
„Sustav upravljanja prostorom u Rijeci nikada nije bio lošiji. Svjedočimo neplanskim, improviziranim odlukama, a najnoviji primjer je prijedlog gradonačelnika o gradnji samo dvije kvartovske garaže“, upozorio je vijećnik Centra Marin Račić.
Posebno problematičnom smatra garažu Podpinjol jer je postojeće parkiralište nakon 15 sati uglavnom prazno.
„Za koga se onda gradi? Umjesto ovakvih ad hoc rješenja, trebalo je osmisliti cjelovit plan gradnje kvartovskih garaža u cijelom gradu. Zar ne bi bilo racionalnije razmotriti stvarne potrebe za parkiranjem u gradu? Primjerice, Rastočine, Belveder, Tizianova, Škurinje ili Campetto“, predlaže Račić.
Kao pozitivan primjer navodi Split, koji do 2030. godine planira izgraditi 30 multifunkcionalnih garaža s dodatnim sadržajima na krovovima.
‘Projekt Podpinjol je manipulacija i betonizacija pod krinkom zelenila’
Nezavisna vijećnica Maša Magzan istaknula je da projekt Podpinjol nije urbanističko rješenje, već manipulacija i betonizacija pod krinkom zelenila.
„Konzervatorske smjernice zahtijevale su ukopavanje i ozelenjivanje, no Grad uporno gura šest nadzemnih etaža. Usto, javnosti se plasiraju obmanjujuće vizualizacije koje ne odgovaraju službenom projektu. Ove prikaze nije izradio neovisni urbanist, već gradonačelnikov ‘kućni arhitekt’ koji pokušava prikriti stvarnost apsurdnom kovanicom – ‘Lungo garaža’. No, iza tog imena ne krije se inovacija, već masivna betonska struktura koja narušava prostor“, oštra je bila Magzan.
Magzan također smatra da Rijeci ne trebaju politike pogodovanja automobilima nauštrb okoliša i podsjeća na Klobučarićev trg, gdje je zbog garaže uklonjen srednjovjekovni zid koji nikada nije vraćen.
Vivoda nudi alternativu „SDP-ovoj megalomaniji i rasipništvu“
Vijećnik Akcije mladih Vedran Vivoda usporedio je cijene izgradnje parkirališnih mjesta u Rijeci i drugim gradovima. „Dok u Veneciji, Bresciji, Livornu i Splitu parkirno mjesto košta oko 9.100 €, u Rijeci se planira trošiti 25.000 € po mjestu. U Splitu su za 4,1 milijun eura izgradili 419 parkirnih mjesta s dodatnim sadržajima, a u Rijeci bi za taj novac dobili tek stotinjak mjesta“, naglašava Vivoda.
Vijećnik Vivoda nudi alternativu „SDP-ovoj megalomaniji i rasipništvu“:
- 10 kvartovskih garaža po modelu garaže u Ciottinoj ulici, od kojih dvije u prvoj godini mandata.
- 10 lokacija predloženih građanima – ako se lokalna zajednica složi, gradnja kreće odmah.
- Park&Ride sustav na rubnim dijelovima centra (Mlaka, Brajdica) s direktnom autobusnom linijom i besplatnim prijevozom za korisnike garaže.
Ova inicijativa poziva na razmatranje održivih i racionalnih rješenja za parkiranje, uz smanjenje troškova i zaštitu okoliša, s ciljem da Rijeka postane bolje mjesto za život i parkiranje.