ZA NAUTIČARE: Stiže sezona plovidbe, pripremite barke!

Piše: Danilo Prestint

Stiglo je proljeće i krajnje je vrijeme da pripremite pogon svoje barke (čamca, brodice) za predstojeću nautičarsku sezonu. Možda je to trebalo već učiniti, ali vremenske prilike mogu biti isprika za kašnjenje.

Najobičnije održavanje pogona (benzinskog, dizelskog, dvotaktnog, četverotaktnog, izvanbrodskog, unutarbrodskog) sastoji se od zamjene dijelova koji se troše, a svaki proizvođač u svojim uputstvima navodi vijek trajanja pojedinih dijelova ili sklopova odnosno nakon koliko sati rada treba određeni dio pregledati, podmazati ili zamijeniti. Ako to niste učinili najesen, onda je sad pravo vrijeme da to uradite sami (sam svoj majstor), angažirate prijatelje ili ovlaštenog servisera…

Motor brodice
Motor brodice

Takvo, preventivno održavanje je jednostavno, i ako se redovno radi uštedjet će veće troškove. Valja imati na umu da dijelove koje treba zamijeniti treba nabaviti na vrijeme i paziti da budu originalni.
Često se na tržištu nađu dijelovi koji vam trebaju i nisu skupi, ali ih proizvođač ne preporučuje. Ako ugradite takve dijelove budite spremni da vas u najnezgodnijem trenutku mogu iznevjeriti. Zato kupujte samo originalne dijelove po kataloškim brojevima i servisnoj knjižici kod ovlaštenog distributera.

Što valja pregledati? Odgovor je jednostavan: sve što za određeni broj sati rada motora preporučuje proizvođač. Ako niste od onih koji vode evidenciju broja sati rada motora onda treba pregledati i zamijeniti nakon zimske pauze filtere ulja, zraka i goriva, gumene rotore, termostat, sustav paljenja, nazubljene remene, oštećene gumene cijevi, ulje, rashladnu tekućinu što ovisi o vrsti motora…

Vanjskim pregledom teško je okriti je li filtar ulja ili goriva originalan ili nije, ali iznutra su razlike drastične. Manja površine upotrijebljenog filtra (papirnati) za filtriranje odrazuje se na manji kapacitet filtriranja. Manja cijena takvog filtra može prouzročiti veće habanje motora odnosno njegov kraći vijek trajanja. Uz to, neki filtri uopće nemaju sigurnosni ventil tako da u slučaju njihovog začepljenja motor ostaje bez podmazivanja.

Isto tako, ako su brtve na motoru loše kvalitete ili su neodgovarajućeg promjera (fuš-majstor je rekao da nema problema) može doći do toga da motor pušta ulje/vodu/gorivo kod unutarbrodskih motora. To ne mora biti problem, ali kod benzinskih motora može biti opasno.

Dakle, pogledajte pozorno motor i otkrijte propušta li negdje, ako da – promijenite brtve! Ako ste vješti i imate pravi materijal, brtve možete napraviti u kućnoj radinosti. No, pazite koji materijal koristite za vodu, gorivo ili ulje i ne upuštajte se u izradu ako nemate dobar i pogodan alat…

(nastavlja se)

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite na Whatsapp, Viber, MMS 097 64 65 419 ili na mail vijesti@riportal.hr ili putem Facebooka i podijeliti ćemo ju sa tisućama naših čitatelja.
Komentari