‘Budući da očekujemo povećanje prometa u trgovinama, pojačali smo i nastavljamo povećavati zalihe proizvoda’
Povezani VIDEO:
Građani su po Zagrebu počeli prazniti police trgovina, unatoč apelima da to ne čine, a nervoza i panika polako se “prelijevaju” i na ostatak Hrvatske. No, kao što su predstavnici vlasti, poslodavci i dobavljači već istaknuli – nestašica nema!
Potvrdili su nam to i iz najvećih hrvatskih trgovačkih lanaca. Stoga, stvarno nema potrebe za stvaranjem gužvi u trgovinama, što zapravo doprinosi širenju zaraze.
“Kaufland pomno prati razvoj situacije povezane s koronavirusom. Primarni cilj nam je zaštititi naše zaposlenike i kupce te u suradnji s našim dobavljačima osigurati dostupnost proizvoda. Naši su zaposlenici dobili detaljne higijenske upute i informacije o zabranama putovanja, a u našim poslovnicama pojačan je plan čišćenja i dezinfekcije površina te su u svakoj poslovnici postavljena dva stalka s dozatorima za dezinfekciju ruku – kako za kupce, tako i za zaposlenike. Ako bude potrebno, poduzet ćemo dodatne mjere kako bismo zaštitili naše zaposlenike i kupce, prateći upute nadležnih institucija”, kazali su nam u Kauflandu, ali konretan odgovor na pitanje o zalihama je izostao.
Iz Konzuma su bili nešto detaljniji jer osim klasične ponude u samim trgovinama, taj trgovački lanac ima i izrazito popularnu dostavu, odnosno, online naručivanje proizvoda.
“Sva skladišta i prodavaonice Konzuma dobro su opremljena, a zalihe se dodatno pojačavaju, osobito kad je riječ o namirnicama i proizvodima koje kupci u ovim trenucima najviše traže. Na taj je način Konzum u potpunosti spreman na povećanu potražnju u svim svojim trgovinama te poduzima sve mjere kako bi odgovorio i na eventualni budući porast potražnje”, poručili su iz Konzuma pa nam prenijeli izjavu predsjednika Uprave Slavka Ledića:
“Budući da očekujemo dodatno povećanje prometa u trgovinama, pojačali smo i nastavljamo povećavati zalihe proizvoda. Naši djelatnici redovito pune police i izlažu proizvode, no molimo kupce za razumijevanje i strpljenje ako nekih proizvoda u određenom trenutku nema na policama – to je samo zato što ih ne stignemo dovoljno brzo staviti na policu. Stavljamo fokus na namirnice i proizvode za kojima trenutno vlada najveća potražnja, a neke od njih i dodatno izlažemo u koridorima trgovina, kako bi kupcima bili još dostupniji. Provodimo sve mjere kako bi naši kupci mogli nabaviti sve što u ovom trenutku smatraju potrebnim.”
Naglašeno je i da opskrbni lanac Konzuma u ovim trenucima rasta potražnje dobro funkcionira te su sva skladišta dobro opremljena, uz dodatna povećanja zaliha. Također, kad je riječ o isporuci robe iz ugroženih područja, primjerice Italije, u Konzumu su uvedene dodatne kontrole procesa uvoza robe te nastavljaju pratiti preporuke nadležnih institucija. U slučaju ograničenja isporuke iz te ili drugih zemalja imaju dovoljne zalihe proizvoda za neometano poslovanje.
“Kako bismo kupcima osigurali potrebne namirnice u slučaju ograničenja ili prekida isporuke iz ugroženih zemalja, neprestano tražimo i alternativne izvore nabave. Najveći naglasak stavljamo na suradnju s domaćim dobavljačima, koja je strateški prioritet u našem poslovanju od samog početka pa tako i u trenutnoj situaciji”, istaknuo je Slavko Ledić.
Proizvodi domaćeg podrijetla u Konzumovom prometu sudjeluju s više od 75 posto, a u nekim svježim kategorijama kao što su voće i povrće, meso, riba i pekarski proizvodi taj se broj penje i na više od 80 posto. Ujedno, u svim prodavaonicama, skladištima i upravnoj zgradi Konzuma poduzimaju se sve mjere preventivne zaštite sukladno preporukama nadležnih institucija. Tako se uz redovite higijenske i sigurnosne procedure provode i pojačane higijenske i sanitarne mjere u lancu opskrbe, u prodavaonicama i uredskim prostorima te redovita dezinfekcija blagajni, opreme i POS uređaja.
S ciljem dodatne zaštite sigurnosti kupaca i zaposlenika, uspostavljen je i operativni tim za krizna stanja, čiji su članovi dostupni u bilo koje doba dana i raspoloživi za okupljanje u vrlo kratkom roku u slučaju potrebe. Pripremljene su procedure i upute o postupanju u slučaju različitih mogućih scenarija vezanih za koronavirus za zaposlenike u svim prodavaonicama, skladištima i upravnoj zgradi.
“Konzumu su sigurnost i zdravlje kupaca i zaposlenika na prvom mjestu te smo stoga uveli dodatne preventivne mjere kako bi naši kupci sigurno i neometano mogli nastaviti obavljati kupnju. Nastavljamo pratiti situaciju kako bismo adekvatno reagirali ako nastanu nove okolnosti koje bi zahtijevale dodatna postupanja”, navodi Ledić.
Konzumova online trgovina i dostava još su u funkciji
Kupnja putem interneta ono je što zanima brojne građane…
“Online trgovina bilježi veliki porast narudžbi te Konzum poduzima sve mjere kako bi kupcima i zaposlenicima maksimalno pojednostavio proces kupnje i dostave te otvorio što više termina dostave. Napravljen je dodatni update na internetskoj stranici kako bi cjelokupni sustav funkcionirao i pod većim opterećenjem, resursi su usmjereni s usluge “Pokupi” na usluge “Drive in” i dostave na kućna vrata te su povećani resursi za komisioniranje i dostavu robe. Fokus je stavljen na proizvode koje kupci najviše traže, no i dalje su asortimanom pokrivene sve važnije kategorije proizvoda.”
Situaciju smiruju i u Lidlu, čije su trgovine bile posljednjih dana na iznimnom udaru pa je ostao dojam kao da nemaju dovoljno zaliha za ovakvu kriznu situaciju. No, istina je drugačija.
“Posljednjih dana u svojim trgovinama bilježimo iznadprosječnu prodaju trajnih proizvoda, konzervirane hrane te sredstava za dezinfekciju. Što se tiče zaliha, pomno pratimo situaciju i učinit ćemo sve kako bismo osigurali opskrbu namirnicama. Lidl Hrvatska intenzivno surađuje sa svojim dobavljačima i logističkim partnerima kako bi svojim trgovinama osigurao uobičajenu opskrbu, a svojim skladištima osigurao opskrbu artiklima visoke potražnje. Također, želimo naglasiti da kao tvrtka imamo, neovisno o trenutnim kretanjima oko koronavirusa, razvijene procese za različite scenarije u svim zemljama kako bismo osigurali održavanje poslovanja u skladištima i trgovinama u posebnim okolnostima”, poručili su iz Lidla pa dodali:
“Lidl u svakoj zemlji ima tim koji prati kretanja u pogledu širenja koronavirusa i, ako je potrebno, poduzima mjere za zaštitu zaposlenika i kupaca, u uskoj suradnji s nacionalnim i lokalnim vlastima. Tvrtka Lidl redovito informira svoje zaposlenike o potencijalnim ograničenjima putovanja i brine da se pažljivo poštuju higijenski propisi. Shodno tome, posebno pazimo na dostupnost higijenskih sredstava kao što su dezinfekcijski sapun i ubrusi za brisanje u svim prostorijama trgovine te u sanitarnim čvorovima za kupce i djelatnike. Također smo izdali upute za našu prodajnu mrežu pa će tako svaka trgovina na vidljiva mjesta postaviti oznake upozorenja kojima se apelira na korištenje jednokratnih rukavica i hvataljki pri uzimanju pekarskih proizvoda, održavanje minimalno jednog metra razmaka na blagajnama te općenito na odgovorno ponašanje kupaca.”