Gradskom vijeću na raspravu i usvajanje sa 100. gradonačelnikovog kolegija upućen je proračun Grada Rijeke za 2025. godinu, u visini od 226,4 milijuna eura.
Prijedlogom Proračuna Grada Rijeke za 2025. godinu i projekcija za 2026. i 2027. ukupni rashodi i izdaci konsolidiranog proračuna (Grad i 83 proračunska korisnika) u 2025. godini se planiraju u iznosu 226,4 milijuna eura, što je povećanje za 26,9 milijuna eura ili za 13,5% u odnosu u odnosu na Prvi rebalans 2024. godine, odnosno za oko 21,8 milijuna eura ili za 10,6% u odnosu na prijedlog Drugog rebalansa 2024.
Projekcija rashoda za 2026. godinu iznosi 212,3 milijuna eura, a projekcija rashoda za 2027. godinu 205,5 milijuna eura.
Ukupni prihodi i primici konsolidiranog proračuna se u 2025. godinu planiraju u iznosu 206,3 milijuna eura, što predstavlja povećanje za 19,5 milijuna eura ili za 10,5% više u odnosu na Prvi rebalans 2024. godine, odnosno za oko 11,5 milijuna eura ili 5,9% više u odnosu na prijedlog Drugog rebalansa 2024.
Projekcija prihoda za 2026. godinu iznosi 212,2 milijuna eura, a projekcija prihoda za 2027. godinu 205,4 milijuna eura.
Razlika između prihoda i rashoda se uravnotežuje prenesenim sredstvima iz prethodnog razdoblja. Grad planira korištenje sredstava prenesenog viška samo u 2025. godini i to u iznosu od 19,8 milijuna eura, dok pojedini proračunski korisnici planiraju manje iznose prenesenog viška kao i pokriće manjka kroz sve tri godine.
Povećanje izdvajanja za Socijalni program Grada Rijeke za oko 1,8 milijuna eura
Najznačajnija obilježja proračuna u 2025. godini su povećanje izdvajanja za Socijalni program Grada Rijeke za oko 1,8 milijuna eura ili 40 % u odnosu na prethodnu godinu, završetak projekta Energana, početak gradnje POS-ovih stanova na Zametu, početak EU projekata „Uređenje postojeće sportsko-obrazovne zone Trsat“ i „Rekonstrukcija objekta Exportdrva u multifunkcionalni prostor“, niz ulaganja u ceste i javne površine, izgradnja novih ukopnih mjesta na groblju Drenova, povećanje sredstava za program održavanja komunalne infrastrukture, kao i nastavak uvođenja individualnog prikupljanja otpada.
Uz povećanje sredstava za javne potrebe u kulturi, sportu i tehničkoj kulturi, planiraju se brojna ulaganja u objekte odgoja i školstva, poput završetka izgradnja vrtića Fiume, početka dogradnje vrtića Galeb ili pak energetske obnove vrtića Vežica. Od ulaganja o objekte kulture izdvaja se energetska obnova HKD-a na Sušaku, obnova Teatrina u art kvartu Benčić, obnova fasade MMSU-a te obnova dijela stolarije HNK Ivana pl. Zajca. Nastavljaju se i ulaganja u sportske objekte, poput rekonstrukcije skate parka, uređenja svlačionica u Dvorani Dinko Lukarić ili pak izgradnje novog nogometnog igrališta s umjetnom travom na Sveučilišnom kampusu.
Planirana su sredstva za nabavu vozila za Javnu vatrogasnu postrojbu u iznosu 2,2 milijuna eura, uvođenje besplatnih srednjoškolskih karata za Autotrolej te povećanje subvencija poduzetnicima za oko 400 tisuća eura. U osnovnim školama planira se nastavak implementacije novog programa Zdravstvenog odgoja i obrazovanja, kao i nastavak projekta Rinkluzija, kojim se osigurava 1,6 milijuna eura za zapošljavanje pomoćnika u nastavi.
Za ravnatelja Muzeja grada Rijeke imenovan Mladen Urem
Odlukom gradonačelnika, a na prijedlog Upravnog vijeća Muzeja grada Rijeke, za ravnatelja te gradske ustanove u kulture u četverogodišnjem mandatu, koji započinje 15. prosinca 2024. godine, imenovan je dosadašnji vršitelj dužnosti ravnatelja Mladen Urem.
