Ove godine Ulične svjetiljke proslavile su petnaest godina postojanja te su se tako, uz novu temu broja, Naši uspjesi, prisjetili teških dana
“Put kroz petnaest godina bio je vrlo zanimljiv pa i trnovit, ali i blagoslovljen. Rekla bih da se nakon petnaest godina nije baš puno promijenilo. Korisnici su i dalje, i dalje imamo socijalno ugroženih, i dalje imamo beskućnike. Međutim, imamo jedan dobar model za pomoć”, rekla je urednica časopisa Dunja Osojnak Marinović za Kanal Ri.
Svaka stranica časopisa sa sobom nosi jedinstvenu, osobnu priču
“Meni je muž umro i tako nisam imala nikakva primanja. Nikakve pomoći. Tako da sam čula za njih i prijavila se. Puno mi znači za pomoć jer ne bih mogla živjeti da nemam od ovoga što prodam”, poručuje prodavačica Uličnih svjetiljka Ifeta.
”Ja sam se našao u situaciji da sam radio kao zidar i keramičar. I onda su nekako ti kukovi počeli oboljevati. Četri operacije kukova sam imao”, ispričao je jedan korisnik.
“Ja sam bila tehnološki višak u firmi i onda smo počeli iskorištavati ona prava koja nam država omogućava, ali to je sve bilo nešto kratkotrajno. I došli smo u situaciju da više nismo mogli plaćati podstanarstvo, nit išta”, ističe Snježana.
Vrijeme je darivanja pa su tako učenici Hoteljersko-turističke škole Opatija, uz malo truda, vremena i volje pomogli u promociji časopisa.
”Jako nam je drago što možemo učiniti jedno dobro djelo uoči blagdana, da nekome uljepšamo ovo božićno vrijeme. Pa isto tako, puno iskustva, puno možemo naučiti od ovoga i jako nam je drago što smo ovdje”, poručile su Leona i Ema, donosi Kanal Ri.
Ulične svjetiljke
Objavljen je novi broj “Uličnih svjetiljki”, prvog hrvatskog časopisa o beskućništvu i srodnim društvenim temama.
“Budući da ove godine slavimo 15 godina od izlaska prvog broja 2008. godine, u novom izdanju tema je “Naši uspjesi”. Kao najveći uspjeh izdvajamo ljude, sve one koji su godinama sudjelovali u projektu, od prodavača, koji prodajom časopisu stanu na svoje noge do volontera koji pomažu da časopis izađe. Također, u tekstovima smo se dotaknuli humanitarnih akcija u kojima prodavači doniraju od svojih sredstava koliko mogu. Tako su kroz godine donirali žrtvama potresa, prikupljali novac za djecu s teškoćama u razvoju za azile za životinje…”, ističu iz Uličnih svjetiljki.
U svakom broju mogu se pročitati i tekstovi prodavača, ovoga puta na temu “Što bih poželio siromahu za Božić i novu godinu”.
“Donosimo i dojmove s našeg zahvalnog hodočašća u Rim povodom obljetnice, prenosimo Papino razmišljanje o jaslicama i siromaštvu s lanjske mise polnoćke u Vatikanu, a pročitajte i priču o prvom prodavaču “Uličnih” Anti Zlomisliću.”, dodaju iz časopisa.
Povodom izlaska novog broja u Rijeci je održana prigodna promocija, u kojoj su se prodavačima, beskućnicima i ljudima u riziku od beskućništva pridružili volonteri, učenici Hotelijersko-turističke škole Opatija i njihov profesor Sandi Basić.
Učenici su sat vremena s prodavačima prodavali časopis, ali i razgovarali, upoznali se
Sandi Basić kaže da su došli u sklopu školskog izbornog predmeta Škola i zajednica, u kojem nema klasičnih ocjena, već učenici odabiru jednu temu bitnu za društvo, koju analiziraju.
“Ove su godine odlučili odabrati beskućništvo kao temu o kojoj će učiti. U sklopu nastave ići ćemo i u Prihvatilište za beskućnike “Ruže sv. Franje”, upoznati se s ljudima, čuti kako žive, kako su došli u situaciju beskućništva. Učenici će potražiti i koliko država, grad i zajednica čine kako bi se problem beskućništva smanjio”, kaže Sandi Basić.
Ovom prigodom urednica časopisa Dunja Osojnak Marinović ističe da je koncept časopisa, od početaka 2008. godine pa do danas ostao isti. Cijena časopisa je 1,3 eura, od kojih pola ide prodavaču za njegove potrebe, a polovicom se podmiruje trošak tiska.
“Prodaja “Uličnih” je prilika beskućnicima i ljudima u riziku od beskućništva da uzmu stvari u svoje ruke i izbore se za sebe. Ovo im je prva stepenica da se ostvare i korak prema povratku u društvo. No, to je isto tako prilika za rad onima koji ne mogu raditi klasične poslove zbog svojih zdravstvenih poteškoća”, kaže urednica.
Podcrtat će kako se prodavači rado odazivaju ovakvim promocijama.
Puno im znači dolazak volontera
Lijepo je vidjeti da je nekomu stalo do tebe, kao i razgovarati, družiti se. Tu poruku upućuje i kupcima.
“Nekad su bitniji lijepa riječ i osmijeh koje im uputite od samog novca kojim se kupuje časopis”, rekla je Dunja Osojnak Marinović.
To će potvrditi i prodavačica Fadila Dautović koja kaže da su joj “Ulične svjetiljke” puno pomogle, no najbitnije joj da se osjeća kao čovjek, da se osjeća prihvaćenom.
“Kupci mi priđu pa porazgovaramo a posebno mi je drago kad me prepoznaju po fotografiji i mojim tekstovima u časopisu”, kaže Fadila Dautović.