VELIKI ISKORAK U DIZAJNU

Renault novim SUV-om planira ‘potući’ konkurenciju: Ima 200 ‘konja’, a troši kao na kapaljku

Idi na originalni članak
Foto: Ines Jelušić / Net.hr

Net.hr je u svojoj rubrici ‘Ženski kut’ testirao Renault Austral, novi SUV koji pokazuje smjer na kojem će Renault graditi svoju budućnost

Oglas

Ne postoji automobilski proizvođač koji u zadnje dvije godine kupcima nije ponudio neki dobar SUV za kojim tržište uzdiše, a ove godine to je napravio i Renault. Nakon Kadjara, koji se i nije baš proslavio među kupcima, predstavljen je njegov nasljednik Austral – potpuno novi SUV koji nam je nedavno stigao na test u rubriku “Ženski kut”, piše Ines Brežnjak Jelušić za Net.hr.

Austral je auto s kojim Renault planira osvojiti takozvani C-segment koji je trenutno najpoželjniji i najbrže rastući u industriji. S obzirom na “poplavu” takvih vozila na europskim cestama, Renaultu je trebao stvarno dobar proizvod da se nametne među konkurencijom. Jesu li uspjeli u tome? Iz naše perspektive, jesu.

Velik iskorak u dizajnu

Austral je prvi Renaultov model koji se temelji na trećoj generaciji platforme CMF-CD, razvijene u suradnji s Alijansom. I u ovom modelu osjeća se njihova filozofija “Nouvelle Vogue”, s kojom žele postati mjerilo u području tehnologije, čiste energije i usluga u automobilskoj industriji.

Foto: Ines Jelušić / Net.hr

Ono što je najočitije je velik iskorak od “tradicionalnog” Renaultovog dizajna. Austral je izgledom napravio velik i jako dobar odmak od svog prijašnjeg dizajna, na kakav smo navikli od Renaulta. Oble linije zamijenio je atletski vanjski izgled koji djeluje mišićavo, a kojem sjajno stoji mat siva boja imena Schist. Inače, auto je dostupan u 7 boja, a karoserija može biti jednobojna ili dvobojna.

U središtu njegove maske dominantan je brušeni i matirani novi središnji logotip Nouvel’R. Auto izvana izgleda čvrsto i samouvjereno, a robustnom izgledu dodatno doprinose crni detalji. Prednja svjetla tipično su Renaultovska, u obliku slova C, a dostupna su u tri izvedbe – Pure LED Vision, Adaptive LED Vision i Matrix LED Vision s dinamičnim pokazivačima smjera.

Materijali vrhunske kvalitete

Novi vanjski dizajn sjajno se preslikava i na unutrašnjost koja je pažljivo dotjerana nizom sofisticiranih materijala vrhunske kvalitete, a koji povećavaju dojam topline i prestiža. I u tom je dijelu Renault napravio velik odmak od svojih prijašnjih modela, piše Net.hr.

Unutrašnjost svakog automobila ovisi o razini opreme za koju se kupci odluče, a Austral je dostupan s četiri razine – Equilibre, Techno, Iconic te u ekskluzivnoj inačici Esprit Alpine koja oživljava duh ove poznate marke. Meni osobno, upravo s tom opremom Austral izgleda najbrutalnije jer mu daje sportski karakter. Osim samih oznaka Esprit Alpine, tu su i fora detalji poput francuske zastavice na sjedalima, volan u nappa koži i alkantari, a koliko su išli za detaljima najbolje govori činjenica da se na volanu nalaze šavovi u bojama francuske zastave.

Noviteta u Australu ima i u području infotainmenta, gdje se pojavljuje zaslon OpenR, tehnološka inovacija koja povezuje instrumentna ploču, navigaciju i multimedijske sustave u jednu cjelinu. Novi infotainment povezan je s Googlom pa vozačima donosi neke od najboljih usluga i aplikacija iz Googleove ponude.

Foto: Ines Jelušić / Net.hr

Sustav obuhvaća 12-inčni zaslon, 9,3 inčni zaslon i head-up displej. Neke od specifičnosti koje valja istaknuti su primjerice četiri vrste prikaza na instrumentnoj dijelu zaslona (Classic, Navigation, Zen i Road) te fora opcija imena ECO monitor na glavnom ekranu koji prati i ocjenjuje koliko ekološki i štedljivo vozite. Nije na odmet samo podsjetiti da je sustav poveziv s vašim pametnim telefonima.

Da bi dobili besprijekoran i pročišćen dizajn u kabini, mjenjač u Australu nije klasičan, već je ručica koja se nalazi s desne strane volana. Zanimljivo, na toj se strani sada nalaze čak tri ručice (u Renaultu se tu nalazi i ručica za stišavanje i pojačavanje glasnoće zvuka te mijenjanje radio stanica) i vrlo je lako moguće da će vam se u početku dogoditi da “udarite” po krivoj. I meni se omaklo da umjesto žmigavaca opalim po mjenjaču. No, ništa se strašno nije dogodilo, a nakon par vožnji, brzo sam se navikla gdje se što nalazi. Štoviše, nakon Australa, na idućem mi je automobilu i nedostajao taj mjenjač kod volana.

Praktičan i pun prostora

Položaj za volanom tipično je SUV-ovski, kao i cijela kabina. Sjedala u našoj razini opreme Esprit Alpine bila su presvučena alkantarom, što je meni osobno totalni hit jer sam veliki ljubitelj tog materijala, a svako sjedalo može se individualno pomaknuti naprijed ili natrag za čak 16 centimetara.