Na javni natječaj pristiglo je pet prijava, od čega tri pravovaljane. Upravno vijeće je u obrazloženju naglasilo kako se program rada kandidata Mladena Urema istaknuo opsegom koji je obuhvatio sva relevantna područja djelovanja i razvoja Muzeja. U svom programu Urem je naglasak stavio na otvorenje stalnoga postava na brodu Galeb, nastavak održavanja povremenih izložbi u prostoru Kockice, dovršetak preseljenja sjedišta Muzeja u Palaču šećera te otvorenje izložbe Riječki torpedo – prvi na svijetu.
Imenovana povjerenstva za stipendiranje
Imenovana su povjerenstva za stipendiranje, koja će provesti postupak natječaja, bodovanje i rangiranje pristupnika te druge poslove u svezi dodjele gradskih stipendija po kriterijima izvrsnosti i deficitarnosti zanimanja te socijalnom kriteriju. Podsjetimo, nedavno je donesen novi Pravilnik o stipendiranju učenika srednjih škola i studenata Grada Rijeke. Cilj donošenja novoga Pravilnika bio je, između ostaloga, ujednačiti postupak dodjele svih triju kategorija stipendija i olakšati pristupnicima odabir najpovoljnije. S ciljem lakše primjene, Pravilnikom su unesene mnoge izmjene, između ostaloga je omogućena preraspodjela broja stipendija koje ostanu nepodijeljene zbog nedostatka interesa pristupnika ili zbog neudovoljavanja uvjetima za njihovu dodjelu.
Na savjetovanju Odluka o najmu stanova
Na savjetovanje sa zainteresiranom javnošću upućen je Nacrt prijedloga Odluke o najmu stanova. Ovo savjetovanje ostaje otvoreno do 11. prosinca 2024. godine. Predloženim Nacrtom propisani su uvjeti koje podnositelji zahtjeva trebaju ispunjavati za uvrštenje na Listu prioriteta, između ostalih da podnositelj zahtjeva i članovi obiteljskog domaćinstva navedeni u zahtjevu nemaju stan ili kuću u vlasništvu ili suvlasništvu ili drugom obliku korištenja, niti su takav stan imali u razdoblju od pet godina prije objavljivanja Javnog poziva, kao i da ukupni dohodak i ukupni primici obiteljskog domaćinstva podnositelja zahtjeva ne smiju prelaziti određeni cenzus. Mjerila temeljem kojih podnositelji zahtjeva ostvaruju bodove radi utvrđivanja redoslijeda na Listi prioriteta također su propisana na način da bodove ostvaruju osobe težeg socijalnog i zdravstvenog stanja.
Podsjećamo kako je trenutno u savjetovanju sa zainteresiranom javnošću i Odluka o najmu stanova za priuštivo stanovanje, kao odgovor na stanje tržišta nekretnina u Republici Hrvatskoj i probleme s kojima se građani do navršenih 45 godina života i mlade obitelji susreću prilikom rješavanja svojeg stambenog pitanja.
Rijeka Advent i na Korzu
Na ponovljenom Javnom natječaju za davanje na korištenje površina javne namjene za organizaciju manifestacija u sklopu Rijeka Adventa na Korzu odabrana je ponuda društva Thorax d.o.o. Predmet natječaja bile su površine na Korzu i u Verdijevoj ulici. Za lokaciju Korzo pristigla je jedna ponuda i to ponuda društva Thorax, koja je ponudila naknadu u iznosu 3,01 eura/m2 dnevno, što za 103 m2 iznosi 310,03 eura dnevno odnosno ukupno, za svih 38 dana trajanja manifestacije, 11.781,14 eura.
Natječaj za zakup gradskih poslovnih prostora
Na javnom natječaju davanje u zakup poslovnih prostora, objavljenom u rujnu, ukupno je oglašeno 35 poslovnih prostora. Na javni natječaj je pristiglo 46 prijava i to za 24 poslovna prostora. Po provedenom javnom natječaju izlicitirana su 22 poslovna prostora ukupne korisne površine 1.411 m2, uz mjesečnu zakupninu u iznosu od 5.823,10 € bez PDV-a, što čini 0,98 % ukupnog mjesečnog zaduženja zakupnine za sve poslovne prostore na upravljanju Upravnog odjela za gradsku imovinu.
Na gradonačelnikovom kolegiju donesene su i druge odluke vezane uz gospodarenje gradskim poslovnim prostorima i gradskim zemljištima te druge odluke.
Između ostaloga, usvojen je i novi Poslovnik o radu Programskog vijeća Startup inkubatora Rijeka te na mandat od dvije godine imenovani novi članovi Programskog vijeća.