
Prema važećim europskim i hrvatskim standardima za zaštitne cestovne ograde, izravno se propisuju razine zadržavanja koje definiraju kakvo vozilo i pod kojim uvjetima ograda mora zadržati
U srijedu oko 23 sata, na području Opuzena je došlo do teške prometne nesreće u kojoj su smrtno stradale tri osobe . Nakon provedenog očevida policija je priopćila da je za nesreću bio kriv muškarac (73) u alkoholiziranom stanju.
Do nesreće je došlo kada se muškarac (73) svojim autom uključivao iz Zrinsko-frankopanske ulice na državnu cestu D-8, a pritom nije propustio vozila s prednošću prolaska. Tom prilikom je udario drugi automobil koji je, nakon sudara, probio zaštitnu ogradu i sletio u korito rijeke Mala Neretva i potonuo na dno.
Sudski vještak za promet, Krunoslav Ormuž, upozorava da je za ishod nesreće kriv i nemar Hrvatskih cesta.
“Zakon o cestama jasno definira kako moraju biti zaštićena mjesta koja su opasna. Na mjestu gdje se dogodila nesreća je postavljena obična ograda, a ondje bi trebala biti ograda kakva se nalazi i na autocestama. To je jasno definirano u Zakonu”, rekao je Ormuž.
Standardi su jasno definirani
Prema važećim europskim i hrvatskim standardima za zaštitne cestovne ograde, izravno se propisuju razine zadržavanja koje definiraju kakvo vozilo i pod kojim uvjetima ograda mora zadržati.
Jedan od osnovnih razreda zadržavanja je H1 prema kojem ograda mora moći zadržati vozilo mase 10 tona pri brzini od 70 km/h i kutu udara od 15 stupnjeva.

“Ti jasno propisani standardi bi se trebali uzeti u obzir kada se razmatra ova nesreća”, rekao je Ormuž.
Oglasila se i župa
O strašnoj tragediji oglasila se i Splitsko-makarska nadbiskupija, odnosno Župa Sv. Ante –Komin, koja je uputila iskrenu sućut.
“Preminuli su Srećko Medak, Ivica Ćopo i Ferdinand Čupić. Ovim putem izražavamo iskrenu sućut njihovim obiteljima i cijeloj župi zbog ovog tragičnog događaja. Počivali u miru Božjem”, priopćili su kratko iz Župe, prenosi Net.hr.