U još jednoj zagrebačkoj školi roditelji upozoravaju na ponašanje učenika za kojeg kažu da je svakom svojom reakcijom sve opasniji za kolektiv. Problematično ponašanje, govore, primijetili su još u prvom razredu, a eskaliralo je prošle godine kada je drugog učenika gađao škarama. Za pomoć su se prvo obratili školi, no smatraju kako u školi probleme guraju pod tepih, piše Index.
Roditelji: Učenici zabio olovku u ruku
Roditelji učenika šestog razreda, pričaju za Index, očajni su jer se ponašanje problematičnog učenika pogoršalo zadnjih godinu dana te više ne pronalaze način na koji mu mogu pomoći, ali i zaštititi svoju djecu.
“Sve je krenulo u prvom razredu, no tada ga se još moglo kontrolirati, a imali smo i drugog ravnatelja koji nije dopuštao nasilje. Prošle godine je učenika u razredu gađao škarama. Nakon što je nastavnica pozvala ravnatelja, on je rekao kako se nije lijepo igrati škarama. I na tome je ostalo.
Nekoliko mjeseci kasnije, za vrijeme nastave, dijete je odbijalo suradnju i nastavnica je zamolila jednu učenicu da uzme njegovu bilježnicu i donese je. Kako se učenica približila njegovoj klupi i krenula uzeti bilježnicu, tako joj je on zabio olovku u ruku. Dijete je završilo na Hitnoj, no škola nije reagirala”, požalila se mama jednog učenika.
Dodaje kako su roditelji djevojčice o događaju obavijestili i Zavod za socijalni rad, nakon čega su im kazali kako je problematični učenik mršav te da nije fizički opasan za kolektiv.
“Napadao je šestarom i skalpelom, žrtve su različite”
Incidenti su se nastavili i u šestom razredu kada se problematični učenik posvađao s drugim učenikom i krenuo na njega šestarom.
“Posvađali su se u razredu, a problematični učenik je uzeo šestar u ruke i krenuo ga zabiti u vrat drugom dječaku. Na sreću se dječak snašao na vrijeme i obranio torbom. Nakon toga je na nastavi tehničkog uzeo skalpel s kojim su radili i krenuo u napad na drugog učenika.
Nasilni postupci se sve češće ponavljaju, a dječak nije agresivan isključivo prema jednom djetetu, već su to uvijek različite žrtve. Shvaćamo da mu je potrebna pomoć, ali škola ne reagira kako bi trebala, a mi kao roditelji ne možemo puno napraviti”, govori jedan od roditelja koji su tražili hitnu reakciju škole.
“Do ravnatelja je jako teško doći. Jedan roditelj je uspio prošle godine nakon što se uključio i Centar za socijalnu skrb. Nakon toga nikako ga nismo mogli vidjeti. Sad smo na kraju drugog polugodišta tražili roditeljski sastanak na koji bi došao ravnatelj s kompletnim stručnim timom.
Oni se nisu pojavili na tom sastanku i preko razrednice je ravnatelj poručio da on ne radi iza 16 sati te da se sastanak mora dogovoriti dva tjedna unaprijed. Kad smo dogovorili, on je rekao da on to nema u planu raditi s cijelim razredom, već da može doći predstavnik razreda i još dva roditelja. Jedan od problema je i što je predstavnik roditelja otac problematičnog učenika”, pojasnili su.
“Puno toga se zataškalo”
Smatraju kako škola problem stavlja pod tepih te tako ugrožava problematičnog učenika kao i cijeli razred. No, dodaju kako to nije izoliran slučaj te da se neprimjerene stvari događaju i u drugim razredima.
“Otkad nam se prije četiri godine promijenio ravnatelj, to je postao teksas. Ne samo u ovom razredu nego u cijeloj školi. Djeca su shvatila da mogu napraviti glupost bez da budu kažnjena i to se iz dana u dan pogoršava. Znalo se dogoditi da učenici hvataju jedni druge za vrat i nasilno guraju hranu u grlo. Bilo je i tučnjava na hodniku. Imali smo slučaj gdje je jedan učenik četvrtog razreda iscipelaren u wc-u. Puno toga se zataškalo”, rekao je.
Od škole i institucija traže promptnu reakciju kojom će se zaštititi svi učenici od nasilja kojem, nastavljaju, nije mjesto u odgojno-obrazovnoj ustanovi.
Ravnatelj: Izrečen mu je niz pedagoških mjera
Ravnatelja škole novinari su pitali jesu li postupali po Protokolu o postupanju u slučaju nasilja među djecom, što su poduzeli te jesu li o problemima obavijestili i druge institucije.
“Spomenutom je učeniku samo ove godine izrečen niz pedagoških mjera, a o njegovom neprihvatljivom ponašanju obavijestili smo i zatražili podršku Hrvatskog zavoda za socijalni rad. Kod svakog incidenta reagirali su i razrednica i stručni tim škole.
U spomenutom je razredu održano nekoliko radionica na temu prevencije nasilja te više roditeljskih sastanaka, a novi je roditeljski sastanak planiran ovaj tjedan. Maksimalno smo uključeni u rješavanje ove situacije, u skladu s ovlastima koje kao škola imamo. Škola je otvorena za suradnju i rješavanje nastalih problema sa svim uključenim dionicima”, odgovorio je ravnatelj.
Iz Hrvatskog zavoda za socijalni rad kratko su potvrdili navode o suradnji te dodali kako poduzimaju i da će nastaviti poduzimati sve potrebne radnje sukladno svojim ovlastima.
Dodatno su novinari ravnatelja pitali kako su reagirali nakon incidenata koji su spomenuti u tekstu te koje su pedagoške mjere izrečene učeniku. No, tek je rekao: “Zbog zaštite prava učenika nismo vam u mogućnosti iznositi detalje, osim već ranije navedenih odgovara.”
Roditelji tvrde kako u školi nije održana nijedna radionica na temu prevencije nasilja te da većina roditelja nije bila obaviještena pa ni prisutna na roditeljskim sastancima za koje ravnatelj tvrdi da su se održali. Upoznati su, dodaju, s roditeljskim sastankom koji će se održati u srijedu, a koji su i sami tražili. No, on će se, na zahtjev ravnatelja, isključivo održati uz prisustvo troje roditelja, a ne cijelog razreda, piše Index.