Sindikat strojovođa optužuje da privatni prijevoznici stalno pretovaraju vlakove te da mladi strojovođe prolaze obuku od nekoliko mjeseci. Dodaju da Agencija za sigurnost željezničkog prometa ima puno posla. Istovremeno čelnik austrijskog RCC-a upire prst na loše održavanje pruge zbog čega se događaju nesreće
Teretni vlak privatnog prijevoznika Rail Cargo Carrier – Croatia (RCC) natovaren žitaricama iskočio je jutros između kolodvora Meja-Škrljevo s tračnica te je tom prilikom udario u pružno vozilo HŽ Infrastrukture.
Direktor RCC-a Milan Brkić za Danas.hr potvrdio nam je da se prema prvim informacijama nesreća dogodila kada su kočnice na teretnom vlaku otkazale.
“Imam informaciju da je vlak jednostavno izgubio kočenje. Naš strojovođa bio je dosta priseban te je preko radio veze (jer preko dispečera nije mogao nazvati) javio da se nekontrolirano kreće od Meja. Pritom je udario u motornu drezinu koja je išla prema Mejama”, rekao nam je Brkić.
Kaže, vlak je na sebi imao dvije lokomotive i bio je natovaren žitaricama koje je vozio prema silosu iz Koprivnice u Rijeku.
Predsjednik Sindikata strojovođa Hrvatske Nenad Mrgan prokomentirao je za Danas.hr nesreću. “Upozoravamo na takve situacije i problem postoji među privatnim prijevoznicima, tako i RCC-a. Jutros se sudario vlak austrijskog RCC-a te mislimo da se i ovdje radio o pretovaru. Neki dan dogodila se i nesreća u Dugom Selu, blago rečeno, pruga se raširila. I tu mislimo da je uzrok bio pretovar vlaka”, naveo je Mrgan.
Osim pretovara, kaže da se često događaju nesreće i zbog strojovođa za koje tvrdi da prolaze prekratku obuku te da ih zapošljavaju privatnici.
“Svaki dan imamo pozive kolege, navode da rade i po 360 sati na mjesec. To nije normalno, kolege spavaju po automobilima, a onda voze vlak umorni. Nedavno su dvojica strojovođa dobila otkaz jer im je pretovareni vlak ‘bježao’. Mladi ljudi polažu ispit online nakon par mjeseci obuke, ne ide se u škole. Sreća je da u svemu danas nitko nije stradao pa čak je i dobro da se dogodila ova nesreća bez ozlijeđenih kako bi netko vidio koliko je problem velik”, navodi Mrgan. Nastavlja, i vlak kojemu su otkazale kočnice vozio je strojovođa koji je prošao tečaj od nekoliko mjeseci.
Dodaje i da se strojovođama općenito kod privatnih prijevoznika prijeti da ne smiju ući u sindikate koji bi štitili njihova prava. “Dosta je tu posla za nadležnu agenciju kojoj sve prijavljujemo. Upozorili smo ih više puta, iz nadležne agencije imaju tu puno posla za napraviti”, završio je Mrgan.
Na ove optužbe oštro je odgovorio Milan Brkić iz RCC-a: “Sindikat strojovođa zločinačka je organizacija, koja se bavi optuživanjem ljudi. Strojovođa koji je jutros vozio vlak i koji je imao nesreću jedan je od naših daleko najboljih mladih strojovođa koji je često vozio na toj pruzi. To što sindikat ima svoje mišljenje je druga stvar, ali mi se ne bavimo komentiranjem događaja u drugim tvrtkama, u HŽ Cargu ili HŽ Putničkom prijevozu. Dokaze ne krijemo, dat ćemo ih i policiji i DORH-u (vezano za jutrošnju nesreću op.a), rekao je Brkić.
Nastavio je da RCC ima dvije “supernove” lokomotive, da postoje zapisnici te da će sve predočiti istražnim tijelima. “A davati ovakve paušalne ocjene kao što to radi sindikat… Tko je Nenad Mrgan, strojovođa koji je karijeru započeo sudarom vlakova jer je zaspao u lokomotivi? O čemu on priča”, rekao je.
Komentirao je i navode da strojovođe kod privatnika prolaze tečajeve od svega nekoliko mjeseci pa naveo: “
Taj strojovođa kod nas je završio obuku od devet mjeseci za pojedine tipove lokomotive te je vozio pod nadzorom. Sve je rađeno prema direktivama EU, pravilnicima, sve ćemo predočiti”, naveo je.
Komentirao je i prozivku sindikata da se česte nesreće cargo vlakova navodno događaju jer ih privatnici pretovaruju.
“Mi radimo svoj posao, vozimo vlakove, radimo u opasnom okruženju, svako naše iskakanje i na Ranžirnom kolodvoru i u Dugom selu bila je šteta za nas, a drugi su imali štetu popravak dionice. Ovo je pitanje održavanje infrastrukture. Ako vlak ide po propisima i pruga se ispod njega razdvoji, tko je onda kriv? Privatnici trebaju pruge da bi nešto prevozili. Ako imate kolosijek, koji primjerice podnosi teret od 22,5 tona, pa se nešto dogodi i na kolodvoru se primaju za glavu zašto se pustio teretni vlak – onda je to pitanje infrastrukture. Ako se prema propisima u zavoju smije voziti 60 km/h, a nešto se dogodi na 61 km/h pa se onda prevrnete onda je kriva ili signalizacija ili cesta. Naša je infrastruktura zanemarena, to je problem države”, oštro upire prstom Brkić.
Nastavio je da svi pričaju o gradnji pruga, ali one moraju biti ispravne. “Sva izvješća o iskakanju vlakova… Ma nismo mi Bad Guys (zločesti dečki engl.), nego se manipulira podacima jer kada se razdvoji pod vlakom pruga koja može primiti 90 tona vlak, a naš je imao 84, onda se to ne nešto ne valja”, rekao je Brkić, piše Danas.hr.