automobile koji su nekad bili na 450 dana, sad su na 400 dana. Vidimo druge automobile koji su do prije tri mjeseca bili na plus 250 – 350 dana, sad su već na 120 – 150 dana, tako da se proizvodnja polako normalizira”, govori direktor Neostara, Dimitrije Trbović.
“Mi smo imali jedan konkretan primjer gdje smo naručili vozilo gdje nam je deklariran rok isporuke od godinu dana, međutim ta isporuka je bila u roku od šest mjeseci, dakle došao je auto šest mjeseci ranije nego je predviđeno rokom isporuke”, kaže Pehar.
U prva dva mjeseca Hrvati su kupili gotovo 7 tisuća novih automobila, što je 18 posto više nego u istom razdoblju lani.
Najprodavaniji je Volkswagen. Na drugom mjestu je Škoda, slijede Renault, Dacia i Kia.
Što je model popularniji, to se dulje čeka.
“Proizvodnja svakog automobila ide uvijek od onog najskupljeg, zato što je tvornicama takav najprofitabilniji, pa onda najskuplji kreću prvi u normalizaciju, što za hrvatsko tržište nije najpovoljnija informacija, ali to je tako”, objašnjava Trbović.
Kada će se tržište stabilizirati, nitko ne može procijeniti.
“Očekujemo da ponuda zadovolji potražnju. Još uvijek imamo veću potražnju nego ponudu, hoće li se to dogoditi u roku od šest mjeseci to ćemo vidjeti”, zaključuje Goran Zovak, predstojnik Zavoda za prometno-tehnička vještačenja pri Fakultetu prometnih znanosti.
Još je teže očekivati da će cijene i rabljenih i novih krenuti u rikverc – na staru cijenu, prenosi Danas.hr.