Pomicati se može i stražnja klupa jednostavnom upotrebom ručice ispod sjedala, što doprinosi i praktičnosti ovog novog SUV-a, a kako bi svi putnici uživali u dodatnoj udobnosti, prilagodljiva po nagibu su i stražnja sjedala. Straga bez problema mogu sjediti i nešto više osobe jer prostor za koljena iznosi čak 27,4 centimetra, dok prostor za glavu ima više od 90 centimetara.

Foto: Ines Jelušić / Net.hr

Zahvaljujući novoj platformi, sjedala su udobnija i ergonomičnija nego u standardnim SUV-ovima, iako su malo tvrđa kada govorimo o modelima s Esprit Alpine opremom. Sjedala imaju opciju grijanja, masaže te memorije, piše Net.hr.

Renault se potrudio da Austral bude praktičan, pa je primjerice zapremnina prostora po pretincima u automobilu čak 35 litara. Zapremnina prtljažnika iznosi 430 litara, odnosno maksimalno 555 litara kada se pomakne stražnja klupa. Spustite li stražnju klupu, dobit ćete obujam od 1455 litara.

Austral je i prvo Renaultovog vozilo u ovom segmentu koje nudi uvlačiva električnu kuku, a koja se izvlači jednostavnim pritiskom gumba u prtljažniku. Kuka može vući do 1,5 tone. Za auto su dostupni i poprečni krovni nosači koji se postavljaju bez upotrebe alata te dolaze u dvjema izvedbama – za postavljanje izravno na krov ili na uzdužne nosače.

Hibridizirani motori

Austral dolazi isključivo s benzinskim motorima – kao full hibrid s 200 KS te kao mild hibrid sa 140 ili 160 KS. Naš testni ljepotan bio je full hibrid s 1,2-litrenim 3-cilindarskim motorom s turbopunjačem. Može se pohvaliti najnižom potrošnjom goriva i CO2 u klasi, a prosječna potrošnja goriva iznosi mu 4,6 litara na 100 kilometara. Iz Renaulta kažu da s ovim hibridnih pogonom do 80% gradske vožnje auto može odvesti na struju, a što može rezultirati s 40% manjom potrošnjom goriva. Nama na testu Austral je trošio oko 6 litara.

Foto: Ines Jelušić / Net.hr

Načini vožnje u kojem možete voziti vaš Austral su Comfort, ECO, Perso i Sport, a automobil je opremljen s 27 naprednih sustava za pomoć u vožnji.

Jedna od fora opcija, koja će posebno razveseliti nas žene, je opcija keyless; dovoljno je samo da se približite autu i on će se sam otključati. Meni koja primjerice stalno tražim ključeve po torbi, ova je opcija sjajna.

Sada kada smo pobrojili više-manje sve novitete, vrijeme je da odgovorimo i na pitanje kakav je Austral u vožnji? Pa, odgovor na to pitanje je jednostavan – jako dobar. I tu se zapravo kompletira cijela priča oko ovog novog Renaultovog modela, koji je zasigurno udario svojevrsni novi smjer marke.

Obzirom da je hibrid, super je za grad jer malo troši, a dobrim se pokazao i na dužim putovanjima. Vožnja s njim nekako je opuštajuća, bez grča i stresa te ono najvažnije – udobna. Iz moje perspektive, to je jako važno – ja sam onaj tip vozača koji na dužim relacijama mora stati i protegnuti noge jer ako duže sjedim, osjećam se “ukočeno”.

Kod Australa je taj osjećaj u potpunosti izostao, što je za mene osobno veliki plus. Pošto je riječ o SUV-u, auto je povišen je i pregledan, a sjedalo je postavljeno tako da vam nitko od ostalih putnika ne smeta tijekom vožnje.

Kada govorimo o cijeni, početni benzinac sa 140 KS kreće od 29.990 eura, a cijena našeg tekstnog modela iznosi 49.790 eura.

Austral je napravio veliki dizajnerski iskorak za Renault. Ovim automobilom, tvrtka se odmakla od monovolumenastih karoserija po kojima su neko vrijeme bili poznati. Jest da su takvi automobili svojevremeno bili veliki hit, bili su neprikosnoveni obiteljski automobili koje su mnogi voljeli, no nama kojima ovakvi auti nisu baš sjeli je izuzetno drago što takav glomazni dizajn ide u prošlost te ga zamjenjuje auto kao što je Austral – moderan i praktičan automobil koji prati trendove i tehnološki napredak.

Foto: Ines Jelušić / Net.hr

Jesu li napravili dobar proizvod? Jesu, što se uostalom najbolje vidi iz reakcija javnosti koje je izazvao dolazak Australa, piše Ines Brežnjak Jelušić za Net.hr.

Specifikacije

Renault Austral iconic esprit Alpine E-Tech full Hybrid 200
Paket opreme: iconic esprit Alpine
Motor: benzinski, 1.2, tri cilindra, 1199 ccm
Pogon: Prednji
Snaga: 200 KS
Okretni moment: 205 Nm
Ubrzanje 0-100: 8,4 sec
Maksimalna brzina: 175 km/h
Mjenjač: automatski
Prosječna potrošnja na testu: 6,3 litara/100 km
CO2: 104 g/km
Cijena početnog modela: 30.490,00 eura
Cijena testnog modela: 49.760,00 eura.

Exit mobile version