Nedavna intervencija u Brseču ponovno je istaknula koliko su zahtjevni zadaci s kojima se svakodnevno suočava helikopterska ekipa Zavoda za hitnu medicinu Primorsko-goranske županije.
– U jednom slučaju medicinsko osoblje je moralo izaći iz helikoptera na betonsku platformu iznad plaže, spustiti se do ozlijeđene osobe, pružiti joj prvu pomoć, osigurati sigurno mjesto za slijetanje helikoptera, a zatim nastaviti s daljnjom medicinskom skrbi, opisuje liječnica Ana Tancabel Mačinković.
Za pilote s više od 20 godina iskustva, slijetanje na plaže ili teže terene nije problem jer su na takve uvjete navikli još iz svojih vojnih misija. Letovi pokrivaju područje od najudaljenijih otoka, preko Gorskog kotara, do Like i Istre. Smjene traju po 12 sati, no često se produžuju, piše Kanal RI.
– Ako intervencija započne pri kraju smjene, ostajemo dok je ne završimo, ističe Tancabel Mačinković.
Ljetni mjeseci donose dodatne izazove – veći broj turista znači i više intervencija, ali i jezične barijere. Kada pacijent ne govori engleski, a započne komunikaciju na, primjerice, mađarskom, tim se snalazi uz pomoć različitih alata, od Google Translatea do umjetne inteligencije poput ChatGPT-a. Komunikacija unutar posade također je prilagođena: piloti i tehničari često dolaze iz Italije ili Slovenije, pa se osim hrvatskog koriste i engleski i talijanski jezik.
Broj intervencija tijekom ljeta značajno raste.
– Dnevno obavimo između dvije i četiri akcije, a rekord je bio čak šest u jednom danu. Noću se obično odvijaju dvije do četiri intervencije po smjeni, navodi liječnica. Do kraja srpnja ove godine izvedeno je već 420 misija, gotovo koliko i tijekom cijele prošle godine.







