PROJEKT IDE DALJE

Jedna karta za autobus i vlak: U Rijeci potpisan ugovor o uključivanju željeznice u javni gradsko-prigradski prijevoz

Idi na originalni članak
Photo: Nel Pavletic/PIXSELL

U Salonu Grada Rijeke potpisan je Ugovor o uključivanju željeznice u sustav javnog gradsko-prigradskog prijevoza kojim se nastavlja suradnja na promicanju integriranog prijevoza putnika i uključivanje željeznice u sustav javnog gradsko-prigradskog prijevoza.

Oglas

Potpisnici ugovora su Primorsko-goranska županija, Grad Rijeka, Grad Bakar, Općina Matulji, KD Autotrolej i HŽ Putnički prijevoz koji će i u sljedećoj godini omogućiti prijevoz putnika s prijevoznim kartama KD Autotroleja u gradsko-prigradskim vlakovima HŽPP-a na relaciji Permani – Jurdani – Rijeka – Škrljevo bez dodatnog troška za putnike.

Gradonačelnik Marko Filipović istaknuo je kako je poticanje građana na korištenje željezničkog prijevoza na području grada, odnosno prigrada, dobar uvod u projekt izgradnje drugog kolosijeka željezničke pruge na dionici Škrljevo-Rijeka-Jurdani vrijedan gotovo 350 milijuna eura koji bi trebao biti realiziran putem Ministarstva mora, prometa i infrastrukture i velikim djelom financiran sredstvima iz EU fondova.

„Radovi u sklopu tog projekta sigurno će se izvoditi u narednim godinama i zahvaljujući prolasku pruge kroz Rijeku građanima će se omogućiti da počnu koristiti željeznički prijevoz puno više nego sada. Siguran sam da će veći broj željezničkih postaja kao i prilagođeni vozni redovi tada potaknuti građane da vlakove javnog gradskog-prigradskog prijevoza koriste češće. Osim što će se time smanjiti prometni pritisak u centru grada, kao i opterećenje parkirališta, željeznički promet je i ekološki prihvatljiviji zbog manjih emisija CO2. Nadam se da će se projekt izgradnje nizinske pruge prema Zagrebu odvijati planiranom dinamikom kao i izgradnja ove naše dionice i da ćemo za nekoliko godina svjedočiti transformaciji javnog prijevoza u Rijeci i okolnim gradovima i općinama“, istaknuo je gradonačelnik Filipović.

Pogledajte video prilog Kanala Ri:

Predsjednik Uprave HŽ Putnički prijevoz Željko Ukić istaknuo je kako je sukladno strategiji prometnog razvoja Republike Hrvatske zadaća HŽ Putničkog prijevoza uključivanje željeznice u sustav javnog gradskog prijevoza te kako ona već, osim u Rijeci, postoji i u Zagrebu, Splitu i Osijeku. „U svim većim europskim gradovima javni gradski prijevoz značajno se naslanja na željeznički prijevoz, a u suradnji s javnim gradskim prijevoznikom i u tom smjeru i mi idemo. To znači da je putnicima kroz ovaj projekt suradnje omogućeno da se s kartom Autotroleja mogu vlakom voziti linijom do Permana i na djelu linije prema Škrljevu. Nadam se da će i ta financijska isplativost biti dodatni poticaj građanima da se odluče na ovu vrstu prijevoza“, rekao je Ukić.

Uz gradonačelnika Marka Filipovića i Željka Ukića, ugovore su potpisali i privremeni pročelnik Upravnog odjela za pomorsko dobro, promet i veze Primorsko-goranske županije Zlatan Marunić, gradonačelnik Grada Bakra Tomislav Klarić, načelnik Općine Matulji Vedran Kinkela i direktor KD Autotrolej Alberto Kontuš.

Grad Rijeka, Primorsko-goranska županija, Grad Bakar i Općina Matulji u ugovorenom će razdoblju u potpunosti uključiti HŽPP u sustav javnog gradsko-prigradskog prijevoza Grada Rijeke i sufinancirati prijevoz putnika u iznosu od 550.000 kuna s PDV-om.

Valja istaknuti da je u 2022. vlakovima na gradsko-prigradskim relacijama prevezeno gotovo 16.000 putnika sa 12 vlakova na relaciji Rijeka-Permani-Rijeka te 11 vlakova na relaciji Rijeka-Škrljevo-Rijeka.

Exit mobile version