NOVA MOGUĆNOST PUTOVANJA

Direktan vlak iz Trsta za Rijeku prevozit će putnike od ljeta iduće godine

Idi na originalni članak
Ilustracija

Riječ je o pilot projektu jačeg pokretanja turizma financiran u okviru EU-projekta ‘Interreg Central Europe-Sustance’

Oglas

Direktni vlak iz Trsta-Villa Opicina za Rijeku krenut će u ljeto 2024. godine, piše talijanski Il Piccolo. Prvo putovanje planirano je za travanj, a vlak će putnike prevoziti do rujna. Putovanje bi trtebalo biti bez presjedanja a ovom željezničkom linijom će zajednički upravljati slovenske i Hrvatske željeznice.

Za sada je to pilot projekt, usluga namijenjena turizmu i ograničena na sljedeće ljeto, ali ako bude uspješna, mogla bi postati fiksna ruta koja bi se nudila svake godine i na koju biste se mogli osloniti kao mogućnost prijevoza do odredišta za odmor.

Izravna željeznička veza između Ville Opicine i Rijeke

Izravna veza između dva kolodvora, apsolutna novost, financirat će se u okviru natječaja “Interreg Central Europe-Sustance” kojeg promovira provedbeno tijelo Srednjoeuropske inicijative u suradnji sa slovenskim i hrvatskim željezničkim vlastima.

Foto: Riportal (M.M.)

Ukupno 2,3 milijuna eura, kojima će se u sljedeće tri godine financirati projekti za «poboljšanje povezanosti javnog prijevoza u perifernim i prekograničnim područjima srednje Europe – objašnjava Paolo Dileno, voditelj projekta jamčeći bolju mobilnost građana i promičući održiva rješenja”.

Plan također uključuje postavljanje dvaju novih čvorišta za e-bicikle duž dionice Pazin-Buzet-Pula te razvoj novih ICT aplikacija kako bi javni prijevoz bio upotrebljiviji na rubnim područjima Istre. Pilot inicijative aktivirat će se uz partnerstvo različitih subjekata između Italije, Slovenije, Hrvatske i zapadne Mađarske: nakon što se testira učinkovita upotreba predloženih usluga, one bi tada mogle postati stalne.

Prva će biti izravna željeznička veza između Opičine i Rijeke, aktivna u razdoblju od travnja do rujna 2024.: vlak će biti opremljen raznim pogodnostima, uključujući i stajališta za bicikle, namijenjena onima koji žele uživati ​​u biciklističkim stazama koje počinju od raznih međustanice duž itinerera.

Što je pokazalo istraživanje?

Istraživanje, koje je provelo venecijansko sveučilište Ca Foscari i nadzirali profesori Raffaele Pesenti i Andrea Stocchetti, posebno procjenjuje moguće proširenje veze do kolodvora Trieste Centrale. Istraživanje je provedeno analizom podataka i provođenjem anketa na prekograničnom dijelu između Italije, Slovenije i Hrvatske.

Foto: Hrvoje Skočić/Riportal

Konkretno, procjenjuje se između 28.400 i 36.000 potencijalnih putnika godišnje. Prema trenutnim cijenama i na temelju najvjerojatnijih predviđanja, usluga bi imala početni godišnji promet između 386.000 i 489.000 eura. Brojke su najvjerojatnije procijenjene prema dolje, s obzirom na rastuću potražnju za biciklističkim turizmom u regiji – a time i za turistima koji radije putuju bez automobila – i tržišnu dinamiku: budući da trenutačno ne postoji izravna željeznička veza na ruti Trst-Rijeka, samo uvođenje usluge moglo bi generirati dodatnu potražnju.

Konačno, analiza je istaknula neke moguće mjere koje bi mogle potaknuti odabir putovanja vlakom između dva grada, poput sezonskih karata ili povoljnih cijena, piše Il Piccolo.

Exit mobile version