Veliki LNG brod naziva LNG CROATIA stigao je iz Kine, gdje je iz broda Golar Viking za prijevoz ukapljenog prirodnog plina, pretvoren u budući plutajući LNG terminal na Krku
Pomalo “inkognito”, bez posebnog obilježavanja događaja (zbog pandemije korona virusa) u riječku luku dnaas je uplovio brod LNG Croatia – budući plutajući LNG terminal u Omišlju!
LNG Croatia bit će na vezu u u riječkom brodogradilištu Viktor Lenac. U Lencu će biti napravljena dodatna završna ispitivanja, a na svoje konačno odredište – u Omišalj – brod bi trebao preseliti u studenom. U Omišlju će funkcionirati kao FSRU brod za uplinjavanje, preko kojeg će se ukapljeni, tekući plin vraćati u plinovito stanje, i dalje teći prema Europi.
Početkom prosinca se očekuje početak aktivnosti odnosno puštanje terminala u probni rad na Krku, a terminal bi s radom trebao početi 1. siječnja 2021 godine.
Ukapljeni plin će tankerima dolaziti na Krk, tankeri će pristajati uz plutajući terminal – brod, na kojem će se tekući plin vraćati u plinovito stanje. Za naredne tri godine je zakupljen sav kapacitet terminala od 2,6 milijardi kubika plina godišnje.
Ukupna cijena terminala iznosi nešto više od 230 milijuna eura, od čega je 101 milijun bespovratnih sredstava EU, a još će sto milijuna biti osigurano iz proračuna. Preostalih 30 milijuna osigurat će državne tvrtke HEP i Plinacro.
Najveći dio troška odnosio se upravo na nabavku FSRU broda koji je nabavljen od tvrtke Golar. To je nekadašnji tanker za prijevoz plina, kapaciteta 140 tisuća kubika, koji je u šangajskom brodogradilištu konvertiran u brod za regasifikaciju odnosno u plutajući terminal.