Sindikati pokreću postupak mirenja s upravama tvrtki kojima je vlasnik Grad Rijeka. Prijeti li štrajk u trima gradskim poduzećima i kriza gradske vlasti? Više u video prilogu!
Nezavisni sindikat radnika Hrvatske i Sindikat primorsko-goranskih komunalaca pokreću postupak mirenja s upravama Autotroleja, Rijeka plusa i Poslovnih sustava kojima je vlasnik Grad Rijeka.
“Poslali smo zahtjev poslodavcima da se zajednički dogovorimo oko mirenja i da pokušamo trenutno stanje koje vlada u društvima riješiti putem mirenja.”, rekla je predsjednica Nezavisnog sindikata radnika Hrvatske Marina Palčić za Kanal Ri.
Kao razlog pokretanja postupka mirenja navode iscrpljene mogućnosti kolektivnog pregovora te ignoriranje gradonačelnika Marka Filipovića. Sindikati društvima nude sastanak na kojem bi se riješilo pitanje plaća.
”S obzirom da u dva društva njihove uprave apsolutno odbijaju unijeti plaće u kolektivne ugovore – tu govorim o Poslovnim sustavima i o Rijeka plusu – a i Autotrolej djelomično odbija da se kolektivnim ugovorom odredi plaća.”, rekla je Marina Palčić.
Plaće u Poslovnim sustavima su vrlo netransparentne te je nemoguće utvrditi njihov iznos po pojedinim radnim mjestima. Dodatno, poslodavac odbija ustupiti sindikatu podatke o plaćama. Slično je i u Rijeka plusu, ističe Palčić.
“U Rijeka plusu imamo problem što imamo vrlo netransparentne stimulacije, dakle nije jasno temeljem čega i kome se te stimulacije dodjeljuju, kao niti u kojim iznosima. A uprava društva odbija da se plaće uopće uvrste u kolektivni ugovor”, navodi Palčić.
Kada je riječ o Autotroleju u kojem kolektivni pregovori traju već četiri mjeseca, kamen spoticanja predstavlja činjenica da se još nije počelo razgovarati o materijalnim pravima. Neistina je da je osnovna plaća vozača 1.600 eura, ističu sindikalisti.
”Trenutna brutto plaća je 1300 eura, mi kroz pregovore tražimo da osnovna plaća vozača bude 2250 eura brutto što bi u netto iznosilo 1500 eura”, ističe Palčić.
“Mi ne tražimo 4000 eura plaće kako se nedavno moglo čuti u izjavi gradonačelnika Filipovića”, kaže Ivica Žuža, sindikalni povjerenik i vozač Autotroleja. Građani moraju znati istinu, ističe.
”Daleko smo od normalnog funkcioniranja, iako nas uprava i gradonačelnik uvjeravaju da je novim voznim redom postotak polazaka na gradskim linijama smanjen za 9,12 posto u odnosu na vozni red prije prvih redukcija, što je daleko od istine”, poručuje Žuža.
U Autotroleju su trenutno 254 vozača, nedostaje ih 50-tak kako bi se vozni red vratio u normalu. Problem nedostatka vozača nije od jučer. Ovo komunalno društvo u posljednjih 10-tak godina bilježi izrazito negativan trend odlazaka vozača.
”U zadnjih 10-tak godina je jedno 500 tinjak vozača otišlo iz Autotroleja u neke bolje sredine, u bogatije zemlje EU”, rekao je Nagi Cresso,zamjenik predsjednika Sindikata primorsko-goranskih komunalaca.
Uz nezadovoljstvo plaćama, vozači autobusa se svakodnevno bore i s otežanim manevriranjem autobusima u centru grada uzrokovanim radovima koji traju. Težak je to i odgovoran posao, kaže Nagi Cresso koji ga obavlja već 30-tak godina.
Sindikati vjeruju da će bit postignut dogovor, pa će prvi sastanak sa poslodavcima održati već u utorak. Iako vjeruju u pozitivan ishod pregovora, spremni su i na štrajk, piše Kanal Ri.