IMA I TOGA: Ulili ste krivo gorivo u auto? Evo što trebate učiniti!

Idi na originalni članak
Photo: Hrvoje Jelavic/PIXSELL

Brojni građani našli su se u problemima zbog propusta na jednoj INA-inoj benzinskoj postaji

Oglas

Ogroman propust na INA-inoj benzinskoj postaji Smokovik u Splitu, gdje se u spremnicima za benzin našao dizel, građane će skupo koštati.

Iako se INA ispričala i poručila da će građani biti obeštećeni, šteta na automobilima mogla bi biti puno veća od cijene goriva koje su ‘natankali’.

Ne palite auto, pozovite odmah stručnjaka

Što učiniti ako ste u svog limenog ljubimca ulili pogrešno gorivo?

Ako ste za točenja shvatili što ste učinili odmah prekinite punjenje.

Pozovite stručnjaka i utvrdite jeste li natočili više od oko pet posto kapaciteta spremnika, jer struka kaže da u tom slučaju valja samo nastaviti točiti ispravno gorivo i štete neće biti. Ako ste na vrijeme shvatili što ste učinili nikako nemojte pokušavati upaliti motor. U tom slučaju vjerojatno ste se spasili od skupog servisa, jer gorivo nije došlo do sustava za ubrizgavanje pa će odvlačenje vozila i pražnjenje spremnika biti jedini dodatni trošak.

Ako ste pak upalili motor pa tek onda shvatili što ste učinili, ugasite motor i nikako ga nemojte pokušavati upaliti. Spasite što se spasiti da. Pozovite vučnu službu i potražite poznatoga vam stručnjaka, jer šteta vjerojatno više nije mala. Nakon toga slijedi promjena svih dijelova koji su došli u dotjecaj s pogrešnim gorivom. Valja spomenuti kako postoji razlika ovisno o tome jeste li u dizelski spremnik natočili benzin ili obrnuto, piše Autostart.

Foto: Hrvoje Jelavić/Pixsell

Postoje slučajevi kada vozači ne shvate što su učinili pa i kada im se auto ugasi pokušavaju ga upaliti, a zatim slijede popravci od nekoliko tisuća kuna.

Ako u benzinca natočite gorivo…

Ako u benzinski spremnik natočite dizelsko gorivo i nekim čudom upalite motor vjerojatno ćete autom prijeći između 50 i 100 metara prije nego se motor ugasi. Moderni automobili s dizelskim agregatima funkcioniraju pod visokim tlakom i tolerancija na pogrešno gorivo je minimalna.

Kada benzin uđe u dizelski sustav on djeluje kao svojevrsni razrjeđivač, pri čemu se gube svojstva podmazivanja pa će i sustav zadužen za to pretrpjeti znatnu štetu. Dijelovi koji se u tom slučaju moraju zamijeniti su filtar, brizgaljke, katalizator, senzori itd.

Njihova zamjena iziskuje puno radnih sati pa se pripremite na cifru od koje bi vas mogla zaboljeti glava.

Ako u dizelaša natočite benzin…

A ako ste nekim čudom uspjeli dizel natočiti u benzinski spremnik očekuje vas malo manji trošak. Dizelsko je gorivo teže i masnije od benzina i sagorijeva pod pritiskom.

U većini slučajeva automobil će nastaviti raditi, ali će dimiti i neće imati snage. Ako se to dogodi ni slučajno nemojte dodavati gas i pokušavati ‘propuhati’ auto jer svakom sekundom šteta postaje veća. Na vama je da pozovete vučnu službu i auto otpremite do poznatoga vam servisera.

On će isprazniti spremnik i napuniti ga benzinom. Zatim će očistiti ili prema potrebi zamijeniti brizgaljke i filtar. Iako će vas i to koštati, šteta je znatno manja u ovom slučaju nego u obrnutome.
Vijesti.hr
Foto: Marko Mrkonjic/PIXSELL

Exit mobile version