Gradonačelnik Rijeke donio je odluku o raspisivanju i provođenju javnog natječaja za prodaju zemljišta radi izgradnje višenamjenske građevine „Kompleks Žabica“.
„Na ovu odluku čekali smo dosta dugo i razmatrali mnogobrojne modele po kojima je ova gradnja trebala započeti. Sukladno pismima namjere i interesu iskazanom u kontaktima sa zainteresiranim investitorima, vjerujem da ćemo temeljem natječaja naći partnere te nakon intenzivnog razdoblja koje je pred nama, što u projektiranju, što u izgradnji, za tri i pol godine dobiti kolodvor i sve druge predviđene sadržaje na Žabici“, kazao je gradonačelnik Rijeke na 18. gradonačelnikovom kolegiju.
Novi kolodvor za tri i po godine?
Ukupna površina građevne čestice Kompleksa Žabica u vlasništvu Grada Rijeke i TD Rijeka plus na kojoj se planira izgradnja višenamjenske građevine kompleksa Žabica, koja obuhvaća autobusni terminal, garažu te poslovne i trgovačke sadržaje, iznosi 14.810 m².
Procijenjena vrijednost parcele je 66,14 milijuna kuna, odnosno početna jedinična kupoprodajna cijena iznosi 4.465,90 kuna po m². Vrijednost nekretnine ne određuje samo lokacija u samom centru grada već i činjenica da će pored Kompleksa Žabica proći nova prometnica, koja će povezati cestu D403 s centrom grada.
Pročelnik Odjela za razvoj, urbanizam, ekologiju i gospodarenje zemljištem Srđan Škunca istaknuo je promjene u načinu realizacije projekta Zapadna Žabica u odnosu na prvobitni plan.
Investitor može djelomično izmijeniti projekt, ali mora zadržati polivalentnost objekta
„Prva i osnovna promjena odnosi se na pristup u realizaciji. Prvotna je ideja bila natječajem tražiti investitora koji će izgraditi kompleks i unutar kojega će po izgradnji Grad Rijeka upravljati garažom i biti vlasnik autobusnog kolodvora. To je otvaralo velika pitanja o poziciji investitora te smo u tom smislu napravili potpuni zaokret pa se u ovom natječaju prodaje lokacija investitoru/developeru, koji će u cijelosti biti vlasnik i zemljišta i objekta“, kazao je pročelnik Škunca, naglašavajući kako se ne treba bojati komercijalizacije autobusnog kolodvora, budući da postoje zakonski akti koji definiraju upravljanje autobusnim kolodvorima kao i razine cijena usluga prema autobuserima i putnicima.
Natječaj se raspisuje danas, a bit će otvoren do 6. lipnja. Procjenjuje se da bi prijedlog odluke o izboru najpovoljnijeg ponuditelja mogao biti predmetom rasprave na srpanjskoj sjednici Gradskog vijeća, a ugovor s budućim investitorom potpisan početkom rujna.
Natječajem je predviđeno da se 70% kupoprodajne cijene zainteresirana strana plati 30 dana od dana sklapanja ugovora, a 30% nakon što građevinska dozvola postane pravomoćna.
Budući kupac obvezuje se nadoknaditi Gradu Rijeci i druge troškove
Osim plaćanja cijene zemljišta, budući kupac obvezuje se nadoknaditi i Gradu Rijeci troškove vezane uz projektnu dokumentaciju u visini od 9,2 milijuna kuna. Ukoliko kupac pristupi izmjeni dokumentacije, plaća 50% iznosa stvarnih troškova. Izmjenu projektne dokumentacije.
Kupac/Investitor obvezan je povjeriti Studiju 3 LHD kao autoru prvonagrađenog rada na provedenom javnom natječaju za izradu Idejnog urbanističko-arhitektonskog rješenja područja autobusnog terminala Zapadna Žabica u Rijeci. Dakle investitor, uz suglasnost Grada Rijeke i Rijeka plusa, u određenom dijelu može izmijeniti dokumentaciju, međutim potrebno je zadržati glavnu osobinu kompleksa, a to je polivalentnost.
Projekt je moguće prilagođavati interesu ponuditelja, uz poštivanje određenih uvjeta, pa tako garaža mora imati najmanje 800 parkirnih mjesta, a autobusni kolodvor minimalno 14 perona. Trgovačku namjenu moguće je planirati samo u suterenskoj/prizemnoj etaži, u površini ne većoj od 8.000 m² bruto, dok je poslovnu i uslužnu namjenu moguće planirati na preostalim raspoloživim površinama prema potrebama investitora.
Postojeći objekti na lokaciji ruše se
Postojeći objekti na lokaciji ruše se, osim dijela skladišta broj 31, koje se, sukladno uvjetima Konzervatorskog odjela u Rijeci i Detaljnom planu uređenja, zadržava kao memorija na povijesnu funkciju. No, u zadržanom skladištu više nije nužno urediti polivalentnu dvoranu.
Zbog racionalizacije gradnje, ali i potrebe zadržavanja auto-vlaka, kao usluge Hrvatskih željeznica, predloženo je skraćenje zgrade.
U natječaju su navedeni i rokovi – investitor se obvezuje ishoditi pravomoćnu građevinsku dozvolu i započeti s izgradnjom u roku od 14 mjeseci od dana sklapanja ugovora, a za gradnju kompleksa i ishođenje uporabne dozvole rok završetka je dvije godine.
„Svjesni smo otežavajućih okolnosti koje prate raspis ovog natječaja, činjenica je da raspisujemo natječaj u trenutku koji nije najbolji, a to je rat u Ukrajini, problemi s energentima i sirovinama te rast cijena građevinskih radova, što se u određenoj mjeri može nepovoljno odraziti, ne toliko na uspjeh natječaja koliko na rokove koje smo postavili vrlo perspektivno, ali to ćemo vidjeti i usuglašavati s developerom“, kazao je pročelnik Škunca.