'MOŽE LI HRVATSKA BEZ TURIZMA?'

Ekonomisti iz Opatije poručili: Cjelogodišnji turizam i održivost ključ su budućnosti jedne od najvitalnijih grana hrvatskog gospodarstva

Idi na originalni članak

Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu Sveučilišta u Rijeci i Hrvatsko društvo ekonomista u Opatiji su organizirali panel raspravu „Može li Hrvatska bez turizma?“ koja je privukla pažnju relevantnih stručnjaka iz različitih sektora gospodarstva, napose turizma, ali i brojnih studenata.

Oglas

Raspravljajući o perspektivama domaćeg turizma, govornici su istaknuli važnost uloge koju nose dionici nacionalnog gospodarstva u razvoju samoga turizma koji danas predstavlja jednog od pokretača cjelokupnog hrvatskog gospodarstva.

Važna uloga ACI-ja u razvoju nautičkog turizma Hrvatske

Na panelu je istaknuta i važna uloga ACI-ja kao nacionalnog nautičkog lanca u razvoju nautičkog turizma Hrvatske, posebice kroz izgradnju buduće ACI marine Rijeka koja će postaviti nove standarde ne samo u regiji, već i u svijetu. Jedna od tema razgovora bila je i Strategija razvoja održivog turizma do 2030. godine, kao i novi Zakon o turizmu koji je stupio na snagu 1. siječnja ove godine, a govornici su razgovarali i o jednoj od najaktualnijih tema današnjice, održivosti.

Panel rasprava „Može li Hrvatska bez turizma?“ okupila je stručnjake različitih područja hrvatskog gospodarstva.

U razgovoru su tako sudjelovali Josip Ostrogović, član Uprave za investicije, marketing i maloprodaju ACI d.d., Fernando Kirigin, gradonačelnik Grada Opatije, Bernard Zenzerović, direktor Udruge poduzetnika u hotelijerstvu Hrvatske (UPUHH), doc. dr. sc. Katarina Bačić, članica Glavnog odbora Hrvatskog društva ekonomista te prof. dr. sc. Dora Smolčić Jurdana, profesorica na Fakultetu za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu. Panel je moderirao izv. prof. dr. sc. Siniša Bogdan, također profesor na spomenutom fakultetu. Uvod u samu panel raspravu dali su Robert Pende, ravnatelj Uprave za razvoj poduzetništva, investicija i konkurentnost turističkog gospodarstva u Ministarstvu turizma i sporta te prof. dr. sc. Marko Perić, dekan Fakulteta za Menadžment u turizmu i ugostiteljstvu. Sve okupljene prigodnim su govorom pozdravili i predsjednik Hrvatskog društva ekonomista prof. dr. sc. Darko Tipurić, gradonačelnik Grada Opatije Fernando Kirigin te župan Primorsko-goranske županije Zlatko Komadina.

Ostrogović: ACI marina Rijeka, koja će biti tehnološki najsuvremenija marina u Hrvatskoj

 „To što smo najveći lanac marina na Mediteranu daje nam određenu odgovornost prema društvu. Kontinuirano brinemo o odgovornom gospodarenju morem i priobaljem, a kroz svoje poslovanje provodimo digitalnu i energetski održivu tranziciju te pritom postavljamo temelje budućnosti nautičkog turizma. Kroz brojne akcije čišćenja mora i priobalja koje se kroz godinu provode u marinama te kroz suradnju s brend ambasadorima, prvenstveno mladim podvodnim arheologom, Kristijanom Gligorom, ACI potiče djecu i mlade na odgovorno ponašanje prema prirodi koju budućim generacijama ostavljamo u nasljeđe.

Nadalje, vjerujem da će najbolji primjer dobre prakse biti upravo ACI marina Rijeka, koja će biti tehnološki najsuvremenija marina u Hrvatskoj, a vjerojatno i šire. Ponudit će mnoštvo sadržaja otvorenih za svih, od atraktivne šetnice preko restorana vrhunske gastronomije do sportskih sadržaja i novog centra grada na samom moru. Otvorit će mogućnost zapošljavanja za minimalno 130 ljudi u samoj marini, a s komplementarnim djelatnostima i višestruko više. Naš grad postat će konačno suvremeni mediteranski grad koji živi s morem i na moru“, istaknuo je Josip Ostrogović, član Uprave ACI d.d. za investicije, marketing i maloprodaju.

Važnosti transformacije hrvatskog sezonalnog turizma prema cjelogodišnjem

Uoči početka predsezone govornici prigodnog panela govorili su o važnosti transformacije hrvatskog sezonalnog turizma prema cjelogodišnjem.

Osim značaja same predsezone i postsezone, naglasak razgovora bio je i na nedostatku radne snage, posebice one kvalitetne te ulaganju u cjeloživotno obrazovanje i razvoj mladih, kako studenata, tako i zaposlenika. Govornici su se dotakli i jedne od trenutno najvažnijih tema, teme održivosti, koja predstavlja epitet koji će uvelike obilježiti turizam budućnosti, kako hrvatski, tako i globalni. Nužnost koja je pred hrvatskim turizmom jest ulaganje u razvoj infrastrukture, ali kvalitete ponude turističkih i ugostiteljskih objekata te same destinacije kao proizvoda.

„Hrvatska se posljednjih godina u svjetskim razmjerima profilirala kao ozbiljna, respektabilna turistička destinacija. Na jednom malom prostoru odvija se ozbiljan turistički promet i s time se ne suočava samo sektor, već i cijela zajednica. Koliki izazov to predstavlja za Hrvatsku možda najbolje govori podatak Eurostata da smo zemlja koja se nalazi u samom vrhu broja dolazaka po glavi stanovnika, ali isto tako imamo i najveću sezonalnost u Europi.

Novu strategiju smo počeli implementirati kroz konkretne projekte, vodeći računa o onome što ćemo potpisati za budućnost. Iz same strategije proizašao je i krovni Zakon o turizmu koji bi trebao dati odgovore na pitanja, poglavito na lokalnoj razini, kako i u kojem smjeru razvijati budućnost turizma. Također, trenutno smo u javnoj raspravi s jednom uredbom koja bi trebala značajno poticati nove turističke projekte i to u dva segmenta – kroz poreze, odnosno porez na dobit i reinvestiranje te državnu imovinu koja bi se davala u zakup bez plaćanja zakupa kroz potpore. Nadamo se da će kroz 15-20 dana taj dokument i biti usvojen“, zaključio je Robert Pende, ravnatelj Uprave za razvoj poduzetništva, investicija i konkurentnost turističkog gospodarstva u Ministarstvu turizma i sporta.

Perić: Moramo educirati buduće lidere turizma

Sve okupljene prigodnim je obraćanjem pozdravio i Marko Perić, dekan Fakulteta za Menadžment u turizmu i ugostiteljstvu. „Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu je ove godine upisao 50. generaciju studenata. Obveza je to da moramo educirati buduće lidere turizma, ugostiteljstva i održivog razvoja u našoj državi. S našim studentima često u okviru predavanja i nastave razgovaramo o tome kakav turizam Hrvatskoj treba. Mislim da ovdje nije pitanje može li Hrvatska bez turizma, već kakav turizam Hrvatska mora imati, a da svi uključeni budu zadovoljni. Iz tog sam razloga s velikom radošću prihvatio inicijativu Hrvatskog društva ekonomista da naš fakultet organizira ovaj tematski panel i okupi ove cijenjene govornike.“

Panelisti su se složili u jednom, održivost predstavlja nužnost i potrebu kojoj dionici nacionalnog gospodarstva trebaju stremiti već danas. Umjesto na turizam sezonskog karaktera svi akteri hrvatskog turizma u narednom će se razdoblju fokusirati na ostvarenje cilja da jedna od najvitalnijih grana domaćeg gospodarstva ostvaruje iznimne rezultate tijekom cijele godine te da pritom sezonalnu turističku prepoznatljivost zamjeni cjelogodišnjom.

Exit mobile